Technische ondersteuning bij bouw extruder

Anton Industrial Services was gevraagd om technische ondersteuning te bieden bij het bouwen van een grote extruder van 570kw. Een extruder is een apparaat dat kunststof in gesmolten vorm aan een matrijs (een soort mal die producten hun vorm geeft) levert. Een extruder wordt gevoed met kunststof in vaste vorm en levert gesmolten kunststof onder druk af. Anton Industrial Services heeft dit project succesvol afgerond.

Voor meer informatie over dit project of over de producten en diensten van Anton Industrial Services kunt u contact opnemen met Rick Koelemij.

Hoveniersloods in Heerhugowaard

In Heerhugowaard heeft Anton Constructiewerken de staalconstructie voor een hoveniersloods gerealiseerd. Voor dit werk hebben we zowel de detailberekeningen, het tekenwerk, de fabricage als de montage uitgevoerd.

Gustav Gym Amsterdam

Aan de Gustav Mahlerlaan op de Zuidas in Amsterdam is Gustav Gym gehuisvest. Een high-end sportschool waar de aandacht ligt op personal training, boxen en yoga groepstrainingen. In het gebouw hebben we onlangs de staalconstructie voor twee inpandige verdiepingsvloeren opgeleverd. Om deze verdiepingsvloeren te bereiken hebben we twee trappen inclusief de hekwerken gefabriceerd en gemonteerd.

Porfierpaden Rotterdam Centraal

Op het emplacement Rotterdam Centraal hebben we het afgelopen najaar de porfierpaden opgeknapt. Er zijn hierbij paden op hoogte gebracht en waar nodig opnieuw aangelegd. Daarnaast hebben we een aantal was- en vulhydranten op dezelfde hoogte gebracht met de porfierpaden. Tevens zijn er twee taludtrappen en een strail-overweg geplaatst. Zo kunnen machinisten de treinen veilig bereiken.

Sloop spookstation Lelystad-Zuid

In 1987 werd het station Lelystad-Zuid in Flevoland opgeleverd. De stad groeide echter niet zo explosief als men destijds verwachtte en daarmee bleef ook het aantal reizigers achter. De laatste jaren gebruiken jongeren het spookstation als hangplek. Voor ProRail reden om de trappen naar het perron en de hellingbanen langs het spoor te laten verwijderen. Anton Rail & Infra heeft deze sloop- en afvoerwerkzaamheden uitgevoerd, in samenwerking met Lek Sloopwerken.

Stalen bekisting in de Velsertunnel

Automobilisten in Noord-Holland kan het niet ontgaan zijn, de Velsertunnel is dicht. De tunnel op de A22 onder het Noordzeekanaal is bijna zestig jaar oud en toe aan een renovatie. In opdracht van de aannemerscombinatie Hyacint hebben we hier 4,5 kilometer stalen bekisting gemonteerd voor een betonnen barrier, die middels een ingenieuze constructie geschikt is gemaakt voor het afvoeren van hemelwater. Daarnaast hebben we in het plafond RVS-goten gemonteerd die het lekwater uit de dilatatie moeten opvangen. De uitloop van de goten is uiteindelijk ook weer in de goot onder de barrier. Hiervoor hebben we langs de wand een voorziening gemaakt van HDPE-buizen die door de barrier heen lopen en aansluiten op de RVS-goten.

Loopbordes op Schiphol

Bam Infratechniek Midden-West heeft op luchthaven Schiphol zes tanks geplaatst, bestemd voor kaliumformiaat. Dat wordt voornamelijk op landingsbanen gebruikt om bevriezing van het asfalt tegen te gaan. Om deze tank te onderhouden heeft Anton Constructiewerken een loopbordes gebouwd dat over de zes tanks is geplaatst. Daarnaast hebben we de leidingbrug verzorgd en om deze te beschermen is hier ook een vangrails aangebracht.

Staalplaatbetonvloer in Amersfoort

In samenwerking met Anton Constructiewerken hebben we in Amersfoort een staalplaatbetonvloer in een vide gemaakt.

Bushalte in Eindhoven

In Eindhoven bouwt Anton Constructiewerken een stalen constructie voor de bushalte bij het winkelcentrum Woensel. Hiervoor hebben wij de betonnen fundering gestort. Uitdaging is de tijdsdruk die met dit hele project gemoeid is. Binnen tien weken moet het hele constructie af zijn. De fundering ligt er in ieder geval mooi bij.

Nieuwe PBB’s op Schiphol

De mensen van Anton zijn betrokken geweest bij de bouw van vijftig nieuwe Passenger Boarding Bridges (zogeheten PBB’s) op de luchthaven Schiphol. Daarbij ging het om het verwijderen en afvoeren van de bestaande constructies en het aanvoeren, monteren en installeren van de nieuwe PBB’s. Ook bij het in bedrijf stellen, testen en onderhouden van de nieuwe PPB’s hebben we een aandeel gehad. Daarnaast hebben we aan diverse andere zaken op de vliegtuigopstelplaats (VOP) gewerkt. Denk aan de stalen omrandingen, 400hz voorzieningen, bagagerackings, bagagechutes trappen en vaste secties.