Leuningwerken

In opdracht van Dura Vermeer Beton- en Waterbouw heeft Anton Constructiewerken diverse leuningwerken gerealiseerd langs de N203, tussen Castricum en Wormerveer. De herinrichting van deze drukke weg is een opdracht van de provincie Noord-Holland en bedoeld om de weg veiliger te maken en de doorstroming te verbeteren.

Reclamemast A7

De A7 tussen Purmerend en Amsterdam is een drukke snelweg. Iedere dag rijden hier duizenden automobilisten, met name forenzen die in de hoofdstad aan het werk zijn. Een mooie plek daarom voor een grote reclamemast. In opdracht van UpTown Advertising Purmerend hebben wij zo’n reclamemast gefabriceerd en gemonteerd. Het hoogste punt is dertig meter vanaf de grond, de ‘kop’ waar het doek aan vast zit telt negen bij twaalf meter. Anton Bouw & Betontechniek heeft de betonnen poer verzorgd (afmeting: 9000×9000, een dikte van 1500 millimeter met daarop een opstort van 700 millimeter). De reclamemast is hieraan verankerd door middel van twintig M64 ankers met een lengte van 2200 millimeter.

Non & Fe scheider

Voor de Noordhollandse afvalverwerker Sortiva hebben we een constructie gefabriceerd en gemonteerd, bedoeld voor een Non & Fe scheider. Anton Constructiewerken heeft hier de constructie aangebracht, roosters gelegd en de hekken gemonteerd.

Zuidhorn

Anton Rail & Infra heeft onlangs de perronkeerwanden en het straatwerk vervangen op station Zuidhorn in de provincie Groningen.

Spooronderdoorgang Westfrisiaweg

De bouw van de nieuwe Westfrisiaweg, de snelle verbinding tussen Alkmaar en Hoorn, is in volle gang. Ook Anton Bouw & Betontechniek is bij dit grote project betrokken. Zo hebben we een spooronderdoorgang gerealiseerd.

Deksloof Delft

In Delft heeft Anton Bouw & Betontechniek een deksloof, gording en ankers aan de kademuur vervangen. Daarna zijn wrijfgordingen aangebracht. Een mooi resultaat!

Tropenmuseum

In opdracht van BAM heeft Anton Bouw & Betontechniek een betonvloer gestort in het Tropenmuseum.

Gordingen en deksloof

In opdracht van AW Vessies Infra heeft Anton Constructiewerken in Delft ankerstangen v.v. twee scharnierpunten, gordingen en een deksloof aangebracht. Het eindresultaat is een 280 meter lange damwand.

Renovatie spoorbrug Akkrum

Anton Rail & Infra heeft de opdracht van ProRail gekregen om de spoorbrug in Akkrum te renoveren. De spoorlijn Meppel – Leeuwarden kruist in Akkrum de rivier De Boorn. De spoorkruising met De Boorn bestaat uit een elektro hydraulisch aangedreven draaibrug met stalen aanbrug. De werkzaamheden die we hebben uitgevoerd hebben betrekking op zowel de aanbrug als de draaibrug. Denk daarbij onder meer aan detaillering- en ontwerpwerkzaamheden, het herstellen van de gescheurde ondergieting en de oplegging van de tussenpijler, het aanpassen van de opleggingen in de draaibrug middenpijler en het reviseren van de draaipunten in de hefbordessen.

Station Rijssen

In de regio Noordoost staan vijf stations waar Anton Rail & Infra in opdracht van ProRail werkzaamheden heeft uitgevoerd op de perrons. Het gaat om de stations Martenshoek, Nieuw Amsterdam, Stroe, Rijssen en Zuidhorn. Op de foto’s is te zien hoe we aan de slag zijn op station Rijssen. Onze opdrachten hier:

– Vernieuwen van keerwanden van het eilandperron in het kader van project P76.
– Op doeltracé leggen van het spoor langs het perron in het kader van project P76.

De uitdaging bij dit project was de bereikbaarheid, het werken in zwaar vervuilde grond en de grote boog in het eilandperron.