Deksloof van cortenstaal

Opdrachtgever: Dura Vermeer, divisie Infra. Plaats van handeling: Uithoorn. Hier leverde en monteerde de Anton Groep een 260 meter lange cortenstalen deksloof. Dat is een kap die over een damwandprofiel wordt gezet zodat het er netjes uit komt te zien. Cortenstaal is staal dat een roestig uiterlijk krijgt na een aantal weken in de buitenlucht.

Trappen met balustrades

In het kantoorgebouw van DAS Verzekeringen heeft Anton Constructiewerken in opdracht van Dijkman Carbaat Bouw trappen met balustrades gemaakt. Het gaat om drie trappen, twee daarvan zijn beneden heel breed en worden gaandeweg naar boven steeds iets smaller. Eén trap is als rechte streektrap uitgevoerd. De trappen en balustrades zijn voorzien van een stalen trapboom, houten handrail en een glazen afwerking als zijpanelen.

Bagagechutes op Schiphol

Op Schiphol nemen steeds meer passagiers afwijkende bagagestukken mee, die niet via de reguliere transportbanden kunnen worden afgehandeld. Denk aan kinderbuggy’s, ski’s en golftassen. In opdracht van VolkerInfra bouwde en monteerde Anton Constructiewerken al tientallen baggage chutes voor deze speciale bagagestukken die niet in de cabine passen. Door de speciale constructie glijden die nu veilig en onbeschadigd een paar meter naar beneden.

Bekijk hier de video.

Betonvloer (fase 3) op Schiphol

Anton Bouw & Betontechniek heeft in opdracht van BAM Utiliteitsbouw een betonvloer gestort in de vertrekhal lounge 1 van Schiphol. Het ging om fase drie van de in totaal vier fases. Alle werkzaamheden zijn ‘s nachts uitgevoerd.

Inspectieputten Zeeburgertunnel

In opdracht van VolkerRail Services/Rijkswaterstaat hebben we twee inspectieputten in de Zeeburgertunnel in Amsterdam verwijderd en dichtgestort. In juni 2014 zakte er nog een vrachtwagen door één van deze inspectieputten. De betonconstructie was dermate slecht, dat er een duurzame oplossing bedacht moest worden. Anton Bouw & Betontechniek heeft deze ontworpen, berekend en uitgevoerd.

Aanbrengen van vijf overpaden

In opdracht van Strukton Rail heeft Anton Rail & Infra vijf overpaden van het type strail aangebracht op het emplacement Deventer. De overpaden konden worden aangebracht op de dag waarop de sporen buitendienst waren. Het project is in samenwerking met Anton Bouw & Betontechniek uitgevoerd. Onder de voet van de overwegplaten moest namelijk nog een extra betonfundering worden gesteld. Met succes.

Betonvloer voor Amigo Plant

Voor Amigo Plant uit Heerhugowaard hebben we een betonvloer van 650 m2 gestort. Deze vloer dient tegenwoordig als opslag- en verwerkingsruimte.

Opstapbordessen in Lelystad

Door het plaatsen van twee opstapbordessen op station Lelystad Centraal is het niet meer nodig dat treinmachinisten het laatste stuk uit de cabine springen. Anton Rail & Infra heeft deze bordessen In een korte buitendienststelling geplaatst, in samenwerking met Van Doorn.

Vliegtuigslurf

Een enorme vliegtuigslurf voor de ingang van een oude fabrieksloods aan de Schieweg in Delft. Het idee kwam van de Delftse studentenvereniging Virgiel. Wij hielpen mee aan de constructie.

Priority-bridge Schiphol

Voor Schiphol hebben we samen met VolkerInfra Schiphol en Volker Wessel Bouw Schiphol een brug gerealiseerd. Deze doet dienst als Priority-toegang tussen parkeergarage P2 en de BC-corridor en is bedoeld voor Privium-reizigers en andere passagiers met speciale toegangsbewijzen. De brug biedt een shortcut voor deze groep passagiers tussen de parkeergarage en de B-pier en de C-pier.

Bekijk hier de korte video die over dit project is gemaakt.