Een renovatie van een Passenger Boarding Bridge kan bestaan uit een nieuw brugdek, het upgraden van de onderbouw, volledige renovatie inclusief coaten of het aanpassen van de technische installatie. Ook het bestaande besturingssysteem kunnen wij upgraden naar de nieuwste versie (PLC) met bijbehorend bedieningspaneel.
Het proces
- luisteren, adviseren en bespreken PVE (programma van eisen) met de opdrachtgever
- inspecteren van de bestaande passagiersbruggen op locatie
- opstellen inspectie rapport inclusief (detail) foto’s
- onafhankelijk advies en aanbevelingen
- opstellen planning uitvoering en realisatie
Besturingssystemen aan boord van passagiersbruggen variëren van elektro-hydraulisch tot elektromechanisch, en in sommige gevallen een combinatie van beide. Anton Air Support kan een nieuw en betrouwbaar systeem ontwerpen om zo de levensduur van PBB met vele jaren te verlengen.
Met een geringe investering wordt niet alleen de levensduur van de PBB verlengd, maar draagt Anton Air Support samen met de opdrachtgever bij aan de CO2- en milieudoelstellingen. Renovatie-, milieu- en maatschappelijke kosten vallen 38% lager uit ten opzichte van een investering in een compleet nieuwe PBB.
Onze ervaring
Anton Air Support heeft onder andere renovaties uitgevoerd aan Passenger Boarding Bridges op Leeds Bradford Airport, Oslo Airport en Schiphol. Van een volledige renovatie van de PBB’s inclusief besturingssysteem tot met het vervangen van vele onderdelen, Anton Air Support heeft het allemaal al uitgevoerd en gerenoveerd.
Volledige renovatie PBB op Leeds Bradford Airport
In opdracht van Leeds Bradford Airport hebben wij twee passagiersbruggen van 18 jaar oud volledig grondig gerenoveerd. De volledige bekabeling is vervangen, alle sensoren zijn vernieuwd en de bruggen hebben een volledig nieuwe entree gekregen.
Grondige renovatie PBB op Oslo Airport
Anton Air Support komt ook in hele koude gebieden. In opdracht van Oslo Airport zijn “Nose Loaders” (speciaal type PBB) gerenoveerd. Vanwege de lage temperaturen in de winter is het noodzakelijk dat deze PBB’s ook bij een strenge winter veilig en operationeel blijven.