Constructietekeningen - engineering - Anton Constructie- en Adviesbureau

Engineering renovatie station Rotterdam Noord

Harder Constructie- & Adviesbureau heeft in opdracht van Anton Rail & Infra de engineering van de renovatie van station Rotterdam Noord gedaan.

Daaronder vallen onder andere de leuningen, plantenbakken, hellingbaan, keerwanden, de staalconstructie voor de lift en trap, een balustrade, fundering en het palenplan.

Roosterreinigers - Anton Constructiewerken

Realisatie roosterreinigers voor dam

Anton Constructiewerken heeft onlangs voor een opdrachtgever roosterreinigers gerealiseerd. Deze roosterreinigers worden geplaatst voor de instroom van een dam en zijn bedoeld om drijvend puin op te vangen en middels ‘vingers’ omhoog te transporteren en af te voeren.

Productie in eigen fabriek

De bogen zijn in eigen huis uit plaat (25 mm dik) gesneden en vervolgens in eigen fabriek samengesteld. Daarna zijn de onderdelen verzinkt en afgeleverd bij de klant, deze heeft zelf de verdere afmontage en plaatsing gedaan.

Grote uitbouw aan huis in Abbekerk

Hoogendijk Bouw heeft een grote uitbouw van 4 bij 8,5 meter gecreëerd aan de rechterzijde van een woning. De opdrachtgever had zelf al een idee over de indeling van de uitbouw aan zijn huis. Zijn wens was duidelijk: de uitbouw moest zo aansluiten op de bestaande woning, dat het niet op zou vallen dat de uitbouw later is gerealiseerd. Het moest lijken of de uitbouw gelijktijdig met de nieuwbouw was gebouwd.

Samenwerking met Harder Constructie- en Adviesbureau

Het definitieve ontwerp is door Hoogendijk uitgewerkt. Na akkoord van de bewoners op de tekeningen zijn de constructieberekeningen uitgevoerd door Harder Constructie- en Adviesbureau. Daarna heeft Hoogendijk Bouw de uitbouw gerealiseerd. Daarnaast heeft Hoogendijk de boeidelen en het rabatgevelwerk van de woning vervangen voor kunststof. De overkapping aan de achterzijde van de woning is over de breedte verlengd, gelijk met de uitbouw.

De werkzaamheden waren:

  • Grondwerk
  • Heiwerk
  • Betonfundering + PS-combinatievloer
  • Dragende wanden kalkzandsteen
  • Houten balklaag als dak, voorzien van EPDM-dakbedekking
  • Doorbraak naar bestaande woning inclusief stalen ligger
  • Gemetselde buitengevel voorzien van houten kozijnen
  • Kunststeen raamdorpels, inclusief vervangen van bestaande raamdorpels door hetzelfde kunststeen
  • Boeidelen uitgevoerd in keralit (kunststof) met houtnerf, en bestaande houten boeidelen en gootranden vervangen door keralit
  • Hout rabatwerk van de bestaande woning vervangen door keralit, ook zijn de houten kozijnen hierin vervangen door kunststof kozijnen met houtlook
  • De uitbouw voorzien van vloerverwarming en zandcementdekvloer
  • Inclusief elektrawerk, spots en wandcontactdozen
  • Stukwerk inclusief spackspuiten aansluitend op het bestaande stukwerk
  • Stalen ligger afgewerkt met oud eiken
  • Overkapping achterzijde voorzien van daklicht, verbreed met de uitbouw

Bekijk meer van onze projecten op onze projectpagina

NS gebouw opgeknapt - Anton Rail en Infra

Technische ruimte NS bouwkundig opgeknapt

Anton Rail & Infra heeft in Zaandam een voormalig verblijfsgebouw van de NS gesloopt. Dit gebouw was aan de achterzijde verbonden met een technische ruimte van ProRail welke tijdens en na de werkzaamheden functioneel diende te blijven.

In het gebouw was asbest aanwezig wat voorafgaand aan de sloopwerkzaamheden gesaneerd is.

Bouwkundig opknappen technische ruimte

Na het slopen van het verblijfsgebouw, is Anton Rail & Infra gestart met het bouwkundig opknappen van de overgebleven technisch ruimte.

Deze werkzaamheden bestonden in hoofdlijnen uit het aanbrengen van een nieuwe buitengevel, het conserveren van bestaande gevels en het vervangen van de dakbedekking. Tevens zijn er nieuwe elektrische installaties geïnstalleerd.

Nadat de werkzaamheden aan het gebouw gereed waren, is het buitenterrein opgeknapt en voorzien van een elementenverharding.

Het eindresultaat is een volledig opgeknapt gebouw waarbij de levensduur met vele jaren is verlengd.

Vaarduiker en ontsluitingsbrug - Anton Civiel en Infratechniek

Realisatie vaarduikers en bruggen nieuwbouwplan

Duurzaam, groen en waterrijk. Dat typeert een nieuwe woonwijk in Hoogkarspel genaamd Reigersborg Zuid V.

In een periode van ongeveer 3 jaar verrijzen hier zo’n 128 woningen én een prachtig bospark, met ruimte voor wandelen, spelen, natuurbeleving en recreëren.

Anton Civiel & Infratechniek realiseert binnen dit nieuwbouwplan in totaal 4 vaarduikers en 2 gebied-ontsluitingsbruggen. De engineering van de beide bruggen is tevens onderdeel van de opdracht en wordt onder aansturing van Anton Civiel & Infratechniek uitgevoerd.

Status project

Het bouwrijp maken van de woonwijk is in volle gang en Anton Civiel & Infratechniek heeft de montage van de vaarduikers gestart.

Na de realisatie van de vaarduikers, deze zullen circa eind april 2020 gereed zijn, worden de bouwwegen naar de definitieve (straat) positie over de vaarduikers heen geleid en voorzien van tijdelijke verharding.

Samenwerking met Anton Bouw- en Betontechniek

De ontsluiting van het gebied krijgt na de aanleg van de vaarduikers zijn vorm en kan worden gestart met de aansluitende fase. Na de zomer van 2020 worden de beide gebied-ontsluitingsbruggen uitgevoerd in nauwe samenwerking met de specialisten van Anton Bouw & Betontechniek.

Anton Bouw & Betontechniek realiseert de betonnen landhoofden van beide bruggen en monteert de in de fabriek vervaardigde prefab betonnen brugliggers.

Eind oktober 2020 worden de vaarduikers en bruggen opgeleverd.

Een mooi project in een landelijke omgeving waarbij de bedrijven van de Anton Groep betrokken zijn.

Gemeente Alkmaar

Het eerste deel van Plandeel De Hoef is afgekoppeld. De basis van het plan is het bovengronds afvoeren van regenwater. Dit is begonnen met de herinrichting van de groene ruimtes. De dichte struiken zijn vervangen door grasvelden met WADI’s. Naast het groen zijn ook de rijwegen en voetpaden aangepakt. De wegen zijn versmald en het asfalt is vervangen door gebakken bestratingsmaterialen. De rijwegen zijn voorzien van Granudrain® goten,  waarmee het regenwater vanaf de rijwegen op een innovatieve wijze wordt geinfiltreerd in de ondergelegen bodem.

Vervanging bordes - Anton Constructiewerken - Anton Groep

Vervanging bordes met kooiladder in staalfabriek

Anton Constructiewerken heeft voor een van de grootste staalleveranciers ter wereld een bordes met kooiladder vervangen.

Op een hoogte van 22 meter hing een bordes dat al enige tijd aan vervanging toe was. Omdat het bordes zeer belangrijk is voor het productieproces werd de vervanging steeds uitgesteld. Ondertussen was het zo verslechterd dat hij echt vervangen moest worden.

Anton Constructiewerken heeft het oude bordes verwijderd en de kooiladder en het bordes geproduceerd en gemonteerd.

Wederom een zeer tevreden klant met een mooi eindresultaat.

Vloerconstructie - Anton Constructiewerken

Verhoogde vloerconstructie voor MER-ruimte

Anton Constructiewerken heeft een verhoogde vloerconstructie gerealiseerd bij een klant. Op deze constructie wordt uiteindelijk een zogenaamde MER-ruimte (Main Equipment Room) gerealiseerd. Deze constructie is relatief zwaar uitgevoerd omdat hier diverse serverkasten en koelunits op geplaatst zullen worden inclusief een kantoorruimte met 2 werkplekken.

Samenwerking met Anton Constructie & Adviesbureau

De productie en montage is in eigen huis gerealiseerd. De engineering is door de collega’s van Anton Constructie & Adviesbureau gedaan.

Passagiersbrug - Anton Air Support

“Anton gaat Zweeds”

De specialisten van Anton Air Support hebben 3 passagiersbruggen gemonteerd op de Luchthaven Landvetter Airport in Göteborg, Zweden.

De opdracht behield niet alleen het inhijsen maar ook mechanisch afmonteren van 3 stuks Apron Drive-bruggen.

In samenwerking met een kraanbedrijf, dat we nog kenden van Gardermoen Airport in Oslo, zijn 3 bruggen op hun definitieve plaats ingehesen.

Gezamenlijk met het team van onze opdrachtgever zijn de werkzaamheden tijdig uitgevoerd.

Trappentoren plateau - Anton Constructiewerken - Anton Groep

Trappentoren-plateau gerealiseerd in 3 dagen

Maandagochtend kreeg Anton Constructiewerken met spoed de opdracht om een trappentoren-plateau te ontwerpen, berekenen, tekenen en te monteren. Op donderdag, 3 dagen later, werd het plateau opgeleverd. Anton Constructiewerken heeft er gelijk nog drie extra in opdracht gekregen.

Waarom samenwerken met de Anton Groep? Daarom!