Vervangen broekstuk

Onder een sinterzeefinstallatie hebben wij een oude versleten storttrechter met bijbehorend broekstuk gedemonteerd. De demontage heeft ongeveer 56 uur in beslag genomen, dit omdat de volledige omkasting aan de binnenkant was voorzien van vautid slijtplaten en NiHard4 slijttegels. Na de demontage is de montage direct in gang gezet. Om er zeker van te zijn dat alle onderdelen tijdens de montage op elkaar aansluiten, is het geheel in de werkplaats volledig opgebouwd. De montage op locatie heeft zo’n 52 uur in beslag genomen.

Plaatsen vluchtdeursystemen in overkapping Barendrecht

Anton Rail & Infra is er samen met onder andere Anton Constructiewerken en Anton Industrial Services weer in geslaagd om in opdracht van ProRail 13 vluchtdeursystemen te plaatsen in de overkapping van Barendrecht binnen 52 uur. De overkapping bestaat uit 5 tunnelbuizen en 6 wanden waar op elke wand vluchtdeursystemen geplaatst moeten worden. Wij hebben van ProRail per wand een 52-urige buitendienststelling gekregen, dat betekent dat er in 6 weekenden 92 vluchtdeursystemen geplaatst dienen te worden.

De uitdaging in dit project is de 52-urige tijdsdruk in het weekend, we hebben gemiddeld iets minder dan 4 uur per vluchtdeursysteem (!). Onder het vluchtdeursysteem valt:

  • Een vluchtdeur
  • Vluchtwegpictogram (boven de vluchtdeur)
  • Drukknop (zodat men te allen tijden kan vluchten)
  • LED-kader (om op afstand aan te geven waar zich vluchtdeuren bevinden)
  • Standsignalering (geeft aan de commandoruimte een open- of dichtstand signalering door)
  • Kleefmagneten (t.b.v. de dicht- en openhoud voorziening)
  • Elektrotechniek (kleefmagneten, drukknop, standsignalering en vluchtwegpictogram aansluiten op de Tunnel Technische Installatie (TTI).

Het eerste weekend van juni was het tweede succesvolle weekend. De teller staat op dit moment op 27 van de 92 vluchtdeuren. Op naar het volgende weekend!

Kelder onder stolpboerderij Texel

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om een kelder onder een nieuw gebouwde stolp beter toegankelijk te maken. Na een kort engineerings- en vergunningstraject, zijn we tot uitvoering overgegaan. Het was een leuke en uitdagende klus, lekkage in de bestaande kelder is immers niet wenselijk. De opdracht is naar volle tevredenheid uitgevoerd.

Stalen ondersteuning gasleiding

In opdracht van Anton Bouw & Betontechniek heeft Anton Constructiewerken een stalen constructie gefabriceerd en geplaatst op betonnen poeren. De stalen constructie is ingemeten en getekend door Anton Constructie- en Adviesbureau en is bedoeld om een gasleiding van bijna 2 meter doorsnede te ondersteunen.

Stalen trap kantoorgebouw Amsterdam

Anton Constructiewerken heeft voor de verbouwing van een kantoorgebouw in Amsterdam een stalen trap geleverd. Bij de trap zijn bijpassende hekken en een muurleuning gemaakt. De trap is samen met Anton Constructie- & Adviesbureau ingemeten en getekend en vervolgens gefabriceerd en gemonteerd voor een op maat gemaakt eindresultaat.

Levering en montage staal voor nieuwe parkeergarage Amstelveen

De bestaande parkeergarage die aan het oude V&D-complex in Amstelveen vastzit, voldoet niet meer aan de constructieve eisen ivm het plaatsen van een nieuwe woontoren die bovenop de garage komt. Daarom is de parkeergarage helemaal afgebroken en wordt deze opnieuw opgebouwd. Anton Staalbouw is gevraagd om te adviseren over de staalconstructie, de berekening vanuit het ontwerp te maken, de engineering, constructie en het transport te verzorgen alsmede de gehele montage op locatie voor haar rekening te nemen. Aanvang montage staat gepland omstreeks juni 2018.

Fabriceren vaarduiker De Loswalbrug in Langedijk

Om de nieuwe woonwijk op het oude veilingterrein in Langedijk toegankelijk te maken en ondertussen het doorgaand vaarwater niet te stremmen, is Anton Bouw & Betontechniek gevraagd om een vaarduiker te maken. De vaarduiker is uitgevoerd in een combinatie van prefab met in het werk gestort beton. Toen de vaarduiker stond, heeft Anton Constructiewerken de hekwerken geplaatst. Deze hekwerken verwijzen naar een typisch Langedijker product namelijk ‘Kool’. De kolen zijn symbolisch weergegeven in het hekwerk.

De gemeente heeft de vaarduiker officieel geopend en de definitieve naam bekend gemaakt: De Loswalbrug.

Vloer SugarCity Halfweg aangepast

In de oude suikerfabriek in Halfweg ‘SugarCity’ worden diverse evenementen georganiseerd. De opnames van diverse tv programma’s vonden hier al plaats. Gezien de groei in het aantal evenementen dat er plaatsvindt, moet er meer ruimte komen. Anton Bouw & Betontechniek heeft eerder al een noodtrappenhuis en een staalplaat betonvloeren gemaakt. Nu was de vraag om de staalconstructie aan te passen en de vloer weer toegankelijk en bruikbaar te maken. Wij hebben hier samen met Anton Constructiewerken ca. 100m2 vloer over 4 verschillende vloervelden aangepast en aangeheeld.

Nieuwe roosters stortput

Anton Constructiewerken heeft voor een stortput nieuwe roosters geproduceerd. De put wordt gebruikt voor het storten van grondstoffen uit vrachtwagens. De roosters hebben een uitwendige maatvoering van 4170x1600x250 millimeter en zijn vervaardigd uit S355 plaatstaal met een dikte van 25 millimeter. De maaswijdte van de roosters is 370×350 millimeter.  Alle roosters dienden conform de NEN-EN 1090, executieklasse 2 geproduceerd te worden met een lashoogte van a=11 millimeter. Anton Constructiewerken zal de oude roosters verwijderen en de nieuwe roosters terugplaatsen op locatie.

Engineering serres Stadshart Amstelveen

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de engineering verzorgd voor de serres van Stadshart Amstelveen.  Het is een constructie dat in het zicht blijft en daarom zitten er alleen maar blinde verbindingen in. Hierdoor ontstaat er een strakke staalconstructie met minimale verbindingen in het zicht.