22 nieuwe trappenhuizen voor Luchthaven Brussel

In opdracht van Adelte Airport Facilities is – sinds Augustus 2019 – Anton Air Support bezig met een mega opdracht op de luchthaven van Brussel. Hier worden de huidige 22 oude trappenhuizen en bijbehorende Passagiersbruggen in 6 verschillende faseringen afgebroken, om vervolgens 22 geheel nieuwe innovatieve trappenhuizen en Passagiersbruggen te laten verrijzen. Het unieke aan dit project is, dat alle 22 trappenhuizen van elkaar verschillen in maat, vorm, positie, verhouding en indeling. Ze worden dus helemaal op maat en naar de wensen van de klant gemaakt. Door het heersende Covid-19 virus staan de werkzaamheden helaas on hold. Maar zodra we groen licht krijgen, staan wij uiteraard meteen weer in de steigers om de draad weer op te pakken.

De kracht van de Anton Groep

In de paar maanden dat we bezig zijn geweest met dit project, hebben Anton Constructiewerken en Anton Staalbouw gezamenlijk aan de bouw van de eerste drie trappenhuizen gewerkt. Harder Constructie- & Adviesbureau, ook onderdeel van de Anton Groep, heeft de gehele engineering uitgevoerd, wat betekent dat zij alle trappenhuizen hebben doorgerekend en op detail uitgetekend. Ook hebben zij de werk- en montage tekeningen gemaakt voor Anton Constructiewerken zodat zij de trappenhuizen kunnen produceren en op locatie kunnen monteren.

Coördinatie door Anton Air Support

Anton Air Support draagt zorg voor de demontage van de oude trappenhuizen en bruggen. Ook is zij verantwoordelijk voor het monteren van het gehele elektrische installatie in de nieuwe trappenhuizen. In een later stadium worden ook de 28 nieuwe passagiersbruggen door Anton Air Support geïnstalleerd.

De algehele coördinatie op de bouwplaats, met alle onder- en nevenaannemers is ook onderdeel van de opdracht en wordt geheel verzorgd door Anton Air Support.

Meer informatie

Voor meer informatie over het project of over de werkzaamheden van Anton Air Support op luchthavens, kunt u contact opnemen met Dirk Pepping +31 (0)6 25 71 14 51

Anton Bouw & Betontechniek legt nieuwe verkeersbrug aan in Friesland

In de periode december 2018 tot en met mei 2019 heeft Anton Bouw & Betontechniek in de provincie Friesland de aanleg van een nieuwe verkeersbrug aangelegd. De naastgelegen bestaande langzaamverkeerbrug heeft Anton Bouw & Betontechniek is samenwerking met Anton Industrial Services opgevijzeld. En aangepast. Zo is er een nieuwe schampkant en leuning aangebracht.

Herstelmaatregelen opgenomen in bestek

De jarenlange winning van gas en zout in het landelijk gebied Franekeradeel-Harlingen heeft het waterbeheer van het gebied negatief beïnvloed, met bodemdaling tot gevolg. Door deze bodemdaling volstaat de minimale doorvaarhoogte van 2,5 meter niet meer. Dit heeft de provincie doen besluiten om in samenwerking en samenspraak met onder andere Anton Bouw & Betontechniek de herstelmaatregelen uit te voeren. Deze herstelmaatregelen zijn opgenomen in het bestek en vormen het project: Gebiedsontwikkeling Franekeradeel-Harlingen. Op de locatie van de oude brug is een compleet nieuw exemplaar gebouwd over de Doanjumer Feart en de naastgelegen langzaamverkeerbrug is opgevijzeld. Mede dankzij deze gebiedsontwikkeling blijft het gebied leefbaar.

Renovatie baggerschuit

Voor het project van de vernieuwing van de Afsluitdijk, heeft Anton Constructiewerken een baggerschuit gerenoveerd.

Er was enige urgentie om het schip te renoveren, want het maakte slagzij (zie tweede foto).

In overleg met de klant hebben we het volgende gedaan:

  • In kaart gebracht wat er opgeknapt moest worden;
  • gaten gesneden in het dek om het water uit te pompen;
  • gaten weer waterdicht gelast;
  • alle scheuren en beschadigen weer schoongemaakt en dichtgelast door gecertificeerde lassers.
Betonconstructie zwembad Heerhugowaard - Anton Bouw en Betontechniek

Betonconstructie voor zwembad in Heerhugowaard

Enige tijd geleden heeft Anton Bouw & Betontechniek de betonconstructie gerealiseerd voor een therapiebad in Heerhugowaard. Dit was zo’n mooi project, dat wilden we toch nog even melden op de website.

Uitbreiding Waardergolf

De Waardergolf is een bekend zwembad in Heerhugowaard voor sport en recreatie. Door middel van een uitbreiding van het bestaande complex, is er een therapiebad gerealiseerd.

De hoge watertemperatuur, prachtige entourage, onderwaterverlichting en goede afscherming biedt vele extra mogelijkheden zoals training voor mensen met lichamelijke beperkingen.

Uitdagende betonconstructie

Een zwembad is altijd bijzonder om te bouwen. Zo maken de waterdichting, chlooraantasting en de vele installaties het realiseren van een betonconstructie tot een uitdaging. Uiteraard zijn wij deze uitdaging graag aangegaan, met een supermooi resultaat. De oplevering was in de zomer van 2019.

Remmingwerken Afsluitdijk - Anton Constructiewerken

Tijdelijke remmingwerken op de Afsluitdijk

Anton Constructiewerken heeft tijdelijke remmingwerken geëngineerd, gefabriceerd en gemonteerd op de Afsluitdijk.

De remmingwerken worden aan tijdelijk damwand opgehangen. Deze damwanden zijn op deze locatie geplaatst om een kadewand te beschermen waarachter werkzaamheden gaan plaatsvinden.

Eén van de uitgangspunten van het ontwerp is dat de remmingwerken makkelijk te monteren en demonteren zijn, en dat de hoogte van de remmingswerken naderhand kan worden bijgesteld.

Samenwerking met andere bedrijven van de Anton Groep

Deze klus hebben we groepsbreed aangepakt:

 

Poeren fabriekshal - Anton Bouw & Betontechniek

Poeren voor fabriekshal

Anton Bouw & Betontechniek heeft een groot aantal poeren gemaakt voor een industrieel complex.

In dit grote, industriële complex blijft men vernieuwen en om ook in de toekomst het onderhoud aan de machines en machine-onderdelen uit te kunnen voeren, hebben we een groot aantal poeren gemaakt. Op deze poeren komen staalconstructies en machines te staan.

Het is heel belangrijk dat de poeren in een rechte  lijn staan, omdat de machines die erbovenop komen te staan slechts één 100ste milimeter tolerantie hebben.

De vele instort- en stelvoorzieningen, zoals ankers, aarding en installatiesparingen, maken de bovenzijde van het beton en de wapening complex.

Lichtgewicht bekisting

Uiteraard blijft tijdens de werkzaamheden de rest van de fabriek gewoon in bedrijf, daar werken we keurig omheen. Onze werklocatie in de fabriekshal is daarom moeilijk bereikbaar en erg krap. Daarom hebben we gekozen voor onze lichtgewicht bekisting.

Havenbakens Afsluitdijk - Anton Constructiewerken

Havenbakens voor tijdelijke werkhaven Afsluitdijk

Voor de tijdelijke werkhaven op de Afsluitdijk heeft Anton Constructiewerken tijdelijke bakboord- en stuurboord-havenbakens geproduceerd, geconserveerd en gemonteerd. Wanneer een boot aan komt varen, zorgen de bakens ervoor dat de bestuurder van de boot precies weet hoe de positie van de haven is.

De havenbakens zijn gemonteerd op kenmerkende Levvel-blocs. Het 6,5 ton zware Levvel-bloc is speciaal ontwikkeld voor versterking van de Afsluitdijk.

 

Herinrichting Water in de Wijk (Plandeel de Hoef) in Alkmaar

Korte omschrijving van het werk:

  • Opbreken elementen verhardingen, ca 25.000 m2
  • Verwijderen asfaltverhardingen, ca. 8.400 m2
  • Uitvoeren van grondwerk, ca. 15.000 m3
  • Aanbrengen hoofdriool PP Ø200-600mm, ca. 3.600 m
  • Aanbrengen aansluitleidingen, ca. 2.800 m
  • Aanbrengen elementenverhardingen, ca. 42.000 m2
  • Aanbrengen groenvoorzieningen, 86 st bomen en ca. 8.400 m2 sierplantsoen
  • Aanbrengen openbare verlichting, 160 m grondkabel en 40 st lichtmasten

Zonwering en designfolie voor school

De Leeuw Protection Systems heeft op een school in Amsterdam bijna 200 rolgordijn-armaturen gemonteerd. Dit betrof gedeeltelijk type ‘Compact Line’ voor de kleinere bovenraampjes, en type ‘Classic Line’ voor alle andere ramen.

Alle rolgordijnen zijn voorzien van zilver/antraciet folie met een lichttransmissie van 2% en een ‘wave’.

Daarnaast hebben we op deze school de glazen binnenwanden voorzien van Securfol-designfolie en de pyramides op het dak van warmtewerend plakfolie.

Goede samenwerking

Voor ons was dit een prachtig project met een uitstekende samenwerking met de stichting Zonova, de Versluisgroep die verantwoordelijk was voor het bouwmanagement, en de directievoering en Meijvogel Bouwbedrijf.

Onderhoud railgebonden gebouwen - Anton Rail en Infra

Groot onderhoud railgebonden gebouwen

Anton Rail & Infra voert sinds 1 augustus 2019 in opdracht van ProRail groot onderhoud uit aan de railgebonden gebouwen in de regio Dordrecht. We verwachten het project medio september 2020 af te ronden.

Er worden voor 60 gebouwen onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Dit gaat om het vervangen van dakbedekking, schilderwerkzaamheden, aanbrengen gietvloeren en dichtzetten van kabeldoorvoeren.

Met diverse onderaannemers worden de werkzaamheden naar tevredenheid van de klant uitgevoerd.