Fundering op staal

Anton Bouw & Betontechniek heeft in opdracht van Firma van Heerwaarden een fundering op staal gerealiseerd op Texel

Roosterpaden Utrecht Centraal

In opdracht van VolkerRail heeft Anton Rail & Infra de roosterpadden aangepast op Utrecht Centraal. Een opdracht die binnen drie dagen werd gerealiseerd. In die periode hebben we de bestaande roosters gedemonteerd, het straatwerk onder het perron veegschoon opgeleverd, kabelgoten, kabels nylonstrippen op de liggers en nieuwe antislip-roosters aangebracht en al het vuil van de versleten roosters verwijderd.

Reclamemast

In opdracht van Uptown Advertising realiseerde de Anton Groep een vijftien meter hoge reclamemast in Alkmaar. Het werd een spoedklus. Tussen de eerste penstreep op de tekening en de laatste bout zat amper zes weken. Anton Constructie & Advies nam de berekeningen en het tekenwerk op zich, Anton Bouw & Betontechniek produceerde de betonnen fundatie, waarna Anton Constructiewerken de productie en montage voor zijn rekening nam. En dat alles binnen de afgesproken oplevertijd. Een mooi staaltje samenwerking.

Deksloof van cortenstaal

Opdrachtgever: Dura Vermeer, divisie Infra. Plaats van handeling: Uithoorn. Hier leverde en monteerde de Anton Groep een 260 meter lange cortenstalen deksloof. Dat is een kap die over een damwandprofiel wordt gezet zodat het er netjes uit komt te zien. Cortenstaal is staal dat een roestig uiterlijk krijgt na een aantal weken in de buitenlucht.

Trappen met balustrades

In het kantoorgebouw van DAS Verzekeringen heeft Anton Constructiewerken in opdracht van Dijkman Carbaat Bouw trappen met balustrades gemaakt. Het gaat om drie trappen, twee daarvan zijn beneden heel breed en worden gaandeweg naar boven steeds iets smaller. Eén trap is als rechte streektrap uitgevoerd. De trappen en balustrades zijn voorzien van een stalen trapboom, houten handrail en een glazen afwerking als zijpanelen.

Bagagechutes op Schiphol

Op Schiphol nemen steeds meer passagiers afwijkende bagagestukken mee, die niet via de reguliere transportbanden kunnen worden afgehandeld. Denk aan kinderbuggy’s, ski’s en golftassen. In opdracht van VolkerInfra bouwde en monteerde Anton Constructiewerken al tientallen baggage chutes voor deze speciale bagagestukken die niet in de cabine passen. Door de speciale constructie glijden die nu veilig en onbeschadigd een paar meter naar beneden.

Bekijk hier de video.

Betonvloer (fase 3) op Schiphol

Anton Bouw & Betontechniek heeft in opdracht van BAM Utiliteitsbouw een betonvloer gestort in de vertrekhal lounge 1 van Schiphol. Het ging om fase drie van de in totaal vier fases. Alle werkzaamheden zijn ‘s nachts uitgevoerd.

Inspectieputten Zeeburgertunnel

In opdracht van VolkerRail Services/Rijkswaterstaat hebben we twee inspectieputten in de Zeeburgertunnel in Amsterdam verwijderd en dichtgestort. In juni 2014 zakte er nog een vrachtwagen door één van deze inspectieputten. De betonconstructie was dermate slecht, dat er een duurzame oplossing bedacht moest worden. Anton Bouw & Betontechniek heeft deze ontworpen, berekend en uitgevoerd.

Oudkarspel – Zo moet het worden!

Aan de Provincialeweg 2 had kunstschilder Sietse Wiersma behoefte aan een volwassen atelier voor zijn cursisten. Hij had al precies voor ogen hoe dat aan zijn huis moest worden gebouwd. Hij zocht alleen nog een aannemer die het schilderij exact kon nabouwen. In Chris Hoogendijk vond hij die.

Sietse Wiersma: ‘het atelier werd in het begin heel gezellig rommelig’ tot ‘toch wel een zootje waarin je niet meer tot rust komt’. En hoewel creatieve geesten in zekere mate gedijen bij onrust hadden de Wiersma’s behoefte aan een aanbouw. Sietse schilderde die zoals hij ‘m in gedachten had en nam zijn schilderij met de bouwtekeningen en berekeningen mee naar drie aannemers. Alleen Chris Hoogendijk zei meteen: ‘Ik wou dat iedereen zo duidelijk aangaf wat hij wilde. Nou, dan gaan we maar eens een scherpe offerte maken en aan de slag!’

Chris Hoogendijk: ‘Als je zo’n klus aanneemt en je krijgt zo’n schilderij, dan voel je de droom die die klant heeft. En dan regel je die droom en zorg je voor een goeie offerte en een goed plan. De heer Wiersma zag zijn mooie schilderij voor een redelijke prijs, zoals hij zelf zei, realiteit worden en gaf ons de opdracht.’

Tineke Wiersma: ‘Het was wel wat meer dan alleen een aanbouw, dat heeft Chris ons meteen verteld. Het dak moest opnieuw worden geïsoleerd en de achtergevel moest opnieuw worden gemetseld omdat die bol stond. Dit werd meerwerk. In de aanbouw hebben we onze keuken gemaakt. En in het atelier kan Sietse aan zo’n 40 cursisten workshops geven.’

Met alles is rekening gehouden in zijn offerte. Echt een vakman. Elke dag kwam Chris persoonlijk langs om te kijken of alles volgens plan ging. Als we vragen of problemen hadden konden we die ter plekke met hem bespreken. Dat hoor je wel eens anders over aannemers.’

Aanbrengen van vijf overpaden

In opdracht van Strukton Rail heeft Anton Rail & Infra vijf overpaden van het type strail aangebracht op het emplacement Deventer. De overpaden konden worden aangebracht op de dag waarop de sporen buitendienst waren. Het project is in samenwerking met Anton Bouw & Betontechniek uitgevoerd. Onder de voet van de overwegplaten moest namelijk nog een extra betonfundering worden gesteld. Met succes.