Hellingbaan Schiphol

In opdracht van VolkerWessels hebben we een hellingbaan gemaakt in lounge 1 van Schiphol. Reizigers treffen deze aan na de douane-controle in vertrekhal 1. De hellingbaan is bedoeld om via de lounge bij de gates te komen.

Staalconstructie Schiphol-Noord

Deze opdracht kwam van Dijkman Carbaat uit Beverwijk. Op Schiphol-Noord plaatsten we een staalconstructie, bedoeld voor de uitbreiding van kantoorruimte. De constructie is door de ons zelf getekend, berekend en in de eigen werkplaats gefabriceerd.

Priority-bridge Schiphol

Voor Schiphol hebben we samen met VolkerInfra Schiphol en Volker Wessel Bouw Schiphol een PBB gerealiseerd. Deze doet dienst als Priority-toegang tussen parkeergarage P2 en de BC-corridor en is bedoeld voor Privium-reizigers en andere passagiers met speciale toegangsbewijzen. De PBB biedt een shortcut voor deze groep passagiers tussen de parkeergarage en de B-pier en de C-pier.

Bekijk hier de korte video die over dit project is gemaakt.

Baggage Chutes op Schiphol

Op Schiphol nemen steeds meer passagiers afwijkende bagagestukken mee, die niet via de reguliere transportbanden kunnen worden afgehandeld. Denk aan kinderbuggy’s, ski’s en golftassen. In opdracht van VolkerInfra bouwde en monteerde Anton Constructiewerken al tientallen baggage chutes voor deze speciale bagagestukken die niet in de cabine passen. Door de speciale constructie glijden die nu veilig en onbeschadigd een paar meter naar beneden.

Bekijk hier de video.

Trapoverkappingen

Anton Constructiewerken heeft in het najaar van 2015 een zogeheten Design & Build project op luchthaven Schiphol gerealiseerd. Hierbij zijn vijftien PBB’s overkapt en afgemonteerd. Dat gebeurde door prefab-gebouwde overkappingen. De bestaande PBB’s zijn met onze Total Station ingemeten en in onze tekenkamer uitgewerkt en geëngineerd. De overkappingen zijn op hun eigen unieke mal voorgemonteerd en volledig afgebouwd en afgewerkt. We hebben deze werkzaamheden uitgevoerd in opdracht van VolkerInfra Schiphol.

Modificatie C9/C11

Van CIMC Tianda kregen we opdracht voor de dienstverlening bij het modificeren van twee PBB’s op Schiphol. Hierin is niet alleen het verouderde besturingssysteem vervangen, maar ook de mechanische componenten zoals het trimarmsysteem, lampen en schakelaars. Assistentie bij het inregelen en testen van de nieuwe software was eveneens onderdeel van de opdracht. Hierdoor hebben de passagiersbruggen dezelfde bediening gekregen als de al eerder geïnstalleerde bruggen van Tianda.

Perron verwijderd

In Stroe heeft Anton Rail & Infra in opdracht van ProRail het perron van het oude station verwijderd. Na deze werkzaamheden wordt het maaiveld ingezaaid met gras, een schouwpad aangebracht en een hekwerk geplaatst.

Leuningwerken

In opdracht van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw heeft Anton Constructiewerken diverse leuningwerken gerealiseerd langs de N203, tussen Castricum en Wormerveer. De herinrichting van deze drukke weg is een opdracht van de provincie Noord-Holland en bedoeld om de weg veiliger te maken en de doorstroming te verbeteren.

Reclamemast A7

De A7 tussen Purmerend en Amsterdam is een drukke snelweg. Iedere dag rijden hier duizenden automobilisten, met name forenzen die in de hoofdstad aan het werk zijn. Een mooie plek daarom voor een grote reclamemast. In opdracht van UpTown Advertising Purmerend hebben wij zo’n reclamemast gefabriceerd en gemonteerd. Het hoogste punt is dertig meter vanaf de grond, de ‘kop’ waar het doek aan vast zit telt negen bij twaalf meter. Anton Bouw & Betontechniek heeft de betonnen poer verzorgd (afmeting: 9000×9000, een dikte van 1500 millimeter met daarop een opstort van 700 millimeter). De reclamemast is hieraan verankerd door middel van twintig M64 ankers met een lengte van 2200 millimeter.

Non & Fe scheider

Voor de Noordhollandse afvalverwerker Sortiva hebben we een constructie gefabriceerd en gemonteerd, bedoeld voor een Non & Fe scheider. Anton Constructiewerken heeft hier de constructie aangebracht, roosters gelegd en de hekken gemonteerd.