Renovatie van een woning in Amsterdam

Hoogendijk Bouw is eind september begonnen met het strippen van de 3e en 4e verdieping van een woning aan de Vechtstraat in Amsterdam. De woning wordt compleet gerenoveerd. Het dak is opengehaald, er is een staalconstructie en nieuwe baklaag aangebracht en vervolgens is binnen 3 dagen het dak weer dichtgeplakt. Met de plaatsing van de nieuwe buitenpui is de woning weer helemaal wind en waterdicht. De woning wordt voor de kerstvakantie compleet opgeleverd, inclusief installatiewerk, stucwerk en afbouwtimmerwerk.

Forum Groningen

In het hart van Groningen staat het Forum, een ontmoetingsplek voor iedereen die nieuwsgierig is naar de wereld van nu en de mogelijkheden van morgen. Met grote exposities, museum Storyworld, vijf filmzalen, de bibliotheek, het Smartlab, horeca en een dakterras met fenomenaal uitzicht. Omdat STACH – een café en winkeltje met zo’n 75 zitplaatsen grenzend aan de centrale entreehal – afwijkende openingstijden heeft, is er door De Leeuw Protection Systems een visuele afsluiting geplaatst. Hierdoor kunnen bezoekers van na sluitingstijd het Forum niet betreden. Het hek type IDEA is gemonteerd van ruim 7 meter lang en 1,8 meter hoog. Gecoat in zwart. De wieltjes onder het hek zijn verstevigd met de zijdelingse constructie waardoor het bij deze afmetingen stabiel staat.

Saneren van de Burg. Versteeghsingel in Edam

In opdracht van Gemeente Edam-Volendam heeft Anton Civiel & Infra aan de Burgemeester Versteeghsingel in Edam een steeg van 240 meter lang volledig gesaneerd. Ook het riool, de huisaansluitingen en verharding zijn vervangen.

De grootste uitdaging in dit project was het logistieke gedeelte. De steeg is 240m lang, 1,5m breed, moest tot ongeveer 1 meter diep ontgraven worden en heeft aan beide kanten bebouwing. Het draaien met een kraan is hier dus onmogelijk, waardoor het laden van bijvoorbeeld een rups kruiwagen ook geen optie was.  Uiteindelijk is de grond over de garageboxen heen getransporteerd.

Daarnaast is Edam een veengebied, waar het grondwater erg hoog ligt. Grondwater moet dus onttrokken worden om de werkzaamheden 1 meter onder het maaiveld uit te kunnen voeren.

De vervuiling bevatte asbest en zware metalen. Er is 20m3 asbest verdachte grond gesaneerd en 350m3 grond met zware metalen. Het saneren van de grond hebben we middels een zuigwagen uitgevoerd. De zuigwagen heeft daar per dag ongeveer 30m3 grond weggezogen. Meteen na het wegzuigen van de grond hebben we het oude (betonnen) riool gebroken en in bigbag’s opgeslagen. Een verreiker voerde het nieuwe riool aan over de garageboxen, en nam het af te voeren riool weer mee terug. Meteen na het verwijderen van het oude riool is er een drain aangelegd, om er voor te zorgen dat het grondwater laag genoeg blijft staan om het nieuwe riool aan te leggen. Deze drain werd aangezogen middels bronbemaling.

Voor het aanvullen van de steeg heeft de verreiker 350 bibgas zand, 240 L-banden en 400m2 tegels over de garageboxen heen getransporteerd.

De bewoners langs de steeg hebben weer een goed werkend riool, daarnaast hebben ze nu een compleet renoveerde steeg achter hun huis liggen, die goed afwatert en er strak bij ligt. Als er weer onderhoud nodig is aan het riool kan dat gedaan worden zonder extra maatregelen op het gebied van vervuiling omdat de steeg nu volledig “schoon” verklaard is.

 

Restauratie en herstel Cuypersgebouw Amsterdam CS

Het heeft even wat van ons geduld gevergd maar we hebben de officiële gunning voor het project Restauratie en herstel Cuypersgebouw Centraal Station Amsterdam ontvangen.
Dit mooie project in de monumentale Cuypershal en de Oostvleugel van het station in Amsterdam zal volgens de huidige planning in januari 2023 van start gaan.

De werkzaamheden, verdeeld over meerdere fases, omvatten onder andere het aanbrengen van een nieuwe tegelvloer, het maken van een sparing in de westgevel en het plaatsen van een vluchtdeur, het demonteren van het voorportaal en het (ver)plaatsen van de schuifdeuren naar de binnenzijde van de voorgevel. Ook wordt de trap in de middentunnel vernieuwd en doen we restauratiewerkzaamheden aan het natuursteen evenals diverse elektrotechnische en werktuigbouwkundige werkzaamheden.

Wij zijn ondertussen al druk bezig met de voorbereidingen. Het geeft ons genoeg uitdagingen, bijvoorbeeld wat betreft de levering van het natuursteen en de risico’s die het werken op deze locatie met zich mee brengt.

Vervangen van 64 meter rails

Voor een grote Nederlandse staalproducent heeft Anton Industrial Services in combinatie met Anton Constructiewerken een deel rails met onderbalken voor een grote transportband vervangen. Er is 64 meter rails vervangen, over 4  grote stalen bunkers heen. De trechtervormige bunkers hadden een hoogte van ca. 11 meter.

Vanwege de kortdurende fabrieksstilstand waarin het werk uitgevoerd moest worden, is er een werkplatform bedacht en ontworpen. Hierdoor waren er geen steigers nodig en konden de werkzaamheden veilig, goed en snel worden uitgevoerd. Het beweegbare werkplatform is door Anton Industrial Services geëngineerd en geproduceerd, waarna deze volledig beproefd, gekeurd en gecertificeerd kon worden.

Dankzij de grote inzet van alle betrokken medewerkers, en de inzet van dit werkplatform is deze moeilijke klus met een grote tijdwinst gerealiseerd. Tot groot genoegen van de tevreden opdrachtgever. Together we make the difference!

Zonwering Solarshields ZIP screens

Deze veranda is afgesloten met motorisch aangestuurde ZIPscreens voorzien van IO motoren.  Het gekozen doek is een Sergé 600 doek met een opennesfactor van 5%. In het doek is een kijkvenster van geïntegreerd transparant folie. Op deze manier kan men nog langer genieten van het buitenleven.

 

Anton Constructiewerken staalconstructie ondersteuning stalen bandbrug amsterdam

Staalconstructie voor transportbandbrug

Anton Constructiewerken heeft nieuw leven geblazen in een gecorrodeerde stalen bandbrug. Om de transportband en loopbordes in bedrijf te kunnen houden, is er door de opdrachtgever gekozen voor het verstevigen door middel van een ondersteuningsconstructie.

Bedrijfspand voor Banket Partners Agriport A7

In opdracht van Banket Partners in Middenmeer bundelen de Anton Groep werkmaatschappijen opnieuw hun krachten. Onder leiding van Hoogendijk Bouw bouwen Anton Bouw & Betontechniek, Anton Staalbouw en Anton Civiel & Infra samen aan de nieuwbouw van het bedrijfspand voor Banket Partners. Het bedrijfspand wordt gerealiseerd op de Agriport A7 in Middenmeer en is naar een ontwerp van Nieuweboer Architecten uit Zwaagdijk.

Negen maanden na de start van de bouw is het pand opgeleverd.

Werkzaamheden

Het nieuwe bedrijfspand voor Banket Partners in Middenmeer bestaat uit:

  • twee vriescellen (elk 800 m2)
  • opslag op de begane grond en eerste etage (totaal 1.380 m2)
  • expeditie van 400 m2
  • kantoor en toiletruimte
  • laadkuil van 400 m2 met 3 docks

Over Agriport A7

Agriport A7 is een werklocatie voor grootschalige glastuinbouw, agribusiness, logistiek en datacenters. Het terrein ligt langs de A7 bij Middenmeer, op 30 autominuten vanaf Amsterdam. De bedrijven kiezen Agriport A7 als vestiging locatie omdat ze gebruik kunnen maken van dezelfde infrastructuur in het gebied en ze reststromen kunnen delen met de bedrijven in de omgeving. Zo is het hele gebied bij de start van de ontwikkeling voorzien van een glasvezelnetwerk, een eigen energienetwerk met transformatorstation, een warmtenet en een Duurzaam Veilig wegennet met vrij liggend fietspad.

Hoofddraagconstructie voor Kanaaldijk Alkmaar

Harder Constructie- & Adviesbureau is benaderd om de hoofddraagconstructie uit te werken van Project Kanaaldijk in Alkmaar. Het bedraagt hierbij de uitwerking van voorontwerp tot uitvoeringsontwerp. Het project omvat 5 torenblokken van totaal 160 woningen met een prachtige ligging aan het kanaal. Hierbinnen is een mix voorzien van verschillende woonsegmenten en woninggroottes.

Logistics center De Boet

Logistiek centrum De Boet

Harder Constructie- & Adviesbureau is gevraagd om de hoofdberekening, detailberekening en tekenwerk op te leveren van het logistieke centrum De Boet te Middenmeer. Het gebouw bestaat uit een 3 etages hoge showroom welke goed zichtbaar vanaf de A7. Het gehele project bevat een hoeveelheid van 305 ton staal.