Update inspectiewagen Spoorbrug Zuidhorn

Begin dit jaar hebben wij gemeld dat de spoorburg over het Van Starkenborghkanaal bij Zuidhorn wordt vervangen door een grotere modernere brug van 175 meter lang. Om onderhoud en inspectie aan de onderkant van de spoorbrug te kunnen uitvoeren, is Anton Constructiewerken gevraagd om een inspectiewagen te ontwikkelen.

De inspectiewagen moet compact zijn omdat het de volledige breedte van de brug moet kunnen inspecteren via een rails die onder het brugdek komt. Wij hebben een zelfrijdende wagen ontwikkeld met speciale kooiladders die zowel verplaatsbaar als horizontaal uitschuifbaar zijn.

De inspectiewagen is inmiddels geproduceerd en wordt voorbereid in Obdam voor een FAT (Factory Acceptance Test). Hiervoor is een groot testframe geproduceerd waar de werkelijkheid kan worden nagebootst. Na de FAT zal de inspectiewagen in zijn geheel op transport worden gezet naar Zuidhorn, daar kan de wagen worden gemonteerd en in gebruik worden genomen.

Dichtleggen roostervloer met tranenplaten

Afval met een bezem verwijderen van een persroostervloer valt niet mee. Daarom is Anton Constructiewerken gevraagd om een roostervloer met aluminium tranenplaten dicht te leggen. Na het inmeten en intekenen van de vloer, hebben wij de platen gesneden en gemonteerd op de bestaande bordesvloer. Het bordes is weer goed en snel schoon te maken, dit bespaart veel tijd.

Start demontage oude passagiersbruggen op luchthaven Zaventem Brussel

Anton Air Support B.V. is begin oktober begonnen met de ontmanteling van 2 oude Jetway bruggen op Brussels Airport. Dit vanwege de start van het ombouwproject om 2 stands in te richten voor het A380 vliegtuig. De oude bruggen zijn ter plaatse gedemonteerd en in een container afgevoerd.  Ook zijn de vrijgekomen materialen op locatie reeds gescheiden. De stands zijn in slechts 4 dagen schoon opgeleverd.

Succesvolle FAT voor vluchtwegsysteem Barendrecht

Anton Rail & Infra B.V. is in opdracht van ProRail bezig met het project ‘’Aanpassen vluchtwegsysteem overkapping Barendrecht’’. Dit project is een pilotproject voor ProRail omdat zij vluchtdeursystemen in spoortunnels aan nieuwe en strengere eisen willen laten voldoen. Deze eisen zijn onder andere:

  • Uitvoering compleet RVS 316
  • HCM-curve (de met 1300/1100 verhoogde HC-curve volgens NEN-EN 1991-1-2)
  • Eenvoud zodat de deur eenvoudig en snel uit te wisselen is
  • Openingskracht onder de 100N (10Kg)

De 92 bestaande vluchtdeuren in de tunnelbuizen van de overkapping Barendrecht, moeten daarom allemaal aangepast worden. Deze moeten onder andere voorzien worden van LED-kaders rondom de vluchtdeuren tunnelbuizen, er moeten waarschuwingssignaleringen geplaatst worden bij vluchtdeuren die leiden naar een andere tunnelbuis en er dienen vluchtwegpictogrammen bij de overige vluchtdeuren te komen. Daarnaast dient de huidige vergrendeling van vluchtdeuren aangepast te worden.

Voordat het huidige vluchtwegsysteem kan worden vervangen, dient Anton Rail & Infra B.V. eerst een FAT en SAT uit te voeren.  Na de uitdagende engineering de afgelopen maanden, was het uitvoeringsontwerp van het vluchtwegsysteem van de overkapping in Barendrecht goedgekeurd en kon de FAT (Factory Acceptence Test) worden uitgevoerd. De FAT is een testopstelling bij de fabriek waarbij het hele systeem wordt gemonteerd en getest op een nagebootste wand.

Mede dankzij de inspanningen van de zusterbedrijven van Anton, de deurenleverancier en ProRail, is de FAT tot een succes gemaakt! De volgende stap is de SAT (Site Acceptence Test) waar het vluchtdeursysteem wordt gemonteerd en getest op de daadwerkelijke wand.

Reviseren transportbanden Sortiva

Sortiva verwerkt afval van particulieren, bedrijven en gemeenten voor hergebruik. Anton Industrials B.V. is gevraagd om meerdere transportbanden te reviseren, zodat afvalstoffen als sloophout, asfalt, betonpuin, kunststof en papier sneller gerecycled kunnen worden. Wij hebben de totale werkvoorbereiding en bijbehorende tekeningen verzorgd voor het bepalen van nieuwe posities van onderstellen, portalen en nieuwe stortgoten. We hebben weeg- en snelheidssensoren aangepast, nieuwe aandrijvingen geplaatst en drie transportbanden geplaatst op de nieuwe posities.

Training aan operators Riga International Airport

In opdracht van Riga International Airport, de grootste luchthaven van Letland en tevens de grootste binnen de Baltische staten, heeft Anton Air Support B.V. een training gegeven aan het technisch personeel. De training werd gegeven door technisch specialist Raymond van Halm en betrof het onderhoud en de bediening van de nieuwe passagiersbruggen. De training is op locatie in het Engels gedaan. Na afloop kregen alle cursisten een certificaat.

Betonconstructie parkeerterrein VEN A’dam

In Amsterdam wordt momenteel gewerkt aan nieuw mega project, Ven Amsterdam. Het oude KPN hoofdgebouw bij Amsterdam Sloterdijk wordt omgebouwd tot een plek waar zakendoen, overnachten en ontspanning samenkomen. Het 42.000 vierkante meter grote gebouw wordt een 24/7 geopende ‘belevingswereld’ met o.a. het Park Inn by Radisson hotel, B-Apart hotels, winkels, een spa en fitness, juicebar, een rooftopbar, een restaurant en een groot casino. Ven Amsterdam moet in 2017 klaar zijn. Anton Bouw & Betontechniek is gevraagd om de volledige betonconstructie voor de begane grond tbv de parkeerplaatsen te verzorgen. Dit betreft de hellingbaan, vloeren, fundaties, poeren en de wanden.

Vervangen hydraulische cilinders Tata Steel

Op Tata Steel in IJmuiden hebben we 2 hydraulische cilinders vervangen, want de bussen in de cilinders waren aan vervanging toe. De cilinder zit vast aan een van de grootste tandwielkasten ter wereld. De cilinders wegen 2,5 ton per stuk en gaan pas bewegen bij 400 ton belasting. Binnen een week hebben we dit geregeld.

Eerste ontwerpen A380 stand Brussel Airport gereed

Anton Air Support B.V. heeft in opdracht van Brussels Airport en in samenwerking met CIMC Tianda, het ontwerp gemaakt voor diverse trappenhuizen en technische ruimtes. Deze zijn straks onderdeel van een nieuw te bouwen A380 stand. Volgend jaar mei (2018) worden hier de grootste vliegtuigen afgehandeld. Anton Air Support B.V. werkt bij dit project nauw samen met Anton Constructiewerken B.V. en Anton Constructie- & Adviesbureau B.V.

Nieuwbouw P1 parkeergarage Schiphol

Achter het Hilton heeft Anton Bouw & Betontechniek in een record tempo van 6 weken de complete betonfundatie van de P1 parkeergarage van Schiphol gemaakt. De opdracht moest snel uitgevoerd worden in verband met het gebrek aan parkeerplaatsen op Schiphol.

Wij hebben de poeren, balken, liftputten en vloeren verzorgd met behulp van onze eigen systeemkist en de traditionele bekisting. Het werk dat wij hebben verricht, het gaat hierbij om 250 m3 beton, is in tegenstelling tot het overgrote deel van onze opdrachten, grotendeels boven de grond geplaatst. Deze klus hebben wij in samenwerking gedaan met Spanberg, zij hebben het vlechtwerk op zich genomen.