Verbeteren toegankelijkheid Rotterdam Noord

Anton Rail & Infra heeft de buispalen en damwanden bij station Rotterdam Noord nu wél succesvol kunnen inbrengen. Eind oktober werd tijdens het werkweekend bij station Rotterdam Noord gestuit op een onvoorziene harde laag zo’n twee meter onder de grond. De damwanden kwamen hier niet doorheen en een vertraging dreigde. Uit nader onderzoek bleek die harde laag een houten kespen ‘ontlastingsvloer’ te zijn. Deze is bij de aanleg van de spoordijk gebruikt om de ondergrond te ontlasten van extra gewicht. Samen met ProRail heeft het projectteam in 6 weken een alternatieve constructie bedacht, ontworpen en berekend. Buispalen met speciale boorpunten zouden wel door deze harde laag heen komen. En afgelopen weekend is dat inderdaad gelukt!

Anton Rail & Infra B.V. verbouwt, in opdracht van ProRail, station Rotterdam Noord en maakt deze beter toegankelijk voor mindervaliden. Zo wordt de hellingbaan aan de Noordzijde verlengd en afgevlakt. Aan de zuidkant wordt de hellingbaan vervangen voor een lift.