Reviseren ankers werkvlotten Afsluitdijk

Anton Constructiewerken heeft de ankers van de werkvlotten voor de werkzaamheden aan de Afsluitdijk gereviseerd.

Revisie ankers

De ankers moeten nog zeker twee jaar op de bodem van het IJsselmeer blijven liggen, terwijl de werkzaamheden ook al enige tijd duren. Omdat vervangen erg kostbaar is, heeft de opdrachtgever gekozen voor revisie.

Een leuke uitdaging bij deze klus was het transport. De ankers zijn 3 meter lang en zo’n 3,4 meter breed. Het grootste anker weegt 7 ton. Dat hijs je niet zomaar op een aanhanger. De mannen van Anton Constructiewerken hebben zelf een inspectierapportage gemaakt, die de klant heeft beoordeeld. Na akkoord, was dit de basis voor de revisie. Het werk duurde een week. Tijdens de werkzaamheden hebben we de gecorrodeerde plekken en hoeken eruit gesneden/geslepen en vervangen door zelf gesneden platen.

De opdrachtgever koos voor Anton Constructiewerken omdat hier alles onder 1 dak werd ondergebracht: de coordinatie, inspectie en uitvoering.

Teamwerk voor een grote kelder in Waarland

Anton Bouw & Betontechniek heeft in bouwteam een kelder van ruim 200m2 gemaakt voor een pand in Waarland. Een bouwteam is een team van specialisten, samengebracht voor een specifiek project. In dit geval waren de mannen van Anton Bouw & Betontechniek een belangrijk onderdeel van deze eenheid. Vooral de strak afgewerkte betonnen inrit is iets waar ze erg trots op zijn.

 

Betonnen tuinelementen passend bij woning

Anton Bouw & Betontechniek heeft in Groet betonnen elementen opgeleverd in de tuin van een nieuwe woning. De architect die er woont wilde zijn tuin perfect in stijl met zijn woning uitvoeren. Daarom hebben de heren van Anton Bouw & Betontechniek de plantenbakken, looppaden, pergola en de vijver gemaakt van zogenaamd Cur 100 betonwerk. Dit wordt ook wel schoon betonwerk genoemd, wat inhoudt dat het op afbouwniveau wordt afgewerkt. Een hele leuke uitdaging op een prachtige locatie aan de Noord-Hollandse kust.

Jaarlijks onderhoud passagiersbruggen van Leeds

In december hebben de specialisten van Anton Air Support het jaarlijks onderhoud uitgevoerd aan 2 passagiersbruggen van Leeds Bradford Airport. Hierbij hebben we de hydrauliekslangen, oliefilters en luchtfilters vervangen. Daarnaast hebben onze inspecteurs de brug uitvoerig getest op alle (veiligheids)functies en akkoord bevonden.

De banden van de bruggen waren aan vervanging toe. Met een enorme kraan werd de brug op hoogte gehouden, waardoor de mannen van Air Support de banden konden wisselen. Net als bij een Formule 1 pitstop. Na uitvoerig testen en afstellen, zijn de bruggen weer veilig in bedrijf gesteld.

Over zes maanden komen we terug naar Leeds voor het halfjaarlijks onderhoud.