Vervanging 27 vluchtdeuren in Schipholspoortunnel

Na het succesvol afronden van de Factory Acceptance Test (FAT) op de testwand bij Anton Rail & Infra, heeft afgelopen weekend de Sight Acceptance Test (SAT) plaatsgevonden: dé test op locatie in de Schipholspoortunnel.

Testen in recordtijd

Tijdens de SAT wordt er getest of de deur ook daadwerkelijk goed functioneert in de Schipholspoortunnel. In samenwerking met Anton Constructiewerken, Anton Industrial Services, Anton Air Support en Hoogendijk Bouw heeft Anton Rail & Infra in slechts 6 uur tijd een vluchtdeur vervangen.

Iedere Anton zijn eigen expertise

Dat de Anton Groep veelzijdig is, is niets nieuws. Ook tijdens dit project leveren de verschillende werkmaatschappijen hun specialistische bijdragen. Anton Constructiewerken levert met name mankracht bij de uitvoering op locatie. Zo helpt de monteur  in het voortraject op de uitvoering met de praktische oplossingen voor de montage, zoals de manier van monteren en het ontwerp van een hulpframe voor het oppakken van de oude en nieuwe deuren met een krol. Daarnaast heeft Constructiewerken deze hulpframes ook gefabriceerd.

Anton Air Support levert een bijdrage aan specifieke kennis van de installatie. Deze kennis is opgedaan tijdens de jarenlange onderhoud wat de specialisten van Air Support hebben mogen doen. Hoogendijk Bouw staat volledig paraat ter ondersteuning tijdens de uitvoering van de vervanging van de vluchtdeuren.

Vervangen resterende vluchtdeuren

Door het succesvol afronden van de SAT is het startschot gegeven voor het vervangen van de overige 26 vluchtdeuren. De eerste 9 worden in december vervangen en de overige 18 in 2021.