Fire services in Sittard

The Project ‘Extinguish – and access facilities Sittard’ had been initiated to improve fire safety by ProRail. The emplacement Sittard had to be facilitated with Extinguish and access facilities . To achieve this the conveying system, filling point and the hydrant points had to be connected to the pumping station of Hydro Business. It was a very extensive project. In addition to the labor and delivery of materials and components Anton Rail & Infrastructure was also responsible for preparing, measuring, delivery and assembly of all the amenities of the fire extinguish systems and the accessibility provisions. The project engagement offered a lot of different aspects like, civil engineering, mechanical engineering, electro engineering and instrumentation.

Particuliere overwegen

In de regio Noordoost heeft Anton Rail & Infra een flinke bijdrage geleverd aan het verbeteren van particuliere overwegen op het spoor. Het gaat hier om huisaansluitingen en passages van perceel naar perceel. Dit houdt in dat de overwegen uitsluitend bedoeld zijn voor bestemmingsverkeer. Het project bestond uit het uniformeren van 71 overwegen waarmee ProRail de veiligheid een positieve impuls wilde geven. De onopvallende uitstraling moest er ook voor zorgen dat overig verkeer zou worden weggehouden.

De werkzaamheden bevatten onder andere het plaatsen van poorten, (ver)plaatsten van schrikhekken, het verwijderen van andreaskruizen en het aanbrengen van bebording. Het project vergde een gedetailleerde, maar duidelijke planning om het proces efficiënt en goed te laten verlopen. Korte lijnen met de onderaannemer waren daarbij essentieel. Na afronding van het project hebben de overwegen in de regio Noordoost weer een uniforme en veilige uitstraling gekregen.

Perronverlichting Amsterdam Centraal

In opdracht van Klaver Infra hebben we op de perrons 1, 2 en 5 van station Amsterdam Centraal lichtlijnen gefabriceerd en gemonteerd. Deze bestaan uit een buisconstructie die hangt aan RVS-tuidraden. De constructie is gemonteerd aan de bovenleidingportalen en kopgevels van de kap. Op perron 5 is er nog een extra constructie gemaakt. Hier staat namelijk een seinhuis dat een plekje op de monumentenlijst heeft gekregen en daarom niet mag worden verbouwd. Op de hele lichtlijn staat een trekkracht van circa 2000 kilogram, bedoeld om de lichtlijn strak te houden, mocht deze uitzetten door warmte. Op de perrons 1 en 2 is deze lichtlijn circa 300 meter lang. Op perron 5 gaat het zelfs om een lengte van 350 meter.

11 ton staal voor skelet nieuw clubgebouw HCOB in Elst

Anton Staalbouw heeft het staal geleverd voor het skelet van het nieuw te bouwen clubgebouw van HCOB in Elst.

Traverse Schiphol

Anton Bouw & Betontechniek heeft de gevelbeplating op Schiphol aan de traverse (overgangsbrug van P1 naar Plaza) vervangen. Dat gebeurde volgens planning en kon vóór de kerst worden opgeleverd, een nadrukkelijk verzoek van Schiphol.

De Bolbrug

In het najaar van 2014 heeft Anton Rail & Infra een project uitgevoerd op de Bolbrug, tussen Heerhugowaard en Alkmaar. Hierbij zijn de tranen platen en een groot aantal bevestigingsmiddelen van de roosters vervangen. Ook op het viaduct boven de Westerweg zijn deze werkzaamheden uitgevoerd. In verband met de komst van het toekomstig ziekenhuis in de buurt wilde ProRail deze spoorbrug geluidsarmer maken. De tranen platen zijn daarom vervangen door roosters. Uiteraard moest dit uitgevoerd worden in een treinvrije periode. We hadden daardoor maximaal twaalf uur de tijd. Ook mocht er onder het viaduct ter plaatste van de werkzaamheden geen wegverkeer aanwezig zijn. Stuk voor stuk veiligheidsmaatregelen die goed op elkaar moesten worden afgestemd. Het project is binnen de termijn van twaalf uur en precies volgens afspraken afgerond.

Werk aan de Bolbrug

Op de spoorbrug tussen Alkmaar en Heerhugowaard bleek er sprake van een zogenaamd ligging-incident. Nadat de correctie van het spoor per oplegging exact was ingemeten, heeft Anton Rail & Infra de oplegging op de brug en landhoofden aangepast. Uiteraard tijdens een nachtelijke buitendienststelling. De aanpassing aan de opleggingen onder de brug is overdag uitgevoerd tijdens een brugopening.

Leuning in Velser-spoortunnel

In de zomer van 2014 heeft Anton Rail & Infra tijdens een grote infra-onttrekking (een zogenoemde GIO) van zestien uur ongeveer driehonderd meter leuning aangebracht in de Velser-spoortunnel. Dat gebeurde tegen de wanden van de betonnen bak. De leuning, oplooproosters en porfier paden moeten de vluchtweg voor de reizigers aanzienlijk vergoten in geval van een calamiteit. In samenwerking met Klaver Infra is er zowel aan de zijde van Beverwijk als aan de zijde van Driehuis oriëntatie-verlichting aangebracht.

Brede School Klimop, Esch en Linde Oldenzaal

Bij deze brede school hebben we met veel plezier alle buitengevels voorzien van ons MULTIFILM zonweringsysteem. De school is in de jaren zestig gebouwd en door het toepassen van onze zonwering heeft de gevel een mooie upgrade gekregen.

Bordessen voor schippers

In de zomer van 2010 hebben we nabij de Bolbrug in Heerhugowaard twee bordessen aangelegd op de nieuw aangebrachte remmingswerken. De bordessen zijn bedoeld voor schippers die zich moeten melden bij de treindienstleiding om een brugopening te verkrijgen. De klus is uitgevoerd met behulp van pontons. Een echt stukje maatwerk.