Herstelwerkzaamheden brugbedienpost Callandbrug

In samenwerking met Anton Rail & Infra herstelt Hoogendijk Bouw de brugbedienpost van de Callandbrug in opdracht van ProRail.

De werkzaamheden bevatten:

  • Overlagen bestaande dakbedekking
  • Leveren zinken dakrandafwerking
  • Het leveren en aanbrengen van nieuwe permanente hekwerken aansluitend op de bestaande hekwerken op het dak
  • Herstellen/ deels vernieuwen systeemplafond
  • Vervangen geïsoleerde ondervloer
  • Vervangen Marmoleumvloer & tapijttegels
  • Diverse kleine binnen schilderwerk
  • Vervangen gebroken ruit
  • Keuren van de glazenwassersconstructie

Herstelwerkzaamheden

De werkzaamheden in de brugbedienpost zijn door Hoogendijk Bouw inmiddels afgerond en begin 2021 worden de herstelwerkzaamheden buiten voltooid.

Toegang Brittaniëhaven

De brugbedienpost is alleen te bereiken via het fietspad. De brug is veelvuldig in gebruik om schepen toegang te geven tot de Brittanniëhaven. Tijdens de hijswerkzaamheden ten behoeve van de aan-en afvoer materialen zal een deel van het fietspad afgesloten worden. De verkeersmaatregelen die hierbij noodzakelijk zijn voert Hoogendijk Bouw ook uit.

Capaciteitsuitbreiding in Zaandam

Anton Bouw & Betontechniek werd gevraagd capaciteitsuitbreiding te verzorgen voor een producent van huidverzorging en handhygiëne producten, reinigingsproducten, handzepen, desinfectiemiddelen en onderhoudsproducten in Zaandam. 

Door de groei van producent Americol was de aanvoer van een aantal grondstoffen middels Intermediate Bulk Container (IBC) vaten niet langer wenselijk. De producent heeft de voorkeur gegeven aan plaatsing van staande silo’s met elk meer dan 100m3 inhoud om de grondstoffen in op te slaan.

Belangrijk bij plaatsing van de silo’s is dat deze stabiel en veilig staan. Anton Bouw & Betontechniek heeft voor plaatsing van de silo’s een maatwerk betonbak gerealiseerd, die dienst doet als opvangbak en zettingsvrije ondergrond.

Vervanging installaties Hoogheemraadschap

Anton Bouw en Betontechniek heeft op twee locaties van Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier de beluchtingsinstallaties aangepast en waar nodig zelfs vervangen. Om dit mogelijk te maken werden de bestaande betonfundaties aangepast.

Ornamenten beschermen Station Groningen

Voor Anton Rail & Infra heeft Hoogendijk Bouw 112 oude ornamenten beschermt tegen de weersinvloeden voor de komende twee jaar. Eerder verwijderde Anton Rail & Infra het dak om te restaureren, daardoor worden de ornamenten blootgesteld aan de weersinvloeden. Aan Hoogendijk Bouw de taak om een simpel, demonteerbaar en degelijke bescherming te monteren zonder in de gevels of ornamenten te boren of te lijmen.

Demonteerbare bescherming

De bescherming moet demonteerbaar zijn, omdat veel van de ornamenten om beurten gerestaureerd worden, en daarna de bescherming weer teruggeplaatst kan worden. Al het timmerwerk is in de werkplaats van Hoogendijk Bouw voorbereid, zodat alles vervolgens in één dag in Groningen gemonteerd kon worden.

Betonconstructie weegbrug op Schiphol

Twee jaar geleden realiseerde Anton Bouw & Betontechniek een waterbufferkelder voor gronddepot ‘Tijdelijke Opslag Pfas’. Nu werd Anton Bouw & Betontechniek gevraagd een betonconstructie te realiseren ten behoeve van een weegbrug.

Er werd een betonvloer van 30 centimeter dik, 5 meter breed en 27 meter lang gestort en voorzien van betonnen toeritten. We zijn er trots op dat we na twee jaar weer op dezelfde locatie onze expertise nogmaals kunnen laten zien.

Vriescelvloer in recordtijd opgeleverd

Anton Bouw & Betontechniek werd wegens eerdere, positieve ervaringen gevraagd met spoed een vriescelvloer te engineeren, af te prijzen en uit te voeren voor de snelgroeiende e-commerce supermarkt Crisp.

Binnen een recordtijd wist Anton Bouw & Betontechniek de bestaande bedrijfsvloer om te toveren tot een vriescelvloer van flink formaat.

Totaalpakket op de vloer

Anton Bouw & Betontechniek ging samen met Loos Betongroep de uitdaging aan om de 1060m2 vloer te voorzien van een totaalpakket bestaande uit: vloerverwarming, vloeivloer, isolatie, betonvloer, hellingbaan en coating. Het hele pakket is binnen 3 weken gerealiseerd.

37 Ventilatoren in VolkerTunnel Delft

Anton Industrial Services heeft de Volkertunnel in Delft voorzien van 37 ventilatoren. De Volkertunnel wordt uitgebreid van twee naar vier tunnelbuizen. Als er brand in de tunnel ontstaat, is het van groot belang dat verontreinigde lucht zo snel mogelijk uit de tunnel wordt afgevoerd.

Safety first

Om te kunnen voldoen aan de veiligheidseisen zijn er 19 ventilatoren per tunnelbuis geplaatst. Als er nu een brand ontstaat, zullen deze ventilatoren de verontreinigde lucht snel afvoeren.

Anton Industrial Services mocht van de opdrachtgever 37 van deze ventilatoren plaatsen. Met het groots inzetten van klein materieel en gedreven monteurs, is deze klus ruim binnen de beschikbare tijd succesvol afgerond.

Tijdelijke balustrade tijdens renovatie station Rotterdam

In opdracht van Anton Rail & Infra heeft Hoogendijk Bouw een tijdelijke balustrade aangebracht langs de hellingbaan en de trappen op Station Rotterdam Noord. De definitieve balustrade kon niet op tijd geleverd worden en de passagiers dienen wel veilig gebruik te kunnen maken van de toegang tot het perron.

Metselwerk

Tevens heeft Hoogendijk Bouw de ruimte onder de trap dicht gemetseld waarna Anton Rail & Infra de steenstrips hierop laat plakken. De betonnen keerwanden en de opgemetselde muren worden volledig beplakt met steenstrips.

Lees hier meer over de renovatiewerkzaamheden die Anton Rail & Infra verricht aan het station Rotterdam Noord.

Vervanging 27 vluchtdeuren in Schipholspoortunnel

Na het succesvol afronden van de Factory Acceptance Test (FAT) op de testwand bij Anton Rail & Infra, heeft afgelopen weekend de Sight Acceptance Test (SAT) plaatsgevonden: dé test op locatie in de Schipholspoortunnel.

Testen in recordtijd

Tijdens de SAT wordt er getest of de deur ook daadwerkelijk goed functioneert in de Schipholspoortunnel. In samenwerking met Anton Constructiewerken, Anton Industrial Services, Anton Air Support en Hoogendijk Bouw heeft Anton Rail & Infra in slechts 6 uur tijd een vluchtdeur vervangen.

Iedere Anton zijn eigen expertise

Dat de Anton Groep veelzijdig is, is niets nieuws. Ook tijdens dit project leveren de verschillende werkmaatschappijen hun specialistische bijdragen. Anton Constructiewerken levert met name mankracht bij de uitvoering op locatie. Zo helpt de monteur  in het voortraject op de uitvoering met de praktische oplossingen voor de montage, zoals de manier van monteren en het ontwerp van een hulpframe voor het oppakken van de oude en nieuwe deuren met een krol. Daarnaast heeft Constructiewerken deze hulpframes ook gefabriceerd.

Anton Air Support levert een bijdrage aan specifieke kennis van de installatie. Deze kennis is opgedaan tijdens de jarenlange onderhoud wat de specialisten van Air Support hebben mogen doen. Hoogendijk Bouw staat volledig paraat ter ondersteuning tijdens de uitvoering van de vervanging van de vluchtdeuren.

Vervangen resterende vluchtdeuren

Door het succesvol afronden van de SAT is het startschot gegeven voor het vervangen van de overige 26 vluchtdeuren. De eerste 9 worden in december vervangen en de overige 18 in 2021.

Vervanging 24 meter rails bij staalproducent

Voor een van de grootste staalproducenten van Europa heeft Anton Constructiewerken circa 24 meter looprails van een verrijdbare transportbandconstructie vervangen. Ook is er uitgebreid staalbouwkundig herstel uitgevoerd en zijn de aanliggende vloerdelen, schrapervloeren en hekwerken vervangen.

Sinterfabriek op stil

Voor het uitvoeren van de werkzaamheden was een stilstand van 120 uur noodzakelijk. In dit tijdsraam, waarin de gehele sinterfabriek stil lag, werd er in ploegen gewerkt om uiteindelijk, naar volle tevredenheid van de opdrachtgever de werkzaamheden, op te leveren. Hierin werd het complete projectmanagement, vanaf opdrachtverstrekking tot en met de oplevering (inclusief budgetbewaking en aansturing onderaannemers), van de opdrachtgever overgenomen.