Overlagen dakbedekking Station Den Haag Hollands Spoor

Anton Rail & Infra is bezig om Station Den Haag Hollands Spoor te voorzien van nieuwe dakbedekking en loodslabben (strook lood dat zorgt voor een waterdichte aansluiting tussen onderdelen). Ook gaan we de staalconstructie van perronkap spoor 6 saneren van chroom IV en opnieuw conserveren.

In 2018 zullen wij de perronkap van spoor 6 voorzien van nieuwe damwandbeplating.

Deksloof bij Broek op Langedijk

In Broek op Langedijk heeft Anton Bouw & Betontechniek voor K. Dekker Bouw & Infra een deksloof gemaakt. Een betonnen afwerking van een stalen damwand, zodat het vaarwater wordt gescheiden van de tuinen van de bewoners. Het project is ingezet om de achterliggende (nieuwbouw)woonwijken beter bereikbaar te maken per boot. De doorgaande vaarroute is op hoogwater niveau, de sloot in Broek op Langedijk was laagwater, hierdoor moest men om de hele wijk heen varen. Door het hoogwater door te trekken is een nieuwe korte vaarroute ontstaan vanuit de nieuwbouw, langs het winkelcentrum naar het 1000 eilandenrijk.

Vervangen polycarbonaatplaten station Duivendrecht

Anton Rail & Infra B.V. zit in de afrondende fase van het project “Vervangen polycarbonaat platen Station Duivendrecht`. Voor onze opdrachtgever ProRail heeft Anton Rail & Infra B.V. de laatste 7 van de 24 lichtstraten op Station Duivendrecht voorzien van nieuwe polycarbonaat platen. De afmontage heeft reeds plaatsgevonden, de restpunten worden tijdens een buitendienststelling in de nacht afgerond. De perrons op Station Duivendrecht zijn na de afronding weer voldoende licht doorlatend geworden met volop diffuus daglicht.

Wij kunnen met gepaste trots terugkijken op een mooi project met een “lichtgevend“ resultaat. Mede door een gedegen werkvoorbereiding, strakke planning, deskundige uitvoering en structureel overleg met onze opdrachtgever ProRail, zijn we samen met onze professionele onderaannemers tot het gewenste resultaat gekomen.

Uitwerking staal- en betonconstructie voor kubus-woning

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor 2 kubus-woningen in Utrecht de staal- en betonconstructie uitgewerkt. Omdat de staalconstructie in het zicht blijft in de woning, is er veel aandacht besteed aan de verbindingen. Eén woning is, in overleg met de bewoners, zelfs ontworpen zonder stabiliteitsverbanden.

Betonwerk voor nieuwe generatie tankstations

Onlangs is er gestart met de bouw van een nieuwe generatie tankstations. Het eerste NXT tankstation wordt gebouwd in Alkmaar, in het Energy Innovation Park op het Alkmaarse bedrijventerrein Boekelermeer. Anton Bouw & Betontechniek heeft het complete betonwerk voor dit nieuwe tankstation verzorgd.

Tijdlijn voor Riool ‘T Glop in Hoorn

De 16e-eeuwse overkluisde waterloop is het eerste monument onder de grond in Hoorn. Anton Constructiewerken heeft een frame voor het tonen van een tijdlijn geleverd. We hebben hierbij de engineering, productie en montage uitgevoerd. Op het frame zijn bordjes gemonteerd die de tijdlijn van riool ’t Glop weergeven. Ook het luik en de trap, die toegang bieden tot het riool, zijn gemaakt en gemonteerd door Anton Constructiewerken.

Opbouwen van silo

In samenwerking met Schot Alkmaar hebben we een silo opgebouwd en gemonteerd. Twee kranen waren er nodig om het gevaarte met een diameter van 420 centimeter te draaien en te monteren. Dat werd bemoeilijkt door hevige regenval. Toch is het ons gelukt om de klus te klaren binnen de gestelde termijn. Met een tevreden klant als gevolg.

Transporten PBB’s verzorgd in Noorwegen

Anton Air Support heeft in Noorwegen transporten van Passagiersbruggen verzorgd. Zowel de inklaring als correcte aangifte bij de Noorse belasting was een verantwoording van Anton Air Support. De bruggen kwamen per schip aan in de haven van Oslo. Met speciaaltransport zijn deze bruggen over de weg naar de Luchthaven Oslo Gardermoen vervoerd, waar zij weer zijn gelost in depot. Begin juli start Anton Air Support met een team specialisten de installatie van deze splinternieuwe “Noseloaders”.

Gemeente Amsterdam

Stadsdeel ZuiderAmstel heeft onder de rook van de RAI een nieuw stadsdeelkantoor laten bouwen. Tijdens de laatste fase van de bouw, zijn wij aan de slag gegaan met de inrichting van het maaiveld. Er zijn verschillende boomgaten gegraven en gevuld met bomengrond. Ook zijn er ondergrondse afvalinzammelingsunits geplaatst. Door het gebruik van exclusief natuursteen en gebakken materialen heeft het maaiveld een zeer luxe uitstraling gekregen. Door een opgelopen vertraging in de bouw, hebben wij tussendoor het naastgelegen parkeerterrein van de RAI ontmanteld en bouwrijp gemaakt.

500 ton staal voor uitbreiding Bejo Zaden Warmenhuizen

Het zaadveredelingsbedrijf Bejo Zaden, gelegen aan de Trambaan in Warmenhuizen, gaat uitbreiden met onder andere bedrijfsbebouwing en kassen. Het bedrijf verwacht de komende jaren een flinke groei en plant dus de benodigde uitbreiding. Anton Staalbouw heeft 500 ton staal geleverd voor de uitbreiding en heeft ze de montage van de kanaalplaten en TT vloerplaten verzorgd.