Engineering en plaatsing composiet brug

Anton Bouw & Betontechniek heeft, in samenwerking met Fibercore een composiet brug gebouwd. Zowel de engineering van de onderbouw als het plaatsen van de brug zelf werd door ons uitgevoerd.

 

Vervangen schraapladderketting

Anton Industrial Services heeft voor een vaste klant de schraapladderketting van een asfaltcentrale vervangen. Na 1 miljoen ton asfalt te hebben geproduceerd was de oude zodanig versleten dat hij toe was aan vervanging. We hebben de complete installatie, inclusief de geleiderollen, assen, lagers en de ketting vervangen. Na een goede voorbereiding en met de juiste monteurs konden we het project op tijd opleveren.

Aanpassing tankenpark

Anton Bouw & Betontechniek heeft in Heerhugowaard een nieuwe betonfundatie aangebracht in een tankenpark.
Dit tankenpark wordt vernieuwd en aangepast naar de eisen en innovaties van deze tijd. De uitvoering verloopt in fasen, zodat het fabrieksproces niet wordt verstoord.

 

Vernieuwing station Rotterdam Noord

Anton Rail & Infra B.V. gaat in opdracht van ProRail station Rotterdam Noord vernieuwen. Het huidige station ligt op een instabiel talud. Dit gaan we herstellen, zodat het station kan voldoen aan de eisen voor de baanstabiliteit. Aan de noordzijde zullen we het talud verstevigen met een damwandscherm van 75 meter breed en 16 meter diep. De hellingbaan in het talud wordt hierna vernieuwd en geïntegreerd in gestapelde plantvakken. Hierbij nemen we speciale maatregelen om twee monumentale bomen te kunnen laten staan. We maken de hellingbaan langer – en daarmee flauwer – zodat het station toegankelijker wordt voor mindervalide reizigers. Ook vernieuwen we de trap.

Aan de zuidzijde van het station verwijderen we het talud om ruimte te creëren voor een nieuwe lift en een trap. Bovenin het talud worden damwandplanken van 24 meter lang ingedrukt en voorzien van groutinjectieankers. Groutankers zijn ankers gemaakt van grout, een mengsel van water en cement en hulpstoffen die het na uitharden waterdicht maken. Dit mengsel wordt via een buis met hoge druk in de grond gespoten, waarna de buis wordt teruggetrokken en het mengsel uithardt, vaak rondom een stalen staaf of een bundel voorspandraden. Als deze ankers zijn geplaatst, verwijderen we het talud en bouwen we de lift en de trap. Hierbij moet het monumentale stationsgebouw behouden worden en moeten we om bestaande kabels en leidingen heen werken.

Alle objecten, eisen(600+) en wijzigingen van het project worden beheerd volgens de laatste methodiek van Systems Engineering. Anton zal in oktober starten met de werkzaamheden, de werkzaamheden duren ongeveer 10 maanden.

Uitbouw woonhuis in Den Haag

Anton Constructiewerken heeft in Den Haag een bijdrage geleverd aan de uitbouw van een woonhuis. We hebben hier verschillende stalen onderdelen geleverd en gemonteerd.

 

Vloersparing dichten

Anton Constructiewerken heeft in Amsterdam een vloer weer volledig bruikbaar, belastbaar en 60 minuten brandwerend gemaakt. We hebben hier staal geleverd en gemonteerd om een vloersparing te dichten. Dit project was een samenwerking met Anton Constructie- & Adviesbureau en Anton Bouw- & Betontechniek. Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de constructieberekening en tekenwerk uitgevoerd. Anton Bouw- & Betontechniek heeft vervolgens een staalplaatbetonvloer geplaatst, gestort en gevlinderd.

Lichtmasten emplacement Den Haag

Voor een emplacement in Den Haag waren lichtmasten op bestaande bovenleidingsportalen nodig. Anton Constructiewerken heeft de masten en de kabelgeleidingsbuizen per portaal uitgewerkt, onder andere de klemconstructie van de masten en de buizen. Vervolgens hebben we deze gefabriceerd en op locatie gemonteerd. Onze klant heeft de (LED)lichtarmaturen aangebracht en aangesloten.  Het resultaat is een goed verlicht emplacement.

Regenschermen en leuningen trapopgang station

In opdracht van onze zustermaatschappij Anton Rail & Infra heeft Anton Constructiewerken op een station een tweetal regenschermen geplaatst. Deze schermen moeten ervoor zorgen dat de passagiers het perron droog kunnen betreden. De balusters zijn met behulp van een krol geplaatst evenals een deel van de grote ruiten. Een krol is een kraan die op lorries is geplaatst en zo over rails kan rijden. De ruiten die vanaf het perron veilig te monteren waren, zijn met behulp van een smartlift geplaatst. De trapopgangen zijn tevens voorzien van nieuwe leuningen, zogeheten RVS HaRimex buizen.

Opvangen gevel Depot Zuid in Amsterdam

Anton Constructiewerken is bezig met het opvangen van een gevel in Oud Zuid te Amsterdam. Dit pand, uit 1905, was voorheen een opslag voor het Rijksmuseum. Op dit moment wordt het omgebouwd tot 18 luxe appartementen met een parkeerkelder. De huidige gevel mag niet gesloopt worden, vanwege de monumentale status. Daarom hebben wij deze ingepakt met een staalconstructie van 150 ton die de gevel overeind houdt. We zetten de staalconstructie in een U-vorm om de gevel, met aan de zijkanten een stalen frame naar binnen. Dit vangt de krachten op. Op dit moment werken we nog aan de tweede laag van deze constructie.

 

Dakluik voor Anton Air Support

In het kantoor van Anton Air Support moest een dakluik worden gemaakt. Anton Constructiewerken heeft hier het ontwerp en de productie van de stalen constructie uitgevoerd. De montage hebben we samen met Anton Air Support uitgevoerd.