Zuidhorn

Anton Rail & Infra heeft onlangs de perronkeerwanden en het straatwerk vervangen op station Zuidhorn in de provincie Groningen.

Spooronderdoorgang Westfrisiaweg

De bouw van de nieuwe Westfrisiaweg, de snelle verbinding tussen Alkmaar en Hoorn, is in volle gang. Ook Anton Bouw & Betontechniek is bij dit grote project betrokken. Zo hebben we een spooronderdoorgang gerealiseerd.

Deksloof Delft

In Delft heeft Anton Bouw & Betontechniek een deksloof, gording en ankers aan de kademuur vervangen. Daarna zijn wrijfgordingen aangebracht. Een mooi resultaat!

Tropenmuseum

In opdracht van BAM heeft Anton Bouw & Betontechniek een betonvloer gestort in het Tropenmuseum.

Gordingen en deksloof

In opdracht van AW Vessies Infra heeft Anton Constructiewerken in Delft ankerstangen v.v. twee scharnierpunten, gordingen en een deksloof aangebracht. Het eindresultaat is een 280 meter lange damwand.

Renovatie spoorbrug Akkrum

Anton Rail & Infra heeft de opdracht van ProRail gekregen om de spoorbrug in Akkrum te renoveren. De spoorlijn Meppel – Leeuwarden kruist in Akkrum de rivier De Boorn. De spoorkruising met De Boorn bestaat uit een elektro hydraulisch aangedreven draaibrug met stalen aanbrug. De werkzaamheden die we hebben uitgevoerd hebben betrekking op zowel de aanbrug als de draaibrug. Denk daarbij onder meer aan detaillering- en ontwerpwerkzaamheden, het herstellen van de gescheurde ondergieting en de oplegging van de tussenpijler, het aanpassen van de opleggingen in de draaibrug middenpijler en het reviseren van de draaipunten in de hefbordessen.

Station Rijssen

In de regio Noordoost staan vijf stations waar Anton Rail & Infra in opdracht van ProRail werkzaamheden heeft uitgevoerd op de perrons. Het gaat om de stations Martenshoek, Nieuw Amsterdam, Stroe, Rijssen en Zuidhorn. Op de foto’s is te zien hoe we aan de slag zijn op station Rijssen. Onze opdrachten hier:

– Vernieuwen van keerwanden van het eilandperron in het kader van project P76.
– Op doeltracé leggen van het spoor langs het perron in het kader van project P76.

De uitdaging bij dit project was de bereikbaarheid, het werken in zwaar vervuilde grond en de grote boog in het eilandperron.

120 ton staal voor uitbreiding Knipping Zwaagdijk

Het bedrijf Knipping in Zwaagdijk gaat uitbreiden naar een grotere fabriek met poedercoaterij. Anton Staalbouw heeft 120 ton staal geleverd en de montage verzorgd van de stalen dak-gordingen en gevelregels.

Tramspoor in hartje Katwijk

Anton heeft een tramspoor aangelegd door hartje Katwijk van maar liefst 400 meter lang. Dat gebeurde in samenwerking met een groep vrijwilligers en vrienden uit de spoorwereld. De secties van zes meter lang werden aangeleverd door Fred Prinsen BV. Het spoor word door de oranjevereniging Katwijk aan de Rijn gebruikt om een authentiek blauw trammetje door het dorp te laten rijden tijdens het najaarsfeest 2015. Er zijn ook beelden van gemaakt: https://lnkd.in/dR7Cak9

Tijdelijke traverse station Assen

In opdracht van ProRail hebben we bij het station Assen een