Transportsysteem modificeren

Anton Industrial Services heeft het transportsysteem bij een recyclebedrijf gemodificeerd. We hebben een magneetband en een extra staalconstructie geplaatst en de bestaande transportband ingekort en voorzien van een nieuw tussenstuk.

De werkzaamheden zijn gepland in goed overleg met de klant. Van tevoren zijn alle nieuwe gaten geboord tijdens een stilstand. Twee weken later kwamen alle onderdelen en konden we écht aan het werkt. Na 3 lange dagen zaten alle onderdelen op hun plek en kon de installatie in bedrijf. De klant was heel tevreden.

Samen voor de wind

Anton Industrial Services plaatst 7 E82 windturbines in Swifterband, Flevoland. In tegenstelling tot vorige opdrachten gaat het deze keer om stalen torens, in plaats van betonnen torens. De turbines zijn kleiner (80 meter hubhoogte) en daarom zijn ze sneller en efficiënter te bouwen. Deze windmolens brengen 2,3 MW per turbine per uur op. De diameter is 82 meter.

Inmiddels hebben we drie turbines geplaatst en zitten we bijna op de helft van dit project. Onze medewerkers werkten dag en nacht om het project op tijd te voltooien.

Engineering en plaatsing composiet brug

Anton Bouw & Betontechniek heeft, in samenwerking met Fibercore een composiet brug gebouwd. Zowel de engineering van de onderbouw als het plaatsen van de brug zelf werd door ons uitgevoerd.

 

Vervangen schraapladderketting

Anton Industrial Services heeft voor een vaste klant de schraapladderketting van een asfaltcentrale vervangen. Na 1 miljoen ton asfalt te hebben geproduceerd was de oude zodanig versleten dat hij toe was aan vervanging. We hebben de complete installatie, inclusief de geleiderollen, assen, lagers en de ketting vervangen. Na een goede voorbereiding en met de juiste monteurs konden we het project op tijd opleveren.

Vloersparingen sportschool Den Haag dichten

Hoogendijk Bouw heeft in de bouwvak twee grote vloersparingen gedicht in een sportschool. Zo hebben de leden meer vierkante meters tot hun beschikking. Anton Constructie & Adviesbureau heeft voor ons de constructieberekeningen gedaan voor de balklaag en de bevestiging aan de bestaande constructie. Anton Constructiewerken heeft de stalen hoeklijnen geleverd en vervolgens hebben wij de balklaag en het brandwerende plafond aangebracht waarna wij samen met Anton Bouw & Betontechniek de dekvloeren op de zwaluwstaartplaat hebben gestort met beton.

Aanpassing tankenpark

Anton Bouw & Betontechniek heeft in Heerhugowaard een nieuwe betonfundatie aangebracht in een tankenpark.
Dit tankenpark wordt vernieuwd en aangepast naar de eisen en innovaties van deze tijd. De uitvoering verloopt in fasen, zodat het fabrieksproces niet wordt verstoord.

 

Vernieuwing station Rotterdam Noord

Anton Rail & Infra B.V. gaat in opdracht van ProRail station Rotterdam Noord vernieuwen. Het huidige station ligt op een instabiel talud. Dit gaan we herstellen, zodat het station kan voldoen aan de eisen voor de baanstabiliteit. Aan de noordzijde zullen we het talud verstevigen met een damwandscherm van 75 meter breed en 16 meter diep. De hellingbaan in het talud wordt hierna vernieuwd en geïntegreerd in gestapelde plantvakken. Hierbij nemen we speciale maatregelen om twee monumentale bomen te kunnen laten staan. We maken de hellingbaan langer – en daarmee flauwer – zodat het station toegankelijker wordt voor mindervalide reizigers. Ook vernieuwen we de trap.

Aan de zuidzijde van het station verwijderen we het talud om ruimte te creëren voor een nieuwe lift en een trap. Bovenin het talud worden damwandplanken van 24 meter lang ingedrukt en voorzien van groutinjectieankers. Groutankers zijn ankers gemaakt van grout, een mengsel van water en cement en hulpstoffen die het na uitharden waterdicht maken. Dit mengsel wordt via een buis met hoge druk in de grond gespoten, waarna de buis wordt teruggetrokken en het mengsel uithardt, vaak rondom een stalen staaf of een bundel voorspandraden. Als deze ankers zijn geplaatst, verwijderen we het talud en bouwen we de lift en de trap. Hierbij moet het monumentale stationsgebouw behouden worden en moeten we om bestaande kabels en leidingen heen werken.

Alle objecten, eisen(600+) en wijzigingen van het project worden beheerd volgens de laatste methodiek van Systems Engineering. Anton zal in oktober starten met de werkzaamheden, de werkzaamheden duren ongeveer 10 maanden.

Max Line bij gebouw De Ster

De Leeuw Protection Services heeft de entree van De Ster voorzien van MULTIFILM zonwering. De entree van dit business center is een representatieve ruimte met een moderne look. Bezoekers vinden er een centrale receptiebalie, leestafel en zitje. Een prettige ruimte voor wachtende bezoekers, maar ook een prima plek voor informeel overleg. Hier hebben we 7 meter hoge elektrische zonweringen van het type Max Line gemonteerd. De zonwering is voorzien van zilver/antraciet folie met een wave 80 voor een hogere effectiviteit en een elegante uitstraling.

Uitbouw woonhuis in Den Haag

Anton Constructiewerken heeft in Den Haag een bijdrage geleverd aan de uitbouw van een woonhuis. We hebben hier verschillende stalen onderdelen geleverd en gemonteerd.

 

Vloersparing dichten

Anton Constructiewerken heeft in Amsterdam een vloer weer volledig bruikbaar, belastbaar en 60 minuten brandwerend gemaakt. We hebben hier staal geleverd en gemonteerd om een vloersparing te dichten. Dit project was een samenwerking met Anton Constructie- & Adviesbureau en Anton Bouw- & Betontechniek. Anton Constructie- & Adviesbureau heeft de constructieberekening en tekenwerk uitgevoerd. Anton Bouw- & Betontechniek heeft vervolgens een staalplaatbetonvloer geplaatst, gestort en gevlinderd.