Gustav Mahlerplein Amsterdam

De omlegging van de Zuid-Willemsvaart leidt tot een duurzamer en beter bereikbaar Brabant over water. Na de omlegging kunnen grotere schepen-met maximaal drie lagen containers- door de Zuid-Willemsvaart naar de containerterminal in Veghel varen. Gevolg: minder vrachtverkeer op de weg, minder files en minder uitstoot van CO2 en fijnstof. Grote schepen hoeven na de omlegging niet meer door de binnenstad te varen. Ook openstaande bruggen met wachtende auto’s behoren dan tot het verleden. De omlegging van de Zuid-Willemsvaart is het grootste aanlegproject voor vaarwegen van de komende tien jaar.

De nieuwe N200

De N200 krijgt tussen Amsterdam en Halfweg een flinke opknapbeurt. Groot onderhoud aan de weg en dijk, nieuwe drinkwatertransportleidingen, een groene entree van Amsterdam, een nieuwe brug bij Halfweg en de aanleg van een ecopassage. Spanberg realiseert de bruggen, sloven en ecopassage.

3 attic renovations in Amsterdam

Drie zolderverbouwingen in Amsterdam

Hoogendijk Bouw is in 2019 gestart met een drietal zolderverbouwingen op verschillende plekken in Amsterdam. Inmiddels zijn twee van de drie verbouwingen succesvol afgerond.

Zolderverbouwing Robert Scottstraat

De eerste zolderverbouwing aan de Robert Scottstraat in Amsterdam werd eind 2019 opgeleverd. Hier heeft de opdrachtgever er voor gekozen om de zolder bij zijn woning te betrekken om zo meer ruimte en licht te creëren. De werkzaamheden bestonden uit:

  • Divers stut-/sloopwerk ten behoeve van de herindeling van de 4e etage en het creëren van een trapgat.
  • Staalconstructie ten behoeve van het trapgat en muurdoorbraken op de 4e en 5e etage, uitgevoerd door Anton Constructiewerken.
  • Bestaande gordingen verstevigen en reveling creëren voor de grote daksparingen.
  • Het leveren en aanbrengen van de dakramen en dakkapelsysteem.

Zolderverbouwing nabij Erasmuspark

In maart 2020 gingen de werkzaamheden aan de zolderverdieping nabij het Erasmuspark van start. Hier heeft de opdrachtgever er voor gekozen om van de zolder een aparte extra woning te maken, voorzien van badkamer, keuken en toilet en met een eigen opgang, volledig gescheiden van de huidige woning op de 4e verdieping. De werkzaamheden bestaan uit:

  • Divers stut- en sloopwerk ten behoeve van de herindeling van de 4e etage en het creëren van het trapgat.
  • Staalconstructie ten behoeve van het trapgat, uitgevoerd door Anton Constructiewerken.
  • Versterken van de zoldervloer met een betonnen druklaag.
  • Bestaande gordingen verstevigen en reveling creëren voor de grote daksparingen.
  • Het leveren en aanbrengen van de dakramen en dakkapelsysteem.
  • Isoleren van het bestaande dak.
  • Binnenwanden en kozijnen zolderverdieping realiseren.
  • Nieuwe trapopgang maken.
  • Badkamer en toilet.
  • Alle wanden en plafonds voorzien van gipsafwerking.
  • Kasten realiseren en het geheel aftimmeren.

Hoogendijk Bouw heeft de werkzaamheden rondom de zolderverbouwing nabij Erasmuspark in Amsterdam eind november afgerond.

Casco zolderverbouwing start mei 2020

Ook van deze zolder wordt een 3-kamer appartement gemaakt, inclusief badkamer, keuken en toilet. Onze werkzaamheden bestaan uit:

  • Divers stut- en sloopwerk ten behoeve van de herindeling 4e etage en het creëren van een trapgat.
  • Staalconstructie ten behoeve van het trapgat en muurdoorbraken op de 4e en 5e etage, uitgevoerd door Anton Constructiewerken.
  • Versterken van de zoldervloer met een betonnen druklaag.
  • Nieuwe trapopgang maken.
  • Bestaande gordingen verstevigen en reveling creëren voor de grote daksparingen.
  • Het leveren en aanbrengen van de dakramen en dakkapelsysteem.
  • Binnenwanden en kozijnen zolderverdieping.

Uitbouw Clarabartonstraat in Amsterdam

Voor een particuliere opdrachtgever heeft Hoogendijk Bouw in de Clarabartonstraat in Amsterdam de volledige uitbouw gerealiseerd, ontworpen door Studio Vincent.

Er werd gestart met hei- en grondwerk. Vervolgens werden de funderingen gelegd om daarna het ruwbouwtimmerwerk op te tuigen. Nadat het karkas gereed was, werd de aluminium schuifpui en het serredak geplaatst, gevolgd door de aluminium gevelbekleding. Daarmee was het buiten bouwwerk klaar en kon Hoogendijk Bouw binnen aan de slag.

De serre werd voorzien van installatiewerk. De muren werden gestukt en de dekvloer gestort, zodat de vloeren afgewerkt konden worden. Als finishing touch nam Hoogendijk Bouw ook de binneninrichting voor haar rekening door de uitbouw onder andere te voorzien van unieke maatwerk kasten. Hiermee laat Hoogendijk Bouw wederom haar meerwaarde als totaalbouwer zien voor zowel binnen als buiten verbouwingen.

Poortvrije passage CS Amsterdam

De poort vrije passage op centraal station Amsterdam. De nieuwe poortvrije winkel passage op centraal station Amsterdam.

Vervanging dak onderstation Heerhugowaard

Anton Rail & Infra verricht in opdracht van ProRail zowel werkzaamheden aan de stations, het spoor als aan de railgebonden gebouwen. Zo werd door Anton Rail & Infra ook het dak vervangen van het onderstation in Heerhugowaard. De oude dakplaten waren doorgezakt en werden gestut met houten palen. In samenwerking met Anton Bouw & Betontechniek en Hoogendijk Bouw werden deze werkzaamheden verricht.

Geen hinder, wel bescherming

Voorwaarde van ProRail was dat de treinenloop geen hinder mocht ondervinden van de werkzaamheden en alle installaties in het gebouw moesten beschermd zijn tegen water, stof en neerslag. Hiervoor is een tijdelijk dak geplaatst onder het bestaande dak. Vervolgens zijn de oude dakplaten verwijderd, nieuwe dakplaten aangebracht en voorzien van een dampremmende laag, PIR isolatie en Bitumen wit dakbedekking.

Functie onderstation

Een onderstation is een elektrische installatie in het hoogspanningsnet. Het maakt een verbinding tussen twee of meer hoogspanningsnetten of vormt een aansluitingspunt op het hoogspanningsnet.

Grootste fietsenstalling ter wereld

Onder het stationsplein bij Utrecht Centraal wordt iets bijzonders neergezet: ‘s werelds allergrootste fietsenstalling. Die gaat straks plaats bieden aan maar liefst 12.500 fietsen.

Veiligheidsmaatregelen station Alkmaar perron 2

In opdracht van ProRail heeft Anton Rail & Infra een tijdelijke staalconstructie geplaatst onder de kap van perron 2 op station Alkmaar. De huidige perronkap was constructief niet meer veilig voor reizigers. ProRail heeft ervoor gekozen om de perronkap te verstevigen.

Meten en berekenen

Harder Constructie- & Adviesbureau heeft voor dit project op locatie de spanten ingemeten met de inzet van de Total Station. Hiermee zijn de betonpoeren en staalconstructie op maat uitgetekend. Daarnaast werden er detailberekeningen van de staalconstructie gemaakt en wapening voor de betonpoeren berekend.

Aanpassing betonnen fundaties

Anton Bouw & Betontechniek heeft hier de betonnen fundaties aangepast en versterkt. Aanpassingen aan bestaande constructies vraagt altijd extra veel inzet. De poeren liggen onder het perron, elke poer is dus weer een verassing, veelal wijkt dit af van de tekening. Dit maakt, dat we met inzet van Loos Wapeningscentrale veel aanpassingen in het werk hebben uitgevoerd om de verzwaring mogelijk te maken.

Dankzij de samenwerking met Anton Constructiewerken, Anton Bouw & Betontechniek en Harder Constructie- & Adviesbureau is dit project succesvol verlopen.

Realisatie engineering bedrijfspanden Hattemerbroek

In opdracht van een bouwer in bedrijfshallen heeft Harder Constructie- & Adviesbureau de complete engineering gerealiseerd voor twee nieuwe bedrijfspanden in Hattemerbroek.

Bedrijfshallen van formaat

De grootste bedrijfshal heeft een oppervlakte van maar liefst 892 vierkante meter specifiek bedoeld voor opslag. Het andere bedrijfspand heeft een oppervlakte van 530 vierkante meter met daarbij een verdiepingsvloer van 133 vierkante meter en is bedoeld als opslag en kantoorruimte.

Rijksmuseum

Verbouwing Rijksmuseum Amsterdam.