Storten van koelcelvloer

Anton Bouw & Betontechniek heeft in opdracht van Niels Jonker Flowers & More de vloer van een nieuwe koelcel gestort, van 400 m2 groot. Het bedrijf had die extra ruimte nodig vanwege een flinke uitbreiding.

Hellingbaan bekleed met Cortenstaal

Anton Bouw & Betontechniek heeft bij Pop Vriend Seeds uit Andijk een hellingbaan gerealiseerd en bekleed met Cortenstaal.

 

Fietsenkelder bij Alkmaar CS

In opdracht van Strukton werkten we mee aan de bouw van een nieuwe, bewaakte fietsenkelder op station Alkmaar Centraal. Anton Bouw & Betontechniek stortte de trafo ruimte en fundaties.

Laadkuil voor docklevellers

Amigo Plant uit Heerhugowaard schakelde ons in voor een nieuwe laadkuil ten behoeve van docklevellers. De volledige engineering is door ons uitgevoerd. Na het storten van de wanden volgden de verbouw en uitbreiding van de schuur.

Vleugelwanden aan kunstwerken

In opdracht van Heijmans Asset Management hebben we op Schiphol vleugelwanden aangebracht aan vijf kunstwerken. Het talud spoelde uit door regenwater dat langs het landhoofd stroomde. Door het aanbrengen van de vleugelwanden en het plaatsen van deugdelijke afvoeren konden we dat verhelpen. Dit project is door Anton volledig geëngineerd, berekend en uitgevoerd.

Traverse Alkmaar Centraal

Begin 2015 is over de spoorlijnen van station Alkmaar Centraal een traverse geplaatst. Anton Bouw & Betontechniek had slechts 51 uur de tijd om dit met succes voor elkaar te krijgen. We zijn aan de slag gegaan met de kolommen die zijn ondergegoten met een zeer snel uithardende mortel  (36N/mm2 in maar zestien uur). Hierdoor waren we in staat om zondagavond de 700 m2 staalplaatbetonvloer te storten. Opdrachtgever was Strukton.

Nieuwe stationshuisjes

Een uitdaging was het zeker. In één weekend tijd twee oude stationshuisjes slopen en een compleet nieuwe wachtruimte plaatsen op station Den Haag Moerwijk. Exact 52 uur kreeg de Anton Groep om deze opdracht succesvol af te ronden. De nieuwe wachthuizen hebben een afmeting van zes bij zestien meter, zijn zes meter hoog en opgebouwd uit een stalen constructie die volledig omhuld is met glas. De stalen constructies moesten op het naastliggende bouwterrein in elkaar worden gelast en de fundering werd elders geprefabriceerd. Reizigers die maandagmorgen op Den Haag Moerwijk op de trein wachtten, stonden dan ook even vreemd te kijken toen ze zagen dat het station in één weekend een facelift had gekregen.

OV-knooppunt op Schiphol

Op Schiphol-Noord werd een nieuw OV-knooppunt opgetuigd. Een oude vliegtuighangar is dienst gaan doen als bushangar en transferstation. Anton Bouw & Betontechniek heeft de 48 poeren, vloeren en fundaties gemaakt.

ANWB-kantoor

Op P3 op Schiphol is het ANWB-kantoor verhuisd om plaats te maken voor een nieuwe parkeergarage. We hebben hier in opdracht van Heijmans alle bouwkundige werkzaamheden voor onze rekening genomen

 

Fire services in Sittard

The Project ‘Extinguish – and access facilities Sittard’ had been initiated to improve fire safety by ProRail. The emplacement Sittard had to be facilitated with Extinguish and access facilities . To achieve this the conveying system, filling point and the hydrant points had to be connected to the pumping station of Hydro Business. It was a very extensive project. In addition to the labor and delivery of materials and components Anton Rail & Infrastructure was also responsible for preparing, measuring, delivery and assembly of all the amenities of the fire extinguish systems and the accessibility provisions. The project engagement offered a lot of different aspects like, civil engineering, mechanical engineering, electro engineering and instrumentation.