Upgrade gevel Vomar Schagen

De gevel van de Vomar in Schagen aan de Nieuwe Laagzijde was toe aan een nieuwe look. Anton Constructiewerken heeft een staalconstructie gemaakt op zo’n manier dat er grote ramen in geplaatst konden worden. Hierdoor werd de entree vele malen lichter en kreeg het een luxere uitstraling. Om het winkelende publiek zo min mogelijk te hinderen, moest de verbouwing snel gerealiseerd worden. Door het inmeten met ons 3D meetstation was het mogelijk om na het afbreken van de oude gevel, snel het staalwerk te monteren voor de nieuwe gevel.

Ontwikkelen inspectiewagen voor Spoorbrug Zuidhorn

De spoorburg over het Van Starkenborghkanaal bij Zuidhorn wordt dit jaar vervangen door een grotere modernere brug van 175 meter lang. Om onderhoud en inspectie aan de onderkant van de spoorbrug te kunnen uitvoeren, is Anton Constructiewerken gevraagd om een inspectiewagen te ontwikkelen. De inspectiewagen moet compact zijn omdat het de volledige breedte van de brug moet kunnen inspecteren via een rails die onder het brugdek komt. Wij hebben een zelfrijdende wagen ontwikkeld met speciale kooiladders die zowel verplaatsbaar als horizontaal uitschuifbaar zijn.

Kooksgashouder voor Tata Steel

Anton Bouw & Betontechniek maakt op Tata Steel IJmuiden de gehele betonconstructie voor een nieuwe kooksgashouder. De nieuwe gashouder wordt twee keer zo groot als de huidige en heeft een capaciteit van 50.000 kubieke meter. Daardoor kan het kooksgas effectiever worden benut en hoeft er minder te worden gefakkeld. Dat is goed nieuws voor het milieu en de omgeving aldus Hans van den Berg, directeur van Tata Steel.

De betonconstructie bestaat uit een kelder van 15x8x6 meter en een tankvloer van 2.400 m2. In totaal was er 2.200 kubieke meter beton nodig. Voor meer informatie over dit project of over de producten en diensten van Anton Bouw & Betontechniek, kunt u contact opnemen met Sjors Beemsterboer.

Technische ondersteuning bij bouw extruder

Anton Industrial Services was gevraagd om technische ondersteuning te bieden bij het bouwen van een grote extruder van 570kw. Een extruder is een apparaat dat kunststof in gesmolten vorm aan een matrijs (een soort mal die producten hun vorm geeft) levert. Een extruder wordt gevoed met kunststof in vaste vorm en levert gesmolten kunststof onder druk af. Anton Industrial Services heeft dit project succesvol afgerond.

Voor meer informatie over dit project of over de producten en diensten van Anton Industrial Services kunt u contact opnemen met Rick Koelemij.

Hoveniersloods in Heerhugowaard

In Heerhugowaard heeft Anton Constructiewerken de staalconstructie voor een hoveniersloods gerealiseerd. Voor dit werk hebben we zowel de detailberekeningen, het tekenwerk, de fabricage als de montage uitgevoerd.

Gustav Gym Amsterdam

Aan de Gustav Mahlerlaan op de Zuidas in Amsterdam is Gustav Gym gehuisvest. Een high-end sportschool waar de aandacht ligt op personal training, boxen en yoga groepstrainingen. In het gebouw hebben we onlangs de staalconstructie voor twee inpandige verdiepingsvloeren opgeleverd. Om deze verdiepingsvloeren te bereiken hebben we twee trappen inclusief de hekwerken gefabriceerd en gemonteerd.

Porfierpaden Rotterdam Centraal

Op het emplacement Rotterdam Centraal hebben we het afgelopen najaar de porfierpaden opgeknapt. Er zijn hierbij paden op hoogte gebracht en waar nodig opnieuw aangelegd. Daarnaast hebben we een aantal was- en vulhydranten op dezelfde hoogte gebracht met de porfierpaden. Tevens zijn er twee taludtrappen en een strail-overweg geplaatst. Zo kunnen machinisten de treinen veilig bereiken.

Sloop spookstation Lelystad-Zuid

In 1987 werd het station Lelystad-Zuid in Flevoland opgeleverd. De stad groeide echter niet zo explosief als men destijds verwachtte en daarmee bleef ook het aantal reizigers achter. De laatste jaren gebruiken jongeren het spookstation als hangplek. Voor ProRail reden om de trappen naar het perron en de hellingbanen langs het spoor te laten verwijderen. Anton Rail & Infra heeft deze sloop- en afvoerwerkzaamheden uitgevoerd, in samenwerking met Lek Sloopwerken.

Stalen bekisting in de Velsertunnel

Automobilisten in Noord-Holland kan het niet ontgaan zijn, de Velsertunnel is dicht. De tunnel op de A22 onder het Noordzeekanaal is bijna zestig jaar oud en toe aan een renovatie. In opdracht van de aannemerscombinatie Hyacint hebben we hier 4,5 kilometer stalen bekisting gemonteerd voor een betonnen barrier, die middels een ingenieuze constructie geschikt is gemaakt voor het afvoeren van hemelwater. Daarnaast hebben we in het plafond RVS-goten gemonteerd die het lekwater uit de dilatatie moeten opvangen. De uitloop van de goten is uiteindelijk ook weer in de goot onder de barrier. Hiervoor hebben we langs de wand een voorziening gemaakt van HDPE-buizen die door de barrier heen lopen en aansluiten op de RVS-goten.

Loopbordes op Schiphol

Bam Infratechniek Midden-West heeft op luchthaven Schiphol zes tanks geplaatst, bestemd voor kaliumformiaat. Dat wordt voornamelijk op landingsbanen gebruikt om bevriezing van het asfalt tegen te gaan. Om deze tank te onderhouden heeft Anton Constructiewerken een loopbordes gebouwd dat over de zes tanks is geplaatst. Daarnaast hebben we de leidingbrug verzorgd en om deze te beschermen is hier ook een vangrails aangebracht.