Bordes voor ondersteuning afvalscheidingsmachine

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de volledige engineering incl. hoofd en detailberekeningen van de staalconstructie van een bordes verzorgd, dit ter ondersteuning van een afvalscheidingsmachine. Daarnaast hebben we ook de ankers uitgezet met de Total Station.

Groot onderhoud van rail gebonden gebouwen

In opdracht van ProRail is Anton Rail & Infra bezig met onderhoudswerkzaamheden van dertien rail gebonden gebouwen. In de afgelopen jaren zijn de gebouwen slecht tot niet onderhouden. Aan Anton Rail & Infra de taak om de bestaande gebouwen functioneel bruikbaar te houden. Momenteel zijn de werkzaamheden gaande en naar verwachting wordt het project in Q2 van dit jaar opgeleverd.

De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Schilderwerkzaamheden
  • Chroom VI onderzoeken
  • Stukadoorswerkzaamheden
  • Metselwerk herstellen
  • Dilataties vervangen
  • Dakbedekking vervangen
  • Valbeveiliging aanbrengen
  • Bliksem afleider aanbrengen
  • Betonreparaties
  • Montagewerkzaamheden
  • Reinigingswerkzaamheden
  • Straatwerkzaamheden

Restwerkzaamheden Openbaar Vervoer Terminal Utrecht

De afgelopen jaren is er door diverse aannemers hard gewerkt aan de nieuwe Openbaar Vervoer Terminal Utrecht, beter bekend als Utrecht Centraal Station. Nu het werk op de terminal zich in een afrondende fase bevindt, worden door Anton Rail & Infra B.V. in opdracht van ProRail diverse uiteenlopende restwerkzaamheden uitgevoerd die tussen wal en schip zijn gevallen. De zogenaamde puntjes op de ‘i’. De scope van het project betreft in hoofdzaak bouwkundige en installatietechnische werkzaamheden aan/op diverse objecten in de stationshal, perrons, middentunnel, expeditiekelder en busstation aan de westzijde verdeeld in diverse werkpakketten. Enkele voorbeelden hiervan zijn:

  • Het aanbrengen van een sneeuwvangsysteem op het dak van de stationshal;
  • Het bekleden/afwerken van (rol-)trapopgangen
  • Het verwijderen van vervallen kabels, leidingen en installaties onder de traversevloer;
  • Bouwkundige en installatietechnische aanpassingen in de perrongebouwen;
  • Versmallen trapopgang perron 3 vanuit middentunnel.

Wederom een mooi en veelzijdig project waar de kracht tussen de diverse disciplines van de Anton Groep naar voren komt en het werk naar volle tevredenheid van de opdrachtgever en stakeholders wordt uitgevoerd.

Passagiersbrug luchthaven Gardermoen Noorwegen succesvol omgebouwd

Anton Air Support heeft de eerste van de in totaal negen passagiersbruggen met succes omgebouwd en overgedragen aan luchthaven Gardermoen in Noorwegen. In 2 weken tijd is de binnenste tunnel, cabine en de hydrauliek unit vervangen. Tevens is de bekabeling vervangen en de PLC is overgezet van de oude naar de nieuwe brug. Na uitvoerig testen, is de passagiersbrug foutloos overgedragen aan de luchthaven waarna deze direct in gebruik is genomen.

Een compliment aan het team van Anton Air Support en CIMC-Tianda welke onder bizarre weersomstandigheden van -13 graden de klus hebben geklaard!

Nieuwe servicepaden, overwegen, hekwerken en lichtmasten geplaatst

In opdracht van ProRail heeft Anton Rail & Infra op diverse locaties in Nederland servicepaden aangelegd om de bereikbaarheid van opstelsporen te verbeteren. Opstelsporen worden door ProRail gebruikt om treinen te stationeren in de nacht en tijdens onderhoudsperiodes. Wij hebben de servicepaden aangelegd op locatie Den Haag Binckhorst, locatie Leidschendam, locatie Zaandam en locatie Eindhoven-Acht. Naast het aanleggen van servicepaden, hebben wij 700 meter hekwerk geplaatst in Zaandam en op Den Haag Binckhorst om een scheiding te maken tussen opstelsporen (lage snelheid) en de vrije baan (hoge snelheid). Ook hebben we 9 nieuwe overwegen op alle locaties geplaatst om de verbinding tussen looppaden veilig te maken, 250 meter Stelcon platenpad gerealiseerd in Leidschendam zodat meetapparatuur op wielen verreden kan worden over het pad en 2 lichtmasten geïnstalleerd in Zaandam.

220 meter perron op station Arnemuiden verhoogd in 52 uur

In opdracht van ProRail is Anton Rail & Infra bezig met het ophogen van de perrons op station Arnemuiden. Tussen nu en 2030 wil ProRail namelijk dat alle perrons in Nederland 76 cm hoog zijn, zodat deze gelijkvloers liggen met de instap van de trein. Deze hoogte is belangrijk om personen met een mobiliteitsbeperking toch zelfstandig gebruik te kunnen laten maken van de trein.

Tijdens het weekend van week 43 in 2017 heeft  Anton Rail & Infra perron 2 van station Arnemuiden aangepakt. Tijdens een 52-urige (!) buitendienststelling hebben we 220 meter perron vernieuwd en op de juiste hoogte gebracht. In week 21 en 25 van 2018 wordt perron 1 van station Arnemuiden onder handen genomen in een tijdsbestek van wederom 2 keer 52 uur.

Nieuwe brug gerealiseerd vanaf ontwerp t/m uitvoering

Anton Bouw & Betontechniek heeft een geheel nieuwe brug opgeleverd in de nieuwbouwwijk Watergang. Deze brug dient als doorgangsroute tot deze nieuwbouwwijk.

Het was zowel een design als construct opdracht. Vanaf het 3D ontwerp en de constructieberekening tot het heiwerk en de coating, alles is volledig door Anton Bouw & Betontechniek uitgevoerd. Gezien de zwakke bodem waar de brug geplaatst moest worden, is de constructie op palen geplaatst. Vervolgens is er een betonconstructie gemaakt met een ronde wand, deze vorm springt direct in het oog. Ook hebben wij het metselwerk rondom verzorgd alsmede een dek van hardhout op stalen liggers.

Speciaal transport 6 passagiersbruggen naar Brussels Airport

Met een totale lengte van 36 meter en een combinatiegewicht van meer dan 50 ton, heeft Anton Air Support de transporten verzorgd van in totaal 6 passagiersbruggen, te weten 3 schuifbruggen en 3 vaste bruggen. Onder andere gebruikmakend van de binnenvaart van Rotterdam naar Brussel, moest het laatste stuk vervoerd worden met speciale low-bed trailers. Dankzij de nauwkeurige werkvoorbereiding over de te rijden route en de nauwe samenwerking met de luchthaven, heeft Anton Air Support de transporten naar volle tevredenheid van de klant uitgevoerd.

Binnenkort zal Anton Air Support starten met de installatie van deze 6 passagiersbruggen op de luchthaven.

Engineering warenhuis Hudson’s Bay Amstelveen

Het voormalige V&D pand in Amstelveen, dat goed is voor een kwart van het totale oppervlakte van het Stadshart, wordt volledig verbouwd voor het nieuwe warenhuis Hudson’s Bay. Zo komt er 21.000 vierkante meter winkelruimte en een nieuwe parkeergarage met circa 450 plaatsen.

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor dit project de engineering van het staal gedaan (m.u.v. de hoofdberekening), dus de detailberekeningen en het tekenwerk van de ongeveer 600 ton staal dat in de bestaande constructie gebracht moet worden.

Speciaal transport 9 passagiersbruggen in Noorwegen met succes uitgevoerd

Onder barre weersomstandigheden, met temperaturen van -13 graden, heeft Anton Air Support met succes het transport van 9 passagiersbruggen geregeld in Noorwegen.

De 9 passagiersbruggen, van het type Nose Loaders, zijn vanuit China met de boot in Oslo aangekomen. Van daaruit heeft Anton Air Support de inklaringen, de overlading en het transport naar de Luchthaven van Gardermoen verzorgd.

De werkzaamheden zijn naar volle tevredenheid uitgevoerd binnen de gestelde termijn. Dit is het vertrekpunt voor de installatie van de passagiersbruggen, die in week 2 van 2018 starten.