Trappenhuis en installatie PBB luchthaven Zaventem voor Airbus A380

Al vele jaren wil Luchthaven Zaventem in Brussel de Airbus A380 binnenhalen. De Airbus A380 is met achthonderd zitplaatsen het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Door zijn omvang kon het tot nu toe niet goed landen en manoeuvreren op de nationale luchthaven van België. Het vliegtuig is bovendien een dubbeldekstoestel. De passagiers van het bovendek zitten zo hoog, dat het moeilijk is om ze behoorlijk te laten uitstappen. Dat euvel is nu verholpen.

Anton Air Support B.V. heeft in opdracht van brugleverancier CIMC Tianda Airport Support, in samenwerking met de verschillende Anton werkmaatschappijen, een Passenger Staircase Building bedacht en ontworpen. De Passenger Staircase Building verbindt de vaste bruggen (slurven) met de beweegbare passagiersbruggen naar het vliegtuig. Door middel van deze constructie, kunnen passagiers snel, veilig en eenvoudig het vliegtuig betreden en verlaten. De installatie bestaat uit twee trappenhuizen en diverse tunneldelen. Deze zijn getekend, constructief doorgerekend en vervolgens gebouwd en geïnstalleerd.

Het ontwerp en de tekeningen zijn gemaakt door Anton Constructiewerken. De berekeningen zijn verzorgd door Anton Constructie- & Adviesbureau. Anton Constructiewerken heeft na goedkeuring van de ontwerpen de diverse trappenhuizen, welke de verbinding vormt met de beweegbare bruggen en technische ruimtes, gebouwd in samenwerking met Anton Staalbouw die de staalmontage op zich heeft genomen. Het betreft zowel de productie van de staalconstructie tot en met de volledige afbouw van onder andere vloeren, wanden, daken, ramen, deuren en vliesgevels. Anton Bouw & Betontechniek ontfermde zich over de te storten vloeren van de Passenger Staircase Buildings en de Aircraft Loading Walkways. Deze heeft ze voorzien van een staalplaat betonvloer.

 

Prefabriceren poeren transportbanden a 17 ton per stuk

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om binnen 2 weken na opdracht poeren voor transportbanden gereed te hebben voor Tata Steel in IJmuiden. Gezien het koude winterse weer, is de engineering van de poeren, tot 17 ton per stuk, vanuit de fabriek geprefabriceerd.

De uitdaging deze keer lag bij de uitlijning van de ankers. Door middel van een kwaliteitscontrole voor, tijdens en na het storten en plaatsen van de elementen, is deze opdracht succesvol afgerond.

Engineering leuningen station Boskoop

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor het nieuwe station Boskoop al het betonwerk ingemeten en vervolgens de leuningen hierop uitgewerkt.

Realisatie paardenstal in Wognum

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om mee te denken in het realiseren van een stal met daarin paardenboxen. De opdracht was dat de stal er representatief uit moet zien, onderhoudsarm en “hufterproof” moet zijn. In overleg is voor prefab beton gekozen. Twee zijden schoon werk, constructief middels gains verbonden, voorzien van constructieve kunststofvezel wapening en voorzien van leuke details.

Tijdens de engineering van de stal is ook gelijk de staalconstructie meegenomen, dit is door Anton Constructiewerken geleverd en gemonteerd. Twee disciplines van Anton hebben dit project uitgevoerd en door de nauwe samenwerking succesvol afgerond.

Nieuwe stalen deuren CAB-gebouw Utrecht

Anton Constructiewerken heeft 5 nieuwe stalen deuren gerealiseerd voor het CAB-gebouw in Utrecht. CAB staat voor Centraal Autoherstel Bedrijf en werd in 2013 aangemerkt als gemeentelijk monument. Omdat het een monumentaal pand betreft, moesten de stalen deuren 1 op 1 nagemaakt worden en in originele kleur gebracht worden. De bestaande deuren waren volledig doorgeroest, maar nu zien ze er weer perfect uit.

Ontwerp en productie staalconstructie luchthaven Brussel

Anton Constructiewerken is begin 2018, samen met Anton Air Support, bezig met het plaatsen van twee stuks “Aircraft Loading Walkways” op de luchthaven van Brussel. Anton Constructiewerken is hierbij verantwoordelijk voor het ontwerp en de volledige uitvoering van de bouw van de “Passenger Staircase Buildings” die de vaste “slurven” (bruggen)  verbinden met de beweegbare bruggen naar het vliegtuig. Het betreft zowel de productie van de staalconstructie tot en met de volledige afbouw van onder andere vloeren, wanden, daken, ramen, deuren en vliesgevels. Eind maart 2018 zullen de ALW’s in gebruik genomen worden, waardoor luchthaven Brussel dan ook vliegtuigen als de Airbus A380 kan verwelkomen.

 

Bordes voor ondersteuning afvalscheidingsmachine

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de volledige engineering incl. hoofd en detailberekeningen van de staalconstructie van een bordes verzorgd, dit ter ondersteuning van een afvalscheidingsmachine. Daarnaast hebben we ook de ankers uitgezet met de Total Station.

Groot onderhoud van rail gebonden gebouwen

In opdracht van ProRail is Anton Rail & Infra bezig met onderhoudswerkzaamheden van dertien rail gebonden gebouwen. In de afgelopen jaren zijn de gebouwen slecht tot niet onderhouden. Aan Anton Rail & Infra de taak om de bestaande gebouwen functioneel bruikbaar te houden. Momenteel zijn de werkzaamheden gaande en naar verwachting wordt het project in Q2 van dit jaar opgeleverd.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Schilderwerkzaamheden
  • Chroom VI onderzoeken
  • Stukadoorswerkzaamheden
  • Metselwerk herstellen
  • Dilataties vervangen
  • Dakbedekking vervangen
  • Valbeveiliging aanbrengen
  • Bliksem afleider aanbrengen
  • Betonreparaties
  • Montagewerkzaamheden
  • Reinigingswerkzaamheden
  • Straatwerkzaamheden

Restwerkzaamheden Openbaar Vervoer Terminal Utrecht

De afgelopen jaren is er door diverse aannemers hard gewerkt aan de nieuwe Openbaar Vervoer Terminal Utrecht, beter bekend als Utrecht Centraal Station. Nu het werk op de terminal zich in een afrondende fase bevindt, worden door Anton Rail & Infra B.V. in opdracht van ProRail diverse uiteenlopende restwerkzaamheden uitgevoerd die tussen wal en schip zijn gevallen. De zogenaamde puntjes op de ‘i’. De scope van het project betreft in hoofdzaak bouwkundige en installatietechnische werkzaamheden aan/op diverse objecten in de stationshal, perrons, middentunnel, expeditiekelder en busstation aan de westzijde verdeeld in diverse werkpakketten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Het aanbrengen van een sneeuwvangsysteem op het dak van de stationshal;
  • Het bekleden/afwerken van (rol-)trapopgangen
  • Het verwijderen van vervallen kabels, leidingen en installaties onder de traversevloer;
  • Bouwkundige en installatietechnische aanpassingen in de perrongebouwen;
  • Versmallen trapopgang perron 3 vanuit middentunnel.

Wederom een mooi en veelzijdig project waar de kracht tussen de diverse disciplines van de Anton Groep naar voren komt en het werk naar volle tevredenheid van de opdrachtgever en stakeholders wordt uitgevoerd.

Passagiersbrug luchthaven Gardermoen Noorwegen succesvol omgebouwd

Anton Air Support heeft de eerste van de in totaal negen passagiersbruggen met succes omgebouwd en overgedragen aan luchthaven Gardermoen in Noorwegen. In 2 weken tijd is de binnenste tunnel, cabine en de hydrauliek unit vervangen. Tevens is de bekabeling vervangen en de PLC is overgezet van de oude naar de nieuwe brug. Na uitvoerig testen, is de passagiersbrug foutloos overgedragen aan de luchthaven waarna deze direct in gebruik is genomen.

Een compliment aan het team van Anton Air Support en CIMC-Tianda welke onder bizarre weersomstandigheden van -13 graden de klus hebben geklaard!