Nieuwe roosters stortput

Anton Constructiewerken heeft voor een stortput nieuwe roosters geproduceerd. De put wordt gebruikt voor het storten van grondstoffen uit vrachtwagens. De roosters hebben een uitwendige maatvoering van 4170x1600x250 millimeter en zijn vervaardigd uit S355 plaatstaal met een dikte van 25 millimeter. De maaswijdte van de roosters is 370×350 millimeter.  Alle roosters dienden conform de NEN-EN 1090, executieklasse 2 geproduceerd te worden met een lashoogte van a=11 millimeter. Anton Constructiewerken zal de oude roosters verwijderen en de nieuwe roosters terugplaatsen op locatie.

Engineering serres Stadshart Amstelveen

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de engineering verzorgd voor de serres van Stadshart Amstelveen.  Het is een constructie dat in het zicht blijft en daarom zitten er alleen maar blinde verbindingen in. Hierdoor ontstaat er een strakke staalconstructie met minimale verbindingen in het zicht.

Trappenhuis en installatie PBB luchthaven Zaventem voor Airbus A380

Al vele jaren wil Luchthaven Zaventem in Brussel de Airbus A380 binnenhalen. De Airbus A380 is met achthonderd zitplaatsen het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Door zijn omvang kon het tot nu toe niet goed landen en manoeuvreren op de nationale luchthaven van België. Het vliegtuig is bovendien een dubbeldekstoestel. De passagiers van het bovendek zitten zo hoog, dat het moeilijk is om ze behoorlijk te laten uitstappen. Dat euvel is nu verholpen.

Anton Air Support B.V. heeft in opdracht van brugleverancier CIMC Tianda Airport Support, in samenwerking met de verschillende Anton werkmaatschappijen, een Passenger Staircase Building bedacht en ontworpen. De Passenger Staircase Building verbindt de vaste bruggen (slurven) met de beweegbare passagiersbruggen naar het vliegtuig. Door middel van deze constructie, kunnen passagiers snel, veilig en eenvoudig het vliegtuig betreden en verlaten. De installatie bestaat uit twee trappenhuizen en diverse tunneldelen. Deze zijn getekend, constructief doorgerekend en vervolgens gebouwd en geïnstalleerd.

Het ontwerp en de tekeningen zijn gemaakt door Anton Constructiewerken. De berekeningen zijn verzorgd door Anton Constructie- & Adviesbureau. Anton Constructiewerken heeft na goedkeuring van de ontwerpen de diverse trappenhuizen, welke de verbinding vormt met de beweegbare bruggen en technische ruimtes, gebouwd in samenwerking met Anton Staalbouw die de staalmontage op zich heeft genomen. Het betreft zowel de productie van de staalconstructie tot en met de volledige afbouw van onder andere vloeren, wanden, daken, ramen, deuren en vliesgevels. Anton Bouw & Betontechniek ontfermde zich over de te storten vloeren van de Passenger Staircase Buildings en de Aircraft Loading Walkways. Deze heeft ze voorzien van een staalplaat betonvloer.

 

650 ton staal voor hoofddraagconstructie Hudson’s Bay Amstelveen

Het voormalige V&D-complex in het centrum van Amstelveen wordt herontwikkeld tot nieuw warenhuis voor Hudson’s Bay. Het nieuwe warenhuis van ruim 21.000 m2 omvat zes lagen winkelruimte, van kelder tot en met de 4e etage. Het bestaande gebouw is gesloopt tot op het betonskelet en wordt nu opnieuw opgebouwd.

Anton Staalbouw is verantwoordelijk voor het uittekenen, produceren, conserveren en volledig monteren van de hoofddraagconstructie. Het gaat om ongeveer 650 ton staal. De onderdelen van de staalconstructie zijn samengesteld met de gegevens vanaf de tekening door vakkundig personeel. Onze eigen montageploegen monteren zelf het staal  om een snelle, perfecte en volgens planning goed en vakkundige montage te realiseren. De medewerkers zijn allemaal VCA-gecertificeerd en beschikken allen over de certificaten die vereist zijn voor het hijsen van staalconstructies en het besturen van heftrucks en hoogwerkers. Veiligheid op de bouwplaats staat voorop. Medio maart 2018 wordt dit project afgerond en kan Anton Staalbouw deze geweldige klus aan haar cv toevoegen.

Prefabriceren poeren transportbanden a 17 ton per stuk

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om binnen 2 weken na opdracht poeren voor transportbanden gereed te hebben voor Tata Steel in IJmuiden. Gezien het koude winterse weer, is de engineering van de poeren, tot 17 ton per stuk, vanuit de fabriek geprefabriceerd.

De uitdaging deze keer lag bij de uitlijning van de ankers. Door middel van een kwaliteitscontrole voor, tijdens en na het storten en plaatsen van de elementen, is deze opdracht succesvol afgerond.

Engineering leuningen station Boskoop

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor het nieuwe station Boskoop al het betonwerk ingemeten en vervolgens de leuningen hierop uitgewerkt.

Realisatie paardenstal in Wognum

Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om mee te denken in het realiseren van een stal met daarin paardenboxen. De opdracht was dat de stal er representatief uit moet zien, onderhoudsarm en “hufterproof” moet zijn. In overleg is voor prefab beton gekozen. Twee zijden schoon werk, constructief middels gains verbonden, voorzien van constructieve kunststofvezel wapening en voorzien van leuke details.

Tijdens de engineering van de stal is ook gelijk de staalconstructie meegenomen, dit is door Anton Constructiewerken geleverd en gemonteerd. Twee disciplines van Anton hebben dit project uitgevoerd en door de nauwe samenwerking succesvol afgerond.

Nieuwe stalen deuren CAB-gebouw Utrecht

Anton Constructiewerken heeft 5 nieuwe stalen deuren gerealiseerd voor het CAB-gebouw in Utrecht. CAB staat voor Centraal Autoherstel Bedrijf en werd in 2013 aangemerkt als gemeentelijk monument. Omdat het een monumentaal pand betreft, moesten de stalen deuren 1 op 1 nagemaakt worden en in originele kleur gebracht worden. De bestaande deuren waren volledig doorgeroest, maar nu zien ze er weer perfect uit.

Sterktetekeningen voor Home XL Classic

Bijzonder wonen is dit Home XL Classic-concept, een woonhuis op basis van een industriële hal. In dit concept zijn geen tussenmuren, maar rust het dak op een staalconstructie. Anton Constructie- & Adviesbureau verzorgde alle sterktetekeningen van dit opvallende project.

Ontwerp en productie staalconstructie luchthaven Brussel

Anton Constructiewerken is begin 2018, samen met Anton Air Support, bezig met het plaatsen van twee stuks “Aircraft Loading Walkways” op de luchthaven van Brussel. Anton Constructiewerken is hierbij verantwoordelijk voor het ontwerp en de volledige uitvoering van de bouw van de “Passenger Staircase Buildings” die de vaste “slurven” (bruggen)  verbinden met de beweegbare bruggen naar het vliegtuig. Het betreft zowel de productie van de staalconstructie tot en met de volledige afbouw van onder andere vloeren, wanden, daken, ramen, deuren en vliesgevels. Eind maart 2018 zullen de ALW’s in gebruik genomen worden, waardoor luchthaven Brussel dan ook vliegtuigen als de Airbus A380 kan verwelkomen.