Noord/Zuid lijn Amsterdam

20 meter onder de grond heeft Spanberg diverse tunnel aansluitingen van de noord zuid lijn gerealiseerd. Een mooi project diep onder het centraal station Amsterdam.

Replacement garage doors residence Obdam

Garagedeuren vervangen voor openslaande deuren

Tegenwoordig wordt de garage nog maar weinig gebruikt waarvoor deze eigenlijk bedoelt is; een veilig onderkomen voor de auto. De garage is ideaal om fietsen in te stallen, boodschappen op te bergen of de was te doen. Een ander gebruik van de garage vraagt om een andere garagedeur. De openslaande garagedeur is daarmee een perfecte deur voor deze situatie.

Om die reden hebben de bewoners aan de Tulpenburg in Obdam besloten om met het voorjaar in aantocht hun drie stalen kanteldeuren te vervangen voor houten kozijnen met openslaande deuren door Hoogendijk Bouw. De houten kozijnen hebben een beduidend betere isolatiewaarde en tochtafsluiting dan de stalen kanteldeur en geeft bovendien een eenvoudige toegang tot de garage.

Constructies voor Aanpak Ring Zuid Groningen

Anton Constructiewerken heeft twee constructies geleverd die dienen als tijdelijke kabelbrug voor de werkzaamheden rondom de Aanpak Ring Zuid in Groningen. Hierbij worden door de opdrachtgever kabelpakketten onder een drietal staalkabels gehangen.

Werkzaamheden

De werkzaamheden omvatten de productie en levering van de constructie en staalkabelonderdelen volgens de opgave van de hoofdconstructeur van de opdrachtgever. In samenwerking met de firma Trans Welding werd de montage nauwkeuring gepland, zodat zij tijdens een treinvrije periode, samen met Anton Constructiewerken in twee nachten alle werkzaamheden konden uitvoeren op locatie in Groningen.

De werkzaamheden zijn onderdeel van het bouwen van de fundering van het nieuwe deel van het viaduct over de Europaweg. De werkzaamheden bestaan onder andere uit het inheien buispalen en het intrillen damwandplanken (deels in de nacht) en aan- en afvoeren van bouwmaterialen en materieel (in de nacht).

45 Meter transportband na 40 jaar vervangen in IJmuiden

Na bijna 40 jaar was het tijd voor vervanging van 45 meter heavy duty transportband en één slijtvaste bulk overstort. In samenwerking met de opdrachtgever uit IJmuiden heeft Anton Industrial Services deze werkzaamheden gerealiseerd.

Nadat de engineeringsafdeling van Anton Industrial Services alle te vervangen onderdelen had geëngineerd zijn deze geproduceerd. De klant wilde de productie zo min mogelijk onderbreken, en was er slechts 72 uur beschikbaar voor de uitvoering.

Binnen deze tijd, moest de oude transportband en overstort worden verwijderd en de nieuwe delen worden geplaatst. Met een team ervaren monteurs was dit hard werken, maar zijn de werkzaamheden binnen de gestelde tijd succesvol afgerond en opgeleverd.

Vervangen 3 monumentale bruggen Vijzelstraat

De Vijzelstraat in Amsterdam wordt compleet opnieuw ingericht. Spanberg gaat de wapening leveren en verwerken voor drie monumentale bruggen waarvan er 2 zelfs een rijksmonument zijn, en dateren uit de 18e eeuw.

Walking beam furnace 25 TATA

Spanberg werkt samen met Van Hattum en Blankevoort aan de nieuwe inrichting voor de Walking beam furnace 25 op Tata steel Ijmuiden.

Optimization and expansion of existing sorting installation

Optimalisatie en uitbreiding bestaande sorteerinstallatie

Anton Constructiewerken heeft in samenwerking met Anton Industrial Services een ombouw gerealiseerd ter optimalisatie en uitbreiding van de bestaande Afval Sorteer Installatie.

De optimalisatie betrof de sorteerlijn voor grof huishoudelijk afval, bouw- en sloopafval en sorteerbaar bedrijfsafval (ASI). De uitbreiding betrof de implementatie van een verwerkingsinstallatie voor onsorteerbaar afval (OSI). De omvang van de levering ging van de engineering tot en met de montage en inbedrijfstelling van de staalconstructies en installatie-onderdelen.

Optimalisatie en uitbreiding in 3D

De engineering van de ondersteuningsconstructies en bordessen van de installatie heeft Harder Constructie- & Adviesbureau uitgevoerd. Door middel van 3D-scans hebben zij de bestaande situatie in kaart gebracht en daar de nieuwe onderdelen in 3D ingetekend. Anton Industrial Services heeft de engineering van de machinecomponenten gerealiseerd waaronder het ontwerp van een stalen platenband.

Korte stilstand, groots effect

De constructie- en machinedelen zijn gefabriceerd door Anton Constructiewerken en Anton Industrial Services en deels geassembleerd in Obdam voorafgaand aan transport. Gedurende een korte stilstand van ongeveer 2 weken is de oude installatie deels gedemonteerd en zijn de nieuwe onderdelen gemonteerd en in bedrijf gesteld.

Vezelversterkend betonnen eiland

Anton Bouw & Betontechniek heeft daarbij nog het betonnen eiland gerealiseerd waar de kraan voor het voeden van de installatie op geplaatst kon worden. Hierbij werd gebruik gemaakt van vezel-versterkt beton.

Bordes uitbreiding

De sorteerinstallatie  is in het voorjaar van 2021 uitgebreid met bordessen. Met behulp van het tekenwerk van het vorige project is een aanvulling op de bestaande bordessen uitgewerkt. In overleg met de klant is hiermee een optimalisatie uitgevoerd voor het bereiken van verschillende onderdelen in de installatie. Harder Constructie- en Adviesbureau heeft de tekeningen en berekeningen gemaakt, waarna Anton Constructiewerken de trappen, leuningen en bordessen heeft geproduceerd en gemonteerd.

Johan Cruijf Arena

De Johan Cruijff ArenA, tot 2018 Amsterdam ArenA, is een multifunctioneel stadion in Amsterdam aan de noordwestkant van de ArenA Boulevard op nog geen 200 meter ten westen van Station Amsterdam Bijlmer ArenA. Het is met 54.990 plaatsen het grootste stadion van Nederland.

Steiger voor granietimporteur Aziëhaven Amsterdam

In opdracht van Beens Groep werd Anton Bouw & Betontechniek als betonbouw specialist gevraagd om voor een internationale importeur van graniet een steiger te bouwen in de Amsterdamse Aziëhaven.

De lengte van de steiger is circa 29 meter en dient als laad- en losvoorziening voor de binnenvaart. De steiger is in bouwteam ontworpen en uitgevoerd. Hierin werden de prefab elementen en de wapening  ook in 3D uitgewerkt, ter voorkoming van problemen tijdens de uitvoering. Uitdaging is daarbij de korte doorlooptijd en de toleranties van de palen. Deze worden immers vanaf het water aangebracht.

Werk in uitvoering

Anton Bouw & Betontechniek heeft de paalwapening aangebracht en de palen afgestort. Vervolgens zijn er betonnen sloven in het werk gestort. Hier bovenop zijn prefab betonnen platen op de steunpunten geplaatst. Deze prefab platen zijn in de eigen werkplaats gemaakt, waarvan de zwaarste plaat maar liefst 20 ton weegt. Over de prefab platen wordt vervolgens door Loos Betonvloeren een betonnen druklaag afgestort. Tot slot wordt er aan de buitenzijde nog een opstaande rand gestort.

Half april zal Loos Betonvloeren het dek met beton afstorten, na afwerking kan de steiger in gebruik worden genomen.

Vervangen roltrapinstallatie Station Diemen Zuid

In opdracht van ProRail vervangt Anton Rail & Infra de roltrapinstallatie op Station Diemen Zuid. De roltrap is aan het einde van zijn levensduur. In het weekend van vrijdag 26 maart is de oude roltrap gedemonteerd en in twee delen uit het station verwijderd. Hierna is gelijk de nieuwe roltrap geplaatst. Om dit mogelijk te maken is er op het perron een hijsinstallatie aangebracht, waarmee de roltrap uit zijn positie gehaald kon worden.

Werkzaamheden eerder klaar dan gepland

De werkzaamheden om de oude roltrapinstallatie te vervangen verliepen dermate gestroomlijnd, dat het werk een dag eerder dan gepland kon worden opgeleverd. Mede dankzij de samenwerking met Hoogendijk Bouw die voor Anton Rail & Infra een pui demonteerde, zodat de roltrap naar buiten gereden kon worden. Met succes is de oude roltrap verwijderd en de nieuwe roltrap geïnstalleerd. De roltrap wordt in de komende weken afgemonteerd en in bedrijf genomen.