Transport Passagiersbrug Schiphol

In opdracht van Cimc-Tianda heeft Anton Air Support vorig jaar het transport georganiseerd van de nieuwe passagiersbrug G3 naar Schiphol. Het transport ging eerst over het water met een binnenvaartschip vanuit Rotterdam naar Schiphol-Oost. Vervolgens ging de reis met wegtransport naar Schiphol. Dit wegtransport moest vanwege de zware lading begeleid worden door verkeersbegeleiding. Dankzij Anton Air Support is het transport zeer vakkundig verlopen.

Bouw betonnen wanden vergistingsinstallatie

Begin december heeft Anton Bouw & Betontechniek betonnen wanden gemaakt voor de biovergistingsinstallatie van B4Energy in Warmenhuizen. Met B4Energy wil een slaspecialist elk jaar twee miljoen Nm3 groen gas produceren voor 1.400 Noord-Hollandse huishoudens. Als voeding gebruikt de vergister elk jaar 16.000 ton biomassa die bestaat uit plantaardige reststromen. Het groene gas dat vervolgens vrijkomt, wordt ingevoerd in het aardgasnet en voorziet onder andere de huishoudens van duurzame energie.

Productiehal gebouwd voor Rainbow Kleinpak

In tien weken tijd heeft Anton Bouw & Betontechniek een complete productiehal voor Rainbow Kleinpak Middenmeer gebouwd. Wij waren onder andere verantwoordelijk voor het hele betonwerk inclusief heiwerk van de zeven docklevelers, 500m1 fundatie en ca. 7000m2 vloer. Het project is succesvol uitgevoerd en opgeleverd naar volle tevredenheid van de opdrachtgever.

Aanpassen markeringen stations N-O Nederland

In opdracht van ProRail is Anton Rail & Infra gestart met het project Landelijke Markeringen Noord-Oost Nederland.  Dit houdt in dat op ongeveer 50 stations in Noord-Oost Nederland de markeringen worden aangepast omdat de huidige markeringen zijn versleten, er nieuwe looproutes zijn gekomen, de huidige markeringen niet allemaal volgens de huidige eisen zijn uitgevoerd en (nieuwe) OV chippalen en/of kaartautomaten aangelijnd moeten worden.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit het aanbrengen van geleidelijnen in het straatwerk, PMMA geleidelijnen, perronrandmarkeringen en het aanpassen van keramisch tegelwerk op en rondom de stations. De stations worden hierdoor toegankelijker voor slechtziende en blinde reizigers. De werkzaamheden zijn naar verwachting eind juni 2017 afgerond.

Voor meer informatie over dit project of over de diensten van Anton Rail & Infra kunt u contact opnemen met Dick Vlug.

Herinrichting perrons station Amsterdam Centraal

Eind vorig jaar heeft Anton Rail & Infra in een periode van 3 maanden in hoofdaanneming alle zes de perrons op Amsterdam Centraal Station een complete facelift gegeven. Een project vol uitdagingen, maar waar de samenwerking tussen de verschillende werkmaatschappijen binnen de Anton Groep wederom zijn kracht heeft bewezen. Het werk is uitgevoerd naar volle tevredenheid van opdrachtgever ProRail en het resultaat mag er zijn.

Voor meer informatie over dit project of over de diensten van Anton Rail & Infra kunt u contact opnemen met Dirk Pepping.

Advies voor PBB’s vliegveld Riga Letland

Op het vliegveld van Riga in Letland staan 5 passagiersbruggen van 16 jaar oud. Deze passagiersbruggen zijn toe aan een grondige opknapbeurt en Anton Air Support is gevraagd om hiervan een deskundige opname te maken. Wij hebben dit zeer professioneel opgepakt en inmiddels heeft luchthaven Riga het vertrouwen in Anton Air Support uitgesproken. Wij verwachten hier in de toekomst nog vaak terug te komen.

Bokszakconstructie sportschool

Anton Constructiewerken is gevraagd om voor een sportschool een constructie te bedenken waaraan 25 bokszakken kunnen hangen. Om te bepalen of het bestaande pand de belasting van deze staalconstructie zou kunnen dragen, heeft onze constructeur de berekeningen gemaakt. Hierna waren wij in staat om de constructie te tekenen, in te meten, te produceren en monteren

Project station Amsterdam Zuid

Anton Rail & Infra is in november 2016 gestart met een project voor station Amsterdam Zuid. Station Amsterdam Zuid kon met haar grote trapgaten en relatief kleine overkappingen op de perrons niet meer voldoende comfort bieden aan de toenemende stroom reizigers op het perron. Om op korte termijn comfort en veiligheid van de reizigers op het perron te waarborgen, verlengd Anton Rail & Infra de overkappingen op beide perrons, leggen wij gedeeltelijk de openingen van de trapopgangen dicht en verbreden we de trapopgang door het naar buiten plaatsen van de leuningen. Verwacht wordt dat de bovenstaande werkzaamheden zijn afgerond in september 2017.

Anton Rail & Infra B.V. werkt hierbij samen met Anton Constructiewerken, Anton Bouw & Betontechniek en Anton Constructie- en Adviesbureau. De samenwerking tussen deze disciplines van Anton weerspiegeld de kracht van de Anton Groep. Voor meer informatie over dit project of over de producten en diensten van Anton Rail & Infra, kunt u contact opnemen met Giel Beers.

Zeevasten groot equipment en gereedschap

Voor een klant heeft Anton Industrial Services groot equipment en gereedschap mogen zeevasten aan boord van een ponton, een drijvend platform met als voornaamste doel het op de plaats houden van de materialen. De reis ging naar Curacao om daar diverse werkzaamheden uit te voeren. Met vakkundig laswerk is de reis voorspoedig verlopen.

Voor meer informatie over deze opdracht of over de diensten van Anton Industrial Services kunt u contact opnemen met Rick Koelemeij.

Upgrade gevel Vomar Schagen

De gevel van de Vomar in Schagen aan de Nieuwe Laagzijde was toe aan een nieuwe look. Anton Constructiewerken heeft een staalconstructie gemaakt op zo’n manier dat er grote ramen in geplaatst konden worden. Hierdoor werd de entree vele malen lichter en kreeg het een luxere uitstraling. Om het winkelende publiek zo min mogelijk te hinderen, moest de verbouwing snel gerealiseerd worden. Door het inmeten met ons 3D meetstation was het mogelijk om na het afbreken van de oude gevel, snel het staalwerk te monteren voor de nieuwe gevel.