Betonvloer voor Amigo Plant

Voor Amigo Plant uit Heerhugowaard hebben we een betonvloer van 650 m2 gestort. Deze vloer dient tegenwoordig als opslag- en verwerkingsruimte.

Opstapbordessen in Lelystad

Door het plaatsen van twee opstapbordessen op station Lelystad Centraal is het niet meer nodig dat treinmachinisten het laatste stuk uit de cabine springen. Anton Rail & Infra heeft deze bordessen In een korte buitendienststelling geplaatst, in samenwerking met Van Doorn.

Vliegtuigslurf

Een enorme vliegtuigslurf voor de ingang van een oude fabrieksloods aan de Schieweg in Delft. Het idee kwam van de Delftse studentenvereniging Virgiel. Wij hielpen mee aan de constructie.

Priority-bridge Schiphol

Voor Schiphol hebben we samen met VolkerInfra Schiphol en Volker Wessel Bouw Schiphol een brug gerealiseerd. Deze doet dienst als Priority-toegang tussen parkeergarage P2 en de BC-corridor en is bedoeld voor Privium-reizigers en andere passagiers met speciale toegangsbewijzen. De brug biedt een shortcut voor deze groep passagiers tussen de parkeergarage en de B-pier en de C-pier.

Bekijk hier de korte video die over dit project is gemaakt.

Anti-icing installatie

Voor het winterklaar maken van spoormaterieel hebben we een anti-icing installatie aangebracht op het emplacement Hoofddorp. Dit systeem zorgt ervoor dat er geen sneeuw en ijsvorming onder de treinstellen optreedt. Het risico dat grote sneeuwhopen en ijsblokken van de treinstellen afbreken op het moment dat het voertuig door een wissel rijdt, is hiermee aanzienlijk verminderd. Daarmee neemt ook de kans op wisselstoringen af. Deze opdracht van VolkerRail hebben we in twee buitendienstregelingen van drie uur kunnen voltooien. In die periode werd de complete installatie in het spoor aangebracht en vloeistofdicht afgelast.

Vluchtwegvoorziening in spoortunnel

In opdracht van ProRail hebben we de vluchtwegen in de Hem-spoortunnel verder aangepast. Aan de uiteinde van de looppaden zijn metalen hellingbanen aangebracht om een veilige vluchtweg voor de passagiers bij een calamiteit te waarborgen. De hellingbanen sluiten zonder enig struikelgevaar aan op de schouwpaden.

Morgan

In opdracht van de heer Lamme hebben we een Morgan-logo opgeleverd. Dat is gebeurd met behulp van onze veelzijdige plasma-snijbank. Het logo is door ons getekend en gefabriceerd en hebben we uiteindelijk laten verzinken en poedercoaten.

Stempeling Spaarnebrug

De Spaarnebrug is gelegen tegen het emplacement Haarlem. Hier hebben we in 2010 een zogenaamde hydraulische stempeling aangebracht, ter ondersteuning van pijler 2. Deze bleek namelijk aan het verzakken. De hydraulisch unit is uitgevoerd met een sms-module die aangeeft wanneer de besturing van de unit storing aangeeft of uitvalt. Op deze manier kon worden gegarandeerd dat de stempeling actief blijft, zolang de gebruiker dit wenste.

Vestibule Schiphol

In opdracht van VolkerInfra heeft Anton Constructiewerken een vestibule getekend, gefabriceerd en gemonteerd. Deze is opgebouwd in de werkplaats, vervolgens in zijn geheel vervoerd naar Schiphol, waar het werd gemonteerd op de plek van bestemming. Deze vestibule is nodig zodat er A380-toestellen afgehandeld kunnen worden. In deze vestibule komen de passagiers uit de twee beweegbare PBB’s samen en lopen dan verder de vaste sectie in naar de pier. Vertrekkende passagiers komen vanuit de vaste sectie in de vestibule en verdelen zich dan over beide beweegbare Pbb’s.

Staalconstructie Schiphol-Noord

Deze opdracht kwam van Dijkman Carbaat uit Beverwijk. Op Schiphol-Noord plaatsten we een staalconstructie, bedoeld voor de uitbreiding van kantoorruimte. De constructie is door de ons zelf getekend, berekend en in de eigen werkplaats gefabriceerd.