Vluchttrap voor winkel
Anton Constructiewerken heeft voor een winkel een inpandige vluchttrap gerealiseerd. De engineering is uitgevoerd door de collega’s van Anton Constructie & Adviesbureau.
Anton Constructiewerken heeft voor een winkel een inpandige vluchttrap gerealiseerd. De engineering is uitgevoerd door de collega’s van Anton Constructie & Adviesbureau.
Anton Integrale Staalprojecten heeft bij een kantoorpand in Alkmaar twee luifels geplaatst. De grootste luifel heeft ruim 14×6 meter aan dakoppervlakte.
Door het strakke en slanke design was het een uitdaging om deze luifels zo te ontwerpen, te fabriceren en te monteren dat er voor alle disciplines ruimte genoeg was om de benodigde componenten kwijt te kunnen. Met name het afschot in het dak en het grotendeels integreren van de hemelwaterafvoer in de constructie en daarbij horende overspanning van 14 meter was een mooie uitdaging.
Anton Integrale Staalprojecten heeft voor de realisatie onder andere gebruikt gemaakt van de verschillende disciplines binnen de Anton Groep. Teken- en berekenwerk door Harder Constructie- & Adviesbureau, fabricage en montage staalconstructie door Anton Constructiewerken en timmerwerk door Hoogendijk Bouw. Een mooi resultaat door goede onderlinge samenwerking van de bedrijven binnen de Anton Groep.
Eind februari heeft De Leeuw Protection Systems bij een praktijkschool in Breda MULTIFILM zonwering aangebracht in een lichtstraat. De lichtstraat grenst aan de aula van het bedrijfsrestaurant.
Er is gekozen voor elektrische rolgordijnen, type ‘Tegentrek’, een speciaal systeem geschikt voor horizontale beglazing. Dit systeem bestaat uit twee cassettes. In de ene cassette bevindt zich een motor, in de andere cassette een folie en een veer. Deze componenten zijn aan elkaar verbonden met een band, weggewerkt in de zijgeleiders. Op deze manier wordt én warmte geweerd én licht heel goed gefilterd en heeft men toch een uitstekend zicht naar buiten.
Omdat de lichtstraat ook nog in een knik ontworpen is, hebben wij een paar aluminium kaders gemaakt om de glazen vlakken ter hoogte van de bocht dicht te zetten.
Voor een plastic recyclingfabriek heeft Anton Industrial Services de transportbanden voor de gehele voorsortering geleverd. In totaal zijn dit 14 transportbanden in verschillende configuraties met een totale lengte van 137 meter.
Hierbij zijn vlakke glijband-, rollenband- en knikband-transporteurs toegepast. Uiteindelijk wordt het plastic afval in deze fabriek door middel van innovatieve technieken gescheiden in verschillende soorten plastic, waarna deze als nieuwe, pure grondstoffen kunnen worden ingezet.
Eén van de gunningsfactoren was de levertijd. Binnen een kort tijdsbestek heeft Anton Industrial Services de transportbanden, bandondersteuningen en overgangstrechters gefabriceerd en gemonteerd.
Het volledige ontwerp is door onze vakkundige engineers uitgevoerd. In het ontwerp is sterk rekening gehouden met de bereikbaarheid van alle onderdelen, zodat deze makkelijk en snel kunnen worden vervangen indien noodzakelijk. Alle onderdelen bestaan uit hoogwaardige componenten om hoge standtijden en een lange levensduur te garanderen.
De monteurs van Anton Industrial Services hebben de montage van alle componenten en inbedrijfstelling op locatie verzorgd. Waarna de installatie naar volle tevredenheid van de opdrachtgever is opgeleverd.
Schiphol verandert continu en zeer regelmatig mag Anton hier zijn steentje aan bijdragen.
In dit geval hebben we samen met onze opdrachtgever 200 meter goot in zeer korte tijd geplaatst en gestort.
Een korte doorlooptijd was essentieel. We moesten immers de hinder van de bouw van de A-pier en de afsluiting van de opstelplaatsen van de vliegtuigen tot een minimum beperken.
OV & Loos Wapeningscentrale heeft de wapening geprefabriceerd. Ook hebben zij een slim systeem voor de binnengoot bedacht, de bekisting volledig geprefabriceerd, en continu-diensten gedraaid, zodat de werkzaamheden slechts 2 dagen in beslag namen.
De opdrachtgever heeft gekozen voor Anton Bouw & Betontechniek vanwege hun grote inzet en hun bekendheid bij de omgeving. Daarnaast was het een groot voordeel dat Anton Bouw & Betontechniek nauw samenwerkt met OV & Loos Wapeningscentrale. Zo konden we een korte doorlooptijd garanderen.
Anton Bouw & Betontechniek heeft voor een lokaal bekende infra-aannemer een kadewand hersteld. In zeer korte tijd hebben de mannen van Anton de betonelementen geëngineerd en uitgevoerd. De meest efficiënte werkwijze was, om deze elementen te prefabriceren, inclusief het metselwerk.
Anton Constructiewerken heeft de ankers van de werkvlotten voor de werkzaamheden aan de Afsluitdijk gereviseerd.
De ankers moeten nog zeker twee jaar op de bodem van het IJsselmeer blijven liggen, terwijl de werkzaamheden ook al enige tijd duren. Omdat vervangen erg kostbaar is, heeft de opdrachtgever gekozen voor revisie.
Een leuke uitdaging bij deze klus was het transport. De ankers zijn 3 meter lang en zo’n 3,4 meter breed. Het grootste anker weegt 7 ton. Dat hijs je niet zomaar op een aanhanger. De mannen van Anton Constructiewerken hebben zelf een inspectierapportage gemaakt, die de klant heeft beoordeeld. Na akkoord, was dit de basis voor de revisie. Het werk duurde een week. Tijdens de werkzaamheden hebben we de gecorrodeerde plekken en hoeken eruit gesneden/geslepen en vervangen door zelf gesneden platen.
De opdrachtgever koos voor Anton Constructiewerken omdat hier alles onder 1 dak werd ondergebracht: de coordinatie, inspectie en uitvoering.
Korte omschrijving van het werk:
Hoogendijk Bouw heeft in opdracht van Anton Constructiewerken de betimmering en het schilderwerk aan een kantoorgebouw uitgevoerd. Boven de trappen en de inrit van het gebouw zijn nieuwe luifels gemonteerd. Voor ons bestond deze opdracht uit de volgende werkzaamheden:
Korte omschrijving van het werk: