Grootste fietsenstalling ter wereld

Onder het stationsplein bij Utrecht Centraal wordt iets bijzonders neergezet: ‘s werelds allergrootste fietsenstalling. Die gaat straks plaats bieden aan maar liefst 12.500 fietsen.

Prefab lekbak voor vaste opdrachtgever

Loos Wapeningscentrale heeft voor een van haar vaste opdrachtgevers een prefab lekbak gefabriceerd.

Ontwerp met buigstaten-programma

De lekbak is volledig ontworpen in ons geavanceerde buigstaten-programma.

De materialen zijn geproduceerd door het machinepark. De vakkundige medewerkers van Loos Wapeningscentrale hebben de materialen uiteindelijk verwerkt in een prefab lekbak.

Plaatsing met onze transport autolaadkraan-combinatie

Met onze transport autolaadkraan-combinatie is de lekbak op haar plaats gehesen, deze paste precies!

Loos Wapeningcentrale kon het project afsluiten met complimenten van de opdrachtgever.

Veiligheidsmaatregelen station Alkmaar perron 2

In opdracht van ProRail heeft Anton Rail & Infra een tijdelijke staalconstructie geplaatst onder de kap van perron 2 op station Alkmaar. De huidige perronkap was constructief niet meer veilig voor reizigers. ProRail heeft ervoor gekozen om de perronkap te verstevigen.

Meten en berekenen

Harder Constructie- & Adviesbureau heeft voor dit project op locatie de spanten ingemeten met de inzet van de Total Station. Hiermee zijn de betonpoeren en staalconstructie op maat uitgetekend. Daarnaast werden er detailberekeningen van de staalconstructie gemaakt en wapening voor de betonpoeren berekend.

Aanpassing betonnen fundaties

Anton Bouw & Betontechniek heeft hier de betonnen fundaties aangepast en versterkt. Aanpassingen aan bestaande constructies vraagt altijd extra veel inzet. De poeren liggen onder het perron, elke poer is dus weer een verassing, veelal wijkt dit af van de tekening. Dit maakt, dat we met inzet van Loos Wapeningscentrale veel aanpassingen in het werk hebben uitgevoerd om de verzwaring mogelijk te maken.

Dankzij de samenwerking met Anton Constructiewerken, Anton Bouw & Betontechniek en Harder Constructie- & Adviesbureau is dit project succesvol verlopen.

Realisatie engineering bedrijfspanden Hattemerbroek

In opdracht van een bouwer in bedrijfshallen heeft Harder Constructie- & Adviesbureau de complete engineering gerealiseerd voor twee nieuwe bedrijfspanden in Hattemerbroek.

Bedrijfshallen van formaat

De grootste bedrijfshal heeft een oppervlakte van maar liefst 892 vierkante meter specifiek bedoeld voor opslag. Het andere bedrijfspand heeft een oppervlakte van 530 vierkante meter met daarbij een verdiepingsvloer van 133 vierkante meter en is bedoeld als opslag en kantoorruimte.

Rijksmuseum

Verbouwing Rijksmuseum Amsterdam.

Gevlebrug Amsterdam

De Gevlebrug (brug 2430) is een in 2019 op te leveren kunstwerk in Amsterdam. De vaste brug moet toegang geven tot de wijk Houthavens, die in de jaren tien en twintig wordt volgebouwd. De Gevlebrug maakt onderdeel uit van vijftien bruggen die in de wijk nodig zijn om het verkeer van het ene eiland naar het andere te krijgen. De Gevlebrug en Helsingforsbrug verzorgen daarbij de verbinding met de omliggende verkeerswegen.

Fietskelder Zwolle

Het Stationsplein Noord in Zwolle krijgt een volledig nieuwe inrichting en er komt een nieuwe ondergrondse fietsenstalling voor maar liefst 5.475 fietsen onder het plein. En de Stationsweg wordt heringericht tot een mooie stadsentree vanaf het station naar de binnenstad.

Ondergrondse fietsenstalling Kleine-Gartmanplantsoen

Direct naast het Leidseplein, één van de drukste plekjes van Amsterdam, komt een ondergrondse fietsenstalling. Het piepkleine bouwterrein ligt ingeklemd tussen horeca met terrassen, een bioscoop, een gracht en een intensief gebruikte trambaan. Om overlast verder te beperken, passen we onze bouwmethode aan. Zo realiseren we eerst het dak van de stalling, daarna pas graven we de ruimte eronder uit. Zo kunnen we het bovenliggende plantsoen alvast deels teruggeven aan de omgeving. Daarna werken we ondergronds verder.

Herstelwerkzaamheden brugbedienpost Callandbrug

In samenwerking met Anton Rail & Infra herstelt Hoogendijk Bouw de brugbedienpost van de Callandbrug in opdracht van ProRail.

De werkzaamheden bevatten:

  • Overlagen bestaande dakbedekking
  • Leveren zinken dakrandafwerking
  • Het leveren en aanbrengen van nieuwe permanente hekwerken aansluitend op de bestaande hekwerken op het dak
  • Herstellen/ deels vernieuwen systeemplafond
  • Vervangen geïsoleerde ondervloer
  • Vervangen Marmoleumvloer & tapijttegels
  • Diverse kleine binnen schilderwerk
  • Vervangen gebroken ruit
  • Keuren van de glazenwassersconstructie

Herstelwerkzaamheden

De werkzaamheden in de brugbedienpost zijn door Hoogendijk Bouw inmiddels afgerond en begin 2021 worden de herstelwerkzaamheden buiten voltooid.

Toegang Brittaniëhaven

De brugbedienpost is alleen te bereiken via het fietspad. De brug is veelvuldig in gebruik om schepen toegang te geven tot de Brittanniëhaven. Tijdens de hijswerkzaamheden ten behoeve van de aan-en afvoer materialen zal een deel van het fietspad afgesloten worden. De verkeersmaatregelen die hierbij noodzakelijk zijn voert Hoogendijk Bouw ook uit.

Natuurbrug Zeeport

Spanberg bouwt samen met Ballast Nedam de natuurbrug Zeeport. Natuurbrug Zeepoort is onderdeel in een schakel van drie natuurbruggen in het Nationaal Park Zuid-Kennemerland. Samen met de natuurbrug Zandpoort en de nog aan te leggen natuurbrug Duinpoort, ontstaat een groot aaneengesloten natuurgebied van meer dan 7000 hectare, waardoor de overlevingskans van (beschermde) diersoorten van dit kenmerkende duingebied groter wordt en de kwaliteit van dit unieke natuurgebied wordt verbeterd.