Staalconstuctie Zaandam

In Zaandam heeft Anton Constructiewerken in samenwerking met Anton Staalbouw deze staalconstructie gefabriceerd en gemonteerd. Anton Bouw & Betontechniek heeft hier de begane grond en de verdiepingsvloer gestort.

De constructie in zijn geheel bestaat uit ca. 60.000KG staal en wordt uiteindelijk een mooie bedrijfsruimte. Er zitten ronde hoeken in het pand, deze zijn gemaakt door zware profielen te walsen. Dit is niet iets bijzonders, maar heeft toch altijd een bepaalde moeilijkheidsgraad.

airco beschermingskooien plaatsen

Airco beschermingskooien plaatsen

In opdracht van Anton Rail & Infra hebben we airco beschermingskooien geplaatst op diverse gebouwen rond het Nederlandse spoorwegnetwerk. We hebben een kooi gemaakt die we over de airco unit heen plaatsten. De kooi hebben we verankerd in de onderliggende constructie. Voor onderhoud kunnen beide zijkanten worden geopend.

herstelwerkzaamheden, spoorwegen, betonreparaties, betuwelijn

CTK Kleine herstelwerkzaamheden

Anton Rail & Infra heeft gefaseerd gewerkt aan het project CTK Kleine herstelwerkzaamheden. Dit project bestond uit diverse onderhoudswerkzaamheden op dertien locaties langs de Betuwelijn. Het is de bedoeling dat door deze werkzaamheden verschillende objecten langs de route langer mee kunnen.

Het werk bestond onder andere uit:

  • Herstellen van faunapassages;
  • Vernieuwen van beschoeiing;
  • Herstellen van uitspoelingen;
  • Herstellen van taludbekleding;
  • Aanbrengen van voegvullingen;
  • Repareren van betonschades;
  • Aanbrengen van coating op beton;
  • Opvullen van de spleet tussen talud en betonconstructie.

We hebben de werkzaamheden direct langs het spoor uitgevoerd tijdens een aantal onderhoudsnachten. Dit waren klussen als het verwijderen van mosgroei, het vervangen van voegvullingen en het uitvoeren van betonreparaties door Loos Betonreparaties.

Op dit moment werken we in de omgeving van station Barendrecht. Door verzakking van de veengrond is een spleet ontstaan tussen het talud en de betonconstructie van het dak van het station. Deze spleet vullen we op en dekken we af met zand en geotextiel.
In Dordrecht injecteren we de scheuren in de betonconstructie en voorzien we de wanden van de spooronderdoorgang van coating. Ook dit werk doen we in samenwerking met Loos Betonreparaties.

De oplevering van het gehele project staat gepland op 1 juni.

Engineering nieuw bedrijfspand Thereca & Hatland

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de hoofdberekening en het tekenwerk van de staal- en betonconstructie verzorgd voor het nieuwe pand van Thereca en Hatland, die zich gezamenlijk gaan vestigen in Hattemerbroek. De volledige constructie is berekend binnen Anton Constructie- & Adviesbureau, van voetplaten tot stabiliteitsverbanden in het dak. De uitdaging van dit project was om voldoende stabiliteit in de constructie te ontwerpen, vanwege de grote hoeveelheid glas in de voorgevel. Omdat glas geen krachten op kan nemen was het noodzakelijk om inpandig extra stabiliteitsverbanden in drie richtingen te creëren.

Staalconstructie voor dichtmaken trap sparingen

Anton Constructiewerken heeft als onderaannemer een staalconstructie geplaatst voor het dichtmaken van een tweetal trap sparingen in een kantoorpand te Amsterdam. Anton Constructiewerken heeft hiervoor de fabricage, montage en begeleiding van het beton storten uitgevoerd. Anton Bouw & Betontechniek heeft voor Anton Constructiewerken het leveren en plaatsen van de staalplaatbetonvloer uitgevoerd.

Staalconstructie hellingbaan

Anton Constructiewerken heeft als onderaannemer een staalconstructie geplaatst voor een hellingbaan in Amsterdam. Op de staalconstructie is een betondek geplaatst door Anton Bouw & Betontechniek. Deze hellingbaan biedt toegang tot het dak van een parkeergarage, zodat de parkeermogelijkheden uitgebreid konden worden met tientallen parkeerplaatsen. Anton Constructiewerken heeft fabricage, conservering en montage uitgevoerd. Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor de staalconstructie tekenwerk uitgevoerd.

Waterkelder, Waterblock, betonbouw, hemelwaterafvoer, watermanagement, schiphol

Waterkelder Schiphol

Schiphol wilde een vaste locatie voor de opslag van vervuilde grond. Omdat hiervoor een groot , verhard oppervlak  nodig is, is het belangrijk rekening te houden met de waterafvoer. En omdat het gaat om vervuilde grond, kan dit water niet zomaar het riool of het oppervlakte water in stromen. In opdracht heeft Anton Bouw & Betontechniek een waterbuffer gerealiseerd met een Waterblock kelder. Hierin kan het water voor langere tijd worden vastgehouden en vertraagd worden afgevoerd.

Dit project was een mooie samenwerking tussen de werkmaatschappijen.

Engineeren betonput

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om in een bestaande hal een betonput te engineeren om de huidige papierverwerkingslijnen efficiënter in te zetten. Een transportband in de betonput zal extra materiaal naar de pers transporteren. De uitdaging van dit project was om het lopende productieproces niet te storen. Daarnaast hadden we een zeer korte voorbereidings- en uitvoeringstijd, maar het project is naar tevredenheid opgeleverd.

Uitbreiding en nieuwe laaddocks

Door gewijzigd gebruik en een efficiëntere routing diende er aan de achterzijde van een logistiek centrum een laadkuil voorzien van 3 docks gemaakt te worden. De inkomende goederen kunnen daarmee de logische routing door de verwerkingslijnen volgen. Toen we bezig waren, hebben we gelijk de voorkant ook even meegepakt. We hebben bestaande stelconplaten vervangen voor een mooie betonvloer en direct een uitbreiding van 2 docks gerealiseerd. We hebben het volledige design en construct verzorgd inclusief de benodigde omgevingsvergunningen geregeld.

Vernieuwen bunkerkruis

Voor een opdrachtgever in Rotterdam moest een versleten bunkerkruis – dat gebruikt wordt om diverse soorten zand en grind te scheiden voor de vervaardiging van beton – vervangen worden door een nieuw exemplaar. Anton Industrial Services heeft dit project van A tot Z verzorgd. Na de engineering van het bunkerkruis en een deel fabricage in de werkplaats, ging alles op transport om op locatie te worden afgemaakt. De stalen wanden werden op het kruis gelast en later voorzien van coating. Ook moest het hele kruis bekleed worden met rubber om extra slijtage te voorkomen. Het oude bunkerkruis werd eruit gesneden en geslepen. Het nieuwe kruis paste perfect en werd ter plekke afgelast. Het team van Anton Industrial Services heeft een fantastische prestatie geleverd met een tevreden klant als gevolg.