Replacement lift installation Lelystad station

Vervanging liftinstallatie station Lelystad Centrum

In opdracht van ProRail is Anton Rail & Infra gestart met de vervanging van de liftinstallatie naar perron 3-4 en het vergroten van de sparingen op station Lelystad Centrum. De bestaande hydraulische plunjer lift is aan het einde van zijn levensduur en wordt vervangen door een tractielift.

Werkzaamheden

De werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de bestaande liftinstallatie, het vergroten van de sparingen om de transparantie te verbeteren en het plaatsen van een nieuwe liftinstallatie.

Vanaf 15 mei 2021 kunnen de reizigers gebruik maken van de nieuwe, transparante lift naar perron 3-4.

Adjustments to Leeuwarden airbase

Kunst en vliegwerk vliegbasis Leeuwarden

Anton Constructiewerken realiseerde een aanpassing van de bestaande shelters en heeft de werkzaamheden op vliegbasis Leeuwarden inmiddels succesvol voltooid.

Nieuwe behuizing Joint Strike Fighters

De shelters bieden momenteel onderdak aan F-16 vliegtuigen. Binnenkort maken deze gevechtsvliegtuigen plaats voor de nieuwe F-35’s, beter bekend als de JSF toestellen.

Werkzaamheden stalen blast-deuren

De werkzaamheden omvatten het ontwerpen, produceren en monteren van de vergrendeling van de stalen blast-deuren waarvoor Anton Constructiewerken grotendeels zorg draagt.

Brug over Duivendrechtsevaart

De gemeente Amsterdam heeft het ontwerp van Mobilis BV en VenhoevenCS Architecture & Urbanism  gekozen voor de bouw van de brug over de Duivendrechtsevaart. Deze zal het Amstelkwartier verbinden met de Joan Muyskenweg voor voetgangers, fietsers en het autoverkeer. Ook verbindt de brug de nieuwe stadswijk met de natuur in de Amstelscheg aan de overkant van de Duivendrechtsevaart. Na de zomer zal de bouw beginnen en de brug kan naar verwachting in 2022 in gebruik worden genomen.

Engineering nieuwbouwwoning Almere

Engineering nieuwbouwwoning Almere

Harder Constructie- en Adviesbureau heeft in opdracht van een projectbureau de complete engineering voor een nieuwbouwwoning te Almere gerealiseerd. 

Het gaat hier om een woning bestaand uit 2 verdiepingen met maar liefst een woonruimte van 267m2. Bij de engineering van de nieuwbouwwoning in Almere is rekening gehouden met alle wensen van de nieuwe bewoners. Zo zijn er diverse speciale kamers aanwezig geheel op maat gemaakt, waaronder een werkkamer, jongenskamer en een gym.

Replacing cyclone bunkers Velsen-Noord

Vervangen cycloon bunkers Velsen-Noord

Voor een vaste opdrachtgever heeft Anton Industrial Services in een complexe technische installatie, 2 cycloon bunkers in Velsen-Noord vervangen. De uitdaging van het project zat hem in de kleine ruimte die rondom de cycloon bunkers beschikbaar was. Hierdoor was het niet mogelijk om standaard materieel in te zetten en was een andere aanpak nodig. Uiteindelijk om tot het gewenste resultaat te komen, heeft Anton Industrial Services eerst een tijdelijk hulpframe geëngineerd en gefabriceerd. Hierdoor was het vervangen van de cycloon bunkers op een veilige manier mogelijk.

Vervangen van de cycloon bunkers

Nadat de specialisten van Anton Industrial Services de oude cycloon bunkers hadden verwijderd, konden deze uit het pand worden gehesen. Aansluitend was het mogelijk de nieuwe cycloon bunkers naar binnen te hijsen. De cycloon bunkers zijn door middel van het hulpframe op de juiste plaats aangebracht.

Een geslaagd project

Het vervangen van de cycloon bunkers in Velsen-Noord zijn ruim binnen de beschikbare tijd opgeleverd. Waardoor Anton Industrial Service wederom succesvol een project heeft afgeleverd aan een tevreden opdrachtgever.

Herstel middengebied vuilwaterriool Volendam

In opdracht van gemeente Edam-Volendam is Kok Infra bv in uitvoering met het vervangen van ca. 375 m1 van het vuilwaterrioolstelsel in het zogenaamde ‘Middengebied’ in Volendam.

Het vervangen van het vuilwaterriool omvat:

  • Het vervangen van het hoofdriool vuilwater;
  • Het leidingwerk vervangen tot aan de erfgrenzen van perceeleigenaar.

Het hemelwater stelsel voldoet aan alle eisen en capaciteiten en wordt daarom niet vervangen in dit project.

Project Middengebied

Het project, binnen het Middengebied, bestrijkt de straten Bloedkoraal, het Bootslot en Zilveren knoop. In week 5 – 2021 is begonnen met de werkzaamheden ter plaatse van de straat Bloedkoraal en is de eerste 30m1 bestaande vuilwater riolering verwijderd en vervangen door nieuwe strengen. Vlak voor de afgelopen vorstperiode is dit eerste gedeelte van het project herstraat.

Nadat de temperaturen weer omhoog zijn gegaan en de vorst uit de grond is verdwenen zijn de werkzaamheden hervat. Het vervangen van het vuilwaterstelsel in de straat Bloedkoraal is inmiddels afgerond, volledig herstraat en alles wat niet in de straat behoort opgeruimd.

In de straat Bootslot is het vervangen van het rioolstelsel momenteel volop in uitvoering. Dit is een smalle straat met veel kabels en leidingen in de grond wat de werkzaamheden tot een grote uitdaging maakt.

Einde week 10 wordt het vervangen van het rioolstelsel in de straat Zilveren knoop uitgevoerd. Naar verwachting zijn deze werkzaamheden in week 12/13 afgerond.

Video inspectie

Door middel van video inspectie worden de nieuw ingebrachte vuilwaterrioolstrengen gecontroleerd. Tot slot worden de revisietekeningen opgesteld en zijn dat de laatste handelingen van dit project die Kok Infra bv uitvoert. In week 15 kan het project volledig worden opgeleverd.

Nieuwbouw-2-laagse-fietsenstalling-station-Gouda

Nieuwbouw 2-laagse fietsenstalling station Gouda

Kok Infra bouwt in opdracht van ProRail aan een 2-laagse fietsenstalling bij station Gouda NS. De nieuwbouw wordt uitgevoerd in 3 fases, te weten:

Fase 1 – nieuwbouw fietsenstalling aan de oostzijde van het station, ca 100 m1 dubbellaags

Fase 2 – nieuwbouw fietsenstalling aan de westzijde van het station en volledige renovatie van de bestaande fietsenkelder incl. installaties

Fase 3 – complementeren van de oostelijke nieuwbouw fietsenstalling tot aan het stationsgebouw, ca 20 m1 dubbellaags

Nieuwbouw oostelijk deel opgedeeld in twee fases

De nieuwbouw van het oostelijk deel is opgedeeld in 2 delen (fase 1 en fase 3) omwille van een stuk sloopwerk van het bestaande stationsgebouw. Het sloopwerk kan pas worden uitgevoerd nadat nieuwbouw onderdelen in de bestaande fietsenkelder en het stationsgebouw zijn gerealiseerd. Denk aan installatieruimten en het voorzien in commerciële ruimten. Na akkoord op het ontwerp, is medio augustus 2020 begonnen met de bouw van de fietsenstalling aan de oostzijde van het station (1e fase).

Samen sterk

Diverse werkmaatschappijen van Anton zijn betrokken bij het proces, te weten Anton Staalbouw  voor de staalconstructie, Loos Wapeningscentrale voor het leveren en het verwerken van de wapening en Loos Betonvloeren voor het storten en afwerken van de verdiepingsvloer. Allen hebben met hun enthousiasme een steentje bijgedragen aan de 1ste fase van het project. Deze 1ste fase, fietsenstalling oost, is onlangs (8 februari 2021) door ProRail / NS in gebruik genomen.

Start fase 2

Op dit moment is een aanvang gemaakt met het inrichten van het werkterrein aan de westzijde van het stationsgebouw ten behoeve van de 2de fase. De nieuwbouw van de fietsenstalling aan de westzijde en de renovatie van de bestaande fietsenkelder staat gepland voor week 12-2021. Na de bouwvak van 2021 gaat gelijktijdig de nieuwbouw van het laatste deel van de fietsenstalling aan de oostzijde van start (fase 3).  Medio april 2022 zijn alle werkzaamheden gereed en wordt de complete fietsenstalling opgeleverd.

muurschildering relaishuis Watergraafsmeer

Muurschildering op relaishuis Watergraafsmeer

In opdracht van ProRail heeft Anton Rail & Infra een muurschildering aangebracht op het relaishuis van Watergraafsmeer.

Het ontwerp bestaat uit een tweetal nieuwe treinen en een tweetal oude treinen. Voorafgaand is het metselwerk hersteld en zijn  lintvoegen en dilatatievoegen (aangebracht om de krimp en rek op te vangen tussen twee verschillende materialen) aangebracht.

Een waar kunstwerk

Vervolgens zijn de muren wit geschilderd en is met grove lijnen de schets uitgezet. Uiteindelijke is het gehele ontwerp uitgewerkt in kleur. Het kunstwerk is te bewonderen vanuit de langsrijdende treinen.

zelfvarende-drijfkraan

Modificaties voor zelfvarende drijfkraan

Voor een stuwadoorsbedrijf heeft Anton Industrial Services diverse modificaties verricht aan een zelfvarende drijfkraan.

Om goed en veilig onderhoud te kunnen plegen aan het kraanschip, zijn er loopbordessen langs de bovenarm gemonteerd en zijn er aan de voor- en achterzijde nieuwe bordessen geplaatst. Tevens is de kraan voorzien van een nieuw cabine-uithouder frame. Vanuit hier zijn de bordessen middels een kooiladder te betreden.

Constructiedelen in werkplaats voorbereid

In de werkplaats zijn de constructiedelen zoveel als mogelijk voorbereid. Nadat de 45 ton wegende bovenarm was gedemonteerd, hebben onze monteurs diverse steunen op locatie aan de kraandelen gelast. Deze werkzaamheden zijn uitgevoerd en geïnspecteerd conform kwaliteitsnorm NEN-EN-ISO 3834-2.

Voordat de bovenarm weer op de drijvende kraan werd gehesen, hebben de monteurs van Anton Industrial Services de cabine uithouder onder de bovenarm gemonteerd, waarna deze als een geheel op het kraanschip is geplaatst.

Vervanging dakbedekking perron 3 Amersfoort Centraal

In opdracht van ProRail vervangt Anton Rail & Infra de dakbedekking van de perronkap van perron 3 op station Amersfoort Centraal. De bestaande PVC dakbedekking is aan het einde van zijn levensduur en dient vervangen te worden.

Werkzaamheden

Deze werkzaamheden bestaan uit het verwijderen van de bestaande pvc dakbedekking, herstellen dakbeschot ter plaatse van rotte plekken, het conserveren van de stalen dakgoot, inspecteren hemelwaterafvoeren en aanbrengen EPDM dakbedekking op het dakbeschot en in dakgoot.

Samenwerking Anton Groep werkmaatschappijen

Om de werkzaamheden op de perronkap veilig uit te kunnen voeren heeft Harder Constructie & Adviesbureau een door Anton Rail & Infra ontworpen tijdelijke randbeveiliging constructief doorgerekend. De tijdelijke randbeveiliging is door Anton Industrial Services, over een lengte van 420 meter, gemonteerd op de dakgoot tijdens een aantal nachtelijke buitendienststellingen.

Door het plaatsen van de tijdelijke randbeveiliging kunnen de werkzaamheden overdag uitgevoerd worden. Na het uitvoeren van deze werkzaamheden kan de perronkap er weer jaren tegenaan.