Engineering nieuw bordes pand Enkhuizen

In een pand in Enkhuizen moest een nieuw bordes geplaatst worden, echter aan de bestaande constructie. Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de engineering en de inmetingen met de Total Station verzorgd, zodat als het nieuwe bordes zou komen, alles 1 op 1 op het bestaande pand zou passen. Daarnaast hebben wij de detailstaal-sterkteberekeningen en het tekenwerk tot op productieniveau voor de staalconstructie verzorgd. Anton Constructiewerken heeft vervolgens de constructie, het transport alsmede de gehele montage van de staalconstructie op locatie voor haar rekening genomen.

Betonconstructie voor parkeergarage P3 Schiphol

Schiphol breidt uit dus de parkeerbehoefte moet hierop aangepast worden. Samen met onze supply chain partners hebben wij de betonconstructie tot begane grond niveau van de parkeergarage P3 opgetrokken. En dat in slechts 9 weken tijd. De omvang van het werk in hoofdlijnen was als volgt:

  • 210 poeren
  • 100 m1 fundatie
  • 30 m2 kelder
  • 120 m2 vloeren
  • 600 m3 beton

De bestaande parkeergarage P3 heeft een upgrade ondergaan, hiervoor hebben we de poeren ter ondersteuning van de luifel gemaakt.

Draagconstructie, trappen en hekken voor Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis

Op het dak van het ketelhuis van het Antonie van Leeuwenhoek ziekenhuis zijn 4 nieuwe droge koeler units geplaatst met een operationeel gewicht van ca. 6,5t per stuk. Anton Constructiewerken heeft hiervoor de draagconstructie gemaakt inclusief een nieuwe toegangstrap, diverse hekwerken en een roostervloer gerealiseerd.

Omdat er in totaal een extra belasting van ca. 50t (droge koelers + staalconstructie) in de bestaande constructie van het ketelhuis komt, hebben wij de bestaande constructie inpandig op kritieke plekken versterkt door het plaatsen van diverse staalconstructies.

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de detailberekeningen en het volledige tekenwerk voor hun rekening genomen.

Station Arnemuiden vernieuwd

Anton Rail & Infra heeft het station van Arnemuiden een upgrade gegeven. Voor het project “P-76 Station Arnemuiden” zijn 525 perronkeerwanden vervangen en 100 perronkeerwanden geplaatst voor de verlenging van het perron. Ook hebben wij het perron voorzien van nieuwe perronoutillage en perronverlichting. Logistiek gezien was het een uitdaging, want er was weinig ruimte en veel nieuw materiaal, met daarbij nog de vrijgekomen materialen uit het bestaande perron. Door een goed logistiek plan bleef het proces voortdurend aan de gang en kon de uitvoering succesvol worden afgerond.

Ontwerp en montage bokszakconstructie sportschool

Voor een sportschool heeft Anton Constructiewerken onlangs een bokszakconstructie gemaakt en gemonteerd. Het ontwerp is al eerder door ons gebruikt bij deze sportschool op andere locaties in het land. Het bleek wederom een geschikt concept te zijn in dit nieuwe pand van de sportschool. Anton Constructiewerken heeft dit werk vanaf ontwerp tot en met de montage uitgevoerd.

Woontoren Up Mountain Amstelveen

Bovenop de parkeergarage van Hudson’s Bay in Amstelveen wordt een woontoren gebouwd. Anton Constructie- & Adviesbureau neemt de engineering voor haar rekening. Ook verzorgen zij de detailstaal-sterkteberekeningen en het tekenwerk tot op productieniveau voor de staalconstructie. Anton Staalbouw verzorgt vervolgens de constructie, het transport alsmede de gehele montage van de staalconstructie op locatie.

Dakbedekking Den Haag Hollands Spoor volledig opgeknapt

Anton Rail & Infra heeft afgelopen maand het project “Den Haag Hollands Spoor – overlagen dakbedekking” succesvol opgeleverd. Het volledige dak van ongeveer 12.000 m2 is voorzien van nieuwe dakbedekking, kraallatten, loodslabben, hemelwaterafvoeren en valbeveiliging.

Het project Den Haag Hollands Spoor kent nog een tweede fase. Voor 2018 staat op de planning:

  • het conserveren van de staalconstructie perronkap langs spoor 6 en
  • in samenwerking met Anton Constructiewerken het vervangen van 185 meter damwandbeplating in 52 uur.

Staalconstructie nakoeler incl H2S Wasser

Onderstaande is een staalconstructie met een trappenhuis en bordessen op een nieuwe betontafel, welke rondom aansluit op bestaande constructies. Zoals ook in de afbeeldingen te zien is, hebben wij hier gebruik gemaakt van 3D modellen en inmetingen d.m.v. Point Clouds.

Voor dit project hebben wij de detailstaal-sterkteberekeningen en het tekenwerk tot op productieniveau voor ons rekening genomen.

Hekwerken en dubbele buisleuning Station Boskoop Snijdelwijk

ProRail heeft een nieuw station gemaakt, genaamd Station Boskoop Snijdelwijk. Anton Constructiewerken is gevraagd om de hekwerken en de dubbele buisleuning te fabriceren en op het station te monteren. Via diverse trappen en een hellingbaan is het perron nu goed bereikbaar. De uitdaging zat hem in de verschillende ronde vormen die gecombineerd moesten worden met de hellingbaan.

 

Bouwen betontorens voor windpark Mönkeberg Veldrom Duitsland

Op windpark Mönkeberg Veldrom in Duitsland, onder de rook van Paderborn en een kleine 400 kilometer van Obdam, bouwt het team van Anton Industrial Services een betontoren. Deze betontoren is voor een E-115 3.5 megawatt windturbine op 147 hub hoogte. De betontorens worden gebouwd tot 104 meter hoogte. Daarnaast plaatsen wij ook de E-module (het elektrische hart) van de turbine. Momenteel hebben we segment 33 geplaatst op het fundament, nog 3 segmenten te gaan.