650 ton staal voor hoofddraagconstructie Hudson’s Bay Amstelveen

Het voormalige V&D-complex in het centrum van Amstelveen wordt herontwikkeld tot nieuw warenhuis voor Hudson’s Bay. Het nieuwe warenhuis van ruim 21.000 m2 omvat zes lagen winkelruimte, van kelder tot en met de 4e etage. Het bestaande gebouw is gesloopt tot op het betonskelet en wordt nu opnieuw opgebouwd.

Anton Staalbouw is verantwoordelijk voor het uittekenen, produceren, conserveren en volledig monteren van de hoofddraagconstructie. Het gaat om ongeveer 650 ton staal. De onderdelen van de staalconstructie zijn samengesteld met de gegevens vanaf de tekening door vakkundig personeel. Onze eigen montageploegen monteren zelf het staal  om een snelle, perfecte en volgens planning goed en vakkundige montage te realiseren. De medewerkers zijn allemaal VCA-gecertificeerd en beschikken allen over de certificaten die vereist zijn voor het hijsen van staalconstructies en het besturen van heftrucks en hoogwerkers. Veiligheid op de bouwplaats staat voorop. Medio maart 2018 wordt dit project afgerond en kan Anton Staalbouw deze geweldige klus aan haar cv toevoegen.

Sterktetekeningen voor Home XL Classic

Bijzonder wonen is dit Home XL Classic-concept, een woonhuis op basis van een industriële hal. In dit concept zijn geen tussenmuren, maar rust het dak op een staalconstructie. Anton Constructie- & Adviesbureau verzorgde alle sterktetekeningen van dit opvallende project.

Engineering warenhuis Hudson’s Bay Amstelveen

Het voormalige V&D pand in Amstelveen, dat goed is voor een kwart van het totale oppervlakte van het Stadshart, wordt volledig verbouwd voor het nieuwe warenhuis Hudson’s Bay. Zo komt er 21.000 vierkante meter winkelruimte en een nieuwe parkeergarage met circa 450 plaatsen.

Anton Constructie- & Adviesbureau heeft voor dit project de engineering van het staal gedaan (m.u.v. de hoofdberekening), dus de detailberekeningen en het tekenwerk van de ongeveer 600 ton staal dat in de bestaande constructie gebracht moet worden.

Succesvolle SAT vluchtwegsysteem Barendrecht

Na de succesvolle FAT (Factory Acceptence Test) in oktober dit jaar, is in de overkapping Barendrecht de SAT uitgevoerd. De SAT (Site Acceptence Test) betrof het vluchtwegsysteem bij 1 van de 92 vluchtdeuren in de overkapping Barendrecht. Anton Rail & Infra B.V. heeft de SAT met succes uitgevoerd!

Wij hebben ook de engineering van het vluchtdeursysteem uitgevoerd, waardoor we ons na de succesvolle test, een ware tunnelspecialist mogen noemen.

Wasstation voor betonmixers

In opdracht van een betonmortelcentrale heeft Anton Industrial Services de engineering, uitvoering en productie van een nieuwe wasplaats voor betonmixers verzorgd.

De vrachtwagens/ betonmixers die vloeibaar beton vervoeren naar hun plaats van bestemming, dienen op een juiste manier te worden onderhouden. Aan het einde van een werkdag is het van belang dat de auto’s grondig worden gereinigd, zowel de binnenkant van de mixtrommel alsmede de verschillende onderdelen van de betonmixers om te voorkomen dat er betonresten achterblijven welke zich vast kunnen hechten.

Om het reinigingsproces op een zo veilig, duurzaam en gebruiksvriendelijk mogelijke manier uit te voeren, heeft de opdrachtgever Anton Industrial Services benaderd om het gehele proces uit te voeren. Dit omvat onder meer het ontwerpen, fabriceren, plaatsen en in gebruik nemen van het elektrische systeem, de pompinstallatie inclusief PE leidingwerk, hogedruk reinigingsinstallatie en het stalen bordes.

Het wasstation biedt plaats aan 5 betonmixers welke gelijktijdig kunnen worden gereinigd. De chauffeur van de betonmixers parkeert de wagen onder de waterinlaat, waarna er door één druk op de knop een pomp wordt gestart en er vervolgens een kuub water in de mixtrommel wordt gestort. Hiermee wordt de trommel goed gereinigd. Ondertussen kan de chauffeur de wagen met de hogedruk spuitlansen schoonspuiten. Door het bordes zijn alle onderdelen op een veilige manier te bereiken. Al het spoelwater wordt vervolgens opgevangen in de achterliggende bezinkput. En nadat het cement is bezonken, wordt het water afgepompt naar het schoonwater bassin en kan de overgebleven cement d.m.v. een shovel uit de put worden geschept. Het water wordt vervolgens herbruikt voor het wasstation of in het productieproces verpompt.

Al met al een mooi, veelzijdig project met een succesvol resultaat.

Monteren inspectiewagen spoorbrug Zuidhorn na succesvolle FAT

Na een succesvolle FAT van de inspectiewagen die wij hebben ontwikkelt voor de spoorbrug in Zuidhorn (zie ons bericht van 1 december 2017), is deze inspectiewagen vandaag in zijn geheel op transport gezet naar Zuidhorn. Daar wordt de inspectiewagen gemonteerd onder de brug en vervolgens in gebruik genomen.

Plaatsen balkstalenprofielen voor Pontsteiger Amsterdam

Pontsteiger is een van de grootste en hoogste woongebouwen in het hartje van Amsterdam. Op 60 meter hoogte begint het imposante `brugdeel’ van acht verdiepingen, met uitzicht tot aan de kust. Langs de waterkant wordt een wandelpromenade gecreëerd met landingsplaats voor een pont.

Anton Constructiewerken heeft vanaf de waterzijde, en gebruik makende van een kraanschip, ongeveer 190 strekkende meter balkstalenprofielen geplaatst voor dit prestigieuze gebouw. Op dit staalwerk worden vervolgens prefab betonnen elementen gemonteerd.

Bestaand bordes met 9 meter verlengd

Voor een teelt- en broeierijbedrijf in Hensbroek, heeft Anton Constructiewerken een al bestaande staalconstructie met bordes, met 9 meter verlengd. Op dit extra stuk bordes komt apparatuur te staan tbv de klimaatbeheersing.

Het frame is in onze werkplaats volledig voorgemonteerd waarna het in zijn geheel op transport is gegaan. Met behulp van een torenkraan is het complete frame door onze monteurs op de juiste plek gelegd en vervolgens gemonteerd.

Vervangen blokrail binnen 60 uur

In opdracht van Tata Steel heeft Anton Industrial Services een bestaande blokrail van twee transportbanden vervangen. Deze transportbanden verdelen ijzererts over verschillende onderliggende bunkers.

Door de zeer zware uitvoering van de transportbanden, is de blokrail in de loop der jaren versleten. Op sommige plaatsen was van de oorspronkelijke 20mm nog maar 5mm rails over. Het vervangen van deze blokrail stond al jaren op de agenda van Tata Steel, echter tijdens de crisistijd is dit project steeds uitgesteld. Wel zijn er in de afgelopen jaren hier en daar kleine delen van de rails vervangen uit noodzaak. Nu het bleek dat de blokrail toch echt in zijn totaliteit niet lang meer goed kon functioneren, was het aan ons om deze klus te klaren. Door de vervanging van de rails, kunnen de transportbanden weer jaren op een verantwoorde manier mee.

 

Fabriceren betonnen tafelconstructie Tata Steel IJmuiden

Ten behoeve van een aanpassing aan de dompelverzinklijn op Tata Steel in IJmuiden, heeft Anton Bouw & Betontechniek op 6,5 meter hoogte een betonnen tafelconstructie gemaakt. Wij hebben de betonkolommen en -wanden geprefabriceerd aangeleverd en de vloeren en balken in het werk gestort. Door de grote belastingen van de te plaatsen machines, is dit uitgevoerd in een balkenframe met vloeren. Een zeer complex geheel dat we onder hoge tijdsdruk in een draaiende fabriek tijdens een draaiend productieproces moesten volbrengen. Maar wij hebben deze klus naar tevredenheid van de klant opgeleverd.

J.P. van Eesteren heeft voor ons een stalen werkplateau verzorgt, wat tevens dient als bekisting. Samen met Spanberg B.V. hebben we de volledige 3D engineering en montage van de wapening op ons genomen.