Betonvloer bij A.N. Boekel

A.N. Boekel is een handelsonderneming in het centrum van het Noord-Hollands tuinbouwgebied en gespecialiseerd in de import en export van onder meer uien, aardappelen en vollegrondsgroenten.  Het bedrijf is nu nog gevestigd in Waarland, maar verhuist binnenkort naar bedrijvenpark Breekland in Broek op Langedijk. Voor de nieuwbouw van de groenteopslag en groenteverwerking daar hebben we inmiddels 750 m1 fundering, 12 docks en 2400 m2 laadkuil gerealiseerd. De opdracht is in samenwerking met Loos Betonvloeren.

Vluchtdeuren vervangen

Anton Rail & Infra is gestart met de voorbereidingen van een nieuw project voor ProRail in de regio Randstad-Zuid. Het gaat om het vervangen van 92 vluchtdeuren, het aanbrengen van LED-contourverlichting en nieuwe waarschuwingssignalering in de overkapping van station Barendrecht. Die overkapping bestaat uit vijf tunnelbuizen en zes wanden met vluchtdeuren.

Levering en montage 50 ton staal voor ASAN mandirbouw Den Haag

Anton Staalbouw heeft 50 ton staal geleverd voor de bouw van een nieuw ASAN mandir in Den Haag. We hebben ook de montage van de kanaalplaten verzorgd.

Bewegwijzering op Den Haag CS

Op één van de drukste stations van Nederland heeft Anton Constructiewerken een opdracht uitgevoerd voor OFN (Outdoor Furniture Nederland). Het gaat om ongeveer 25 masten en pendels voor de bewegwijzeringsborden op Den Haag CS. De masten zijn in twee delen geplaatst. Wat eerst kwam was de voet, vervolgens is de vloer getegeld en daarna hebben we het resterende deel van de constructie geplaatst. Bijzonder aspect van deze opdracht is dat geen enkele mast hetzelfde is, door de aanwezigheid van onder meer wifi-antennes, camera’s en luidsprekers.

Putten in een natte kuip

In opdracht van BAM hebben we afgelopen jaar twee putten voor het rioolstelsel geleverd. Onlangs zijn we hier opnieuw aan de slag gegaan. Mensen van Anton Bouw & Betontechniek hebben de putten in een natte Kuip op vijf meter diepte geplaatst. Daar kwam het nodige improvisatievermogen aan te pas. Toch konden we spreken van een geslaagde opdracht.

Verlengen slagboomeiland

Kleine klussen zijn zeker niet minder interessant. Bij een kantorenpark op Schiphol hebben we onlangs een slagboomeiland verlengd. Dat was nodig, omdat op deze plek een ander toegangssysteem komt.

 

Brughekwerk in Oegstgeest

Anton Constructiewerken aan het werk in Oegstgeest. Voor het project Rhijnsgeest heeft Dura Vermeer Beton & Waterbouw hier een een betonnen brug neergelegd. Wij zijn vervolgens aan de slag gegaan met het leveren en monteren voor de hekwerken van deze brug.

Rookkappen vervangen

Tijdens een buitendienststelling begin april van dit jaar heeft Anton Rail & Infra de rookkappen boven de sporen van het station Amstel in Amsterdam nieuw leven ingeblazen. De golfplaten zijn vernieuwd en er is een waterdichte opstaande rand geplaatst om water van het perron te houden. In de tussentijd zijn de houten balken waar de golfplaten op gemonteerd worden met een dubbele laag geconserveerd. De klus is snel en veilig verlopen.

Opstelterrein Maasvlakte

Op het opstelterrein van de Maasvlakte bij Rotterdam heeft het team van Anton Rail & Infra een renovatieproject uitgevoerd waarbij de servicepaden tussen de sporen zijn voorzien van nieuw padmateriaal. De paden zijn volgens strenge eisen van ProRail uitgevoerd tijdens een buitendienststelling van 48 uur. Door eerst het oude materiaal af te graven en de grond vervolgens uit te vlakken en te walsen ligt er nu weer een strak pad waar personeel veilig de treinen en wagons kan bereiken. Met trouwe onderaannemers en goede samenwerking heeft Anton Rail & Infra tijdens het eerste project van de in totaal vijf projecten een goede start gemaakt naar een succesvol eindresultaat.

Hemelwaterafvoeren op spoorbrug

In het Friese Akkrum staat een buitengewoon geavanceerde draaibrug die Heerenveen en Leeuwarden met elkaar verbindt. In een 72-urige weekend buitendienststelling heeft Anton Rail & Infra meerdere hemelwaterafvoeren aangebracht op de brug om plasvorming tussen de sporen te voorkomen. Daarnaast is er een hoogwaardige beschermlaag op de brugkoker tussen de spoorstaven aangebracht in twee lagen. Omdat de draaibrug niet continu gesloten kon blijven, moesten de werkzaamheden heel strak op elkaar worden afgestemd.