Aanpassen perronhoogte station A’dam Sloterdijk

Op station Amsterdam Sloterdijk moet het voor reizigers makkelijker worden om in en uit de trein te stappen. Met name minder validen ervaren moeilijkheden omdat de perronhoogte niet even hoog is als de entree van de trein. Daarom moeten – conform de P76 eis – de perronhoogtes worden aangepakt. Anton Bouw- & Betontechniek heeft deze klus – een aanbesteding die we mede door onze expertise in combinatie met een scherpe prijs – aangenomen. Uiteraard hebben de zusterbedrijven van de Anton Groep hierbij een positieve inbreng gehad, net als de inzet van onze partners.

De bestaande betonranden voldeden niet meer en waren niet conform de eis. Na een intensief engineeringstraject, is de keuze gevallen op een in het werk gestorte betonrand. In twee weekenden in september is in totaal 60 ton puin (oude betonrand) geruimd, is 710 meter nieuwe betonrand gestort en zijn 3.000 stekken geboord en verlijmd. In week 46 zijn de geleidelijnen en bitumenvoegen aangebracht.