Balkons Woontoren Up Mountain

Harder Constructie- & Adviesbureau heeft het ontwerp en de engineering van de balkons van de woontoren Up Mountain in Amstelveen verzorgd. Nadat we eerst de hoofddraagconstructie van de woontoren hebben uitgewerkt, hebben we ons nu gebogen over de balkons rondom de toren, inclusief de balustrade met glas. De balustrade en de composiet beplating hebben een uniek design. Dit zorgt ervoor dat bijna alle balkons anders zijn. Iets wat heel mooi staat, maar natuurlijk ook veel vraagt van de betrokkenen. Een dergelijk design moet van engineering tot en met montage goed verlopen om het beoogde resultaat te bereiken.

Onze collega’s van Anton Staalbouw zijn inmiddels begonnen met de montage. Eén zijde van het gebouw is al volledig gemonteerd. De ongeveer 1,3 kilometer aan balkon en leuning past als gegoten. Het geheel geeft een nieuw, fris uiterlijk aan de stad Amstelveen.

 

 

Lichtmasten emplacement Rotterdam

In de eerste helft van december heeft Anton Constructiewerken haar werkzaamheden in Rotterdam afgerond. In drie fases hebben we het emplacement rond station Rotterdam voorzien van lichtmasten. De masten zijn geplaatst op de bestaande bovenleidingsportalen. Van tevoren hebben we alle portalen ingemeten, om te voorkomen dat we in de korte uitvoeringsperiode conflicten zouden krijgen met de bestaande onderdelen van de bovenleidingsportalen. Onze opdrachtgever heeft de armaturen gemonteerd en aangesloten. Het resultaat: weer een goed verlicht emplacement, voor veilig werken en reizen.

Ronde tankfundaties

Anton Bouw & Betontechniek heeft voor een internationaal opererende tankbouwer 12 tankfundaties gemaakt. Bijzonder aan deze fundaties is dat ze rond zijn en ook in het afschot de tankbodem ondersteunen. Een uitdagend en precies klusje. Na plaatsing van de tanks gaat Anton Constructiewerken de loopbordessen aan de bovenzijde leveren en monteren. Een mooi staaltje teamwerk binnen de Anton Groep.

 

Verlichting emplacement Venlo

Anton Constructiewerken heeft in Venlo een deel van het emplacement rondom station Venlo voorzien van lichtmasten. De masten zijn aangebracht op de al bestaande bovenleidingsportalen. Alle onderdelen van de verschillende portalen zijn in kaart gebracht. Vervolgens is er één identieke lichtmast uitgewerkt die op alle posities gemonteerd kon worden met een aantal stelmogelijkheden. Hierdoor kunnen alle armaturen uiteindelijk boven het hart van de paden hangen.

Vervangen trap staalproducent

Anton Constructiewerken is voor een grote staalproducent bezig met een grote renovatieklus aan een groot aantal trappen, leuningen en bordessen. In dit project, met een doorlooptijd van circa 2 maanden, worden in totaal 25 objecten vervangen. Na door derden uitgevoerde inspecties verzorgt Anton Constructiewerken het gehele traject, vanaf scopebepaling en budgettering tot aan levering en montage. De eerste trap is gemonteerd en naar volle tevredenheid van de klant opgeleverd.

Ondersteuningswerkzaamheden continugietmachine

Anton Bouw & Betontechniek heeft ondersteuningswerkzaamheden uitgevoerd bij het installeren van een continugietmachine. Een groot regionaal bedrijf in de staalsector wilde zijn bedrijfsproces uitbreiden met een extra continugietmachine. Het installeren hiervan is een zeer groot en complex werktuigbouwkundig project. Dit werd uitgevoerd door een Oostenrijkse aannemer. Anton Bouw & Betontechniek nam alle resterende civiele en groutingswerkzaamheden voor haar rekening.

We hebben zo’n 1500 m2 staalplaatbetonvloeren gemaakt op een hoogte van 19 meter en betonwanden ter beveiliging van de control room. Daarnaast hebben we 16 poeren van 1,5 bij 2 meter gemaakt en prefab vloeren van circa 50 ton. We verwerkten in dit project zo’n 100 ton gietmortel.

 

Verbeteren toegankelijkheid Rotterdam Noord

Anton Rail & Infra heeft de buispalen en damwanden bij station Rotterdam Noord nu wél succesvol kunnen inbrengen. Eind oktober werd tijdens het werkweekend bij station Rotterdam Noord gestuit op een onvoorziene harde laag zo’n twee meter onder de grond. De damwanden kwamen hier niet doorheen en een vertraging dreigde. Uit nader onderzoek bleek die harde laag een houten kespen ‘ontlastingsvloer’ te zijn. Deze is bij de aanleg van de spoordijk gebruikt om de ondergrond te ontlasten van extra gewicht. Samen met ProRail heeft het projectteam in 6 weken een alternatieve constructie bedacht, ontworpen en berekend. Buispalen met speciale boorpunten zouden wel door deze harde laag heen komen. En afgelopen weekend is dat inderdaad gelukt!

Anton Rail & Infra B.V. verbouwt, in opdracht van ProRail, station Rotterdam Noord en maakt deze beter toegankelijk voor mindervaliden. Zo wordt de hellingbaan aan de Noordzijde verlengd en afgevlakt. Aan de zuidkant wordt de hellingbaan vervangen voor een lift.

Nieuwbouw bedrijfsgebouw XL Box Zoetermeer

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de hoofdberekening en de overzicht tekeningen van zowel de onder- als bovenbouw (zowel staal & beton) verzorgd voor het nieuwe XL Box gebouw in Zoetermeer.

Staalconstructie voor uitbreiding laboratorium

Anton Constructiewerken heeft op het terrein van TNO in Petten een staalconstructie gerealiseerd voor de uitbreiding van het Carnot laboratorium. In het Carnot laboratorium wordt onderzoek gedaan naar duurzame biobrandstoffen, warmte- en zonne-energie. Om hiervoor de juiste faciliteiten te kunnen (blijven) bieden heeft TNO besloten om het bestaande gebouw aan te passen en opnieuw in te richten. De engineering en het tekenwerk zijn gerealiseerd door de collega’s van Anton Constructie en Adviesbureau, waarna de productie en montage door Anton Constructiewerken zijn gerealiseerd.

Balkonconstructies en glasframes voor Up Mountain

Anton Constructiewerken fabriceert de balkonconstructies en glasframes voor het project ‘Up Mountain’ van Anton Staalbouw. Zij monteren de gehele constructie en werken hem vervolgens af met composiet. De glazen balustrade wordt op locatie geprefabriceerd en door Ruitenvisie voorzien van glas. Vervolgens wordt het geheel in één keer op zijn plek gehesen. De hoogste balkons bevinden zich op een hoogte van ruim 45 meter. Een interessante klus dus, waar we graag onze bijdrage aan leveren!